Categories Vodič do zdravlja

NOSITE TEŠKU TORBU? Evo kako to utječe na vaše tijelo

FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES

Sve smo mi krive kada je u pitanju nošenje preteških torbi jer je ponekad nemoguće izaći iz kuće bez svega što nam treba. Brojne studije pokazuju kako je jedna od najčešćih pogrešaka koje žene rade preteška torba koju nose sa sobom tijekom cijelog dana, gotovo svaki dan u tjednu otkriva portal 100posto.hr.

Trend velikih i teških torbi otišao je toliko daleko da su ga stručnjaci prozvali ‘Poshitis”, prema najpoznatijoj nositeljici preteških torbi, Victoriji ”Posh Spice” Beckham. Ali što se doista događa s našim tijelom kada nosimo preteške torbice?

Ukupan pritisak i stres

Nošenje teške torbe može imati ekstremne efekte na naše tijelo, ali kad kažemo “teška”, o kojoj se težini zapravo radi?  Fizioterapeutkinja Sammy Margo izvela je eksperiment sa ženama u dobi između 21 i 55 godina čije su torbe težile od tri, do čak devet kilograma! To je iznimno velik svakodnevni teret koji je izravno povezan s bolovima u donjem dijelu leđa. Razlog leži u tome što torbu nosimo na jednoj strani i automatski naprežemo donji dio tijela koji nije naviknut na takav tip tereta.

Učestale glavobolje

Kod nošenja teških torbi, jedna od ”nuspojava” su i bolovi u leđima i vratu, ali i neočekivana bol u glavi. Razlog leži u tome što su mišići ramena i vrata prisiljeni nositi težinu, a njihovo grčenje dovodi do učestalih glavobolja koje ometaju normalno funkcioniranje. A kako možete biti sigurni u to da je uzrok vaše glavobolje torba? Jednostavno, ako je teža od četiri kilograma, najvjerojatnije je to aktivacija glavobolja. A nerijetko su bolovi locirani na jednoj strani glave, a to je ona strana na kojoj inače nosite torbu (desno rame – desni dio glave).

Utječe na prirodan način hoda

Još jedan efekt nošenja teških torbi povezan je s cjelokupnom ravnotežom tijela. Prebacivanje težine na jednu stranu tijela svakako utječe na nas tijekom vremena. Jedna od posljedica nošenja torbi na jednom ramenu je da se znatno ometa normalan hod. Dok hodamo prirodno, ruke nam se ”ljuljaju”, a s većom težinom na jednoj strani tijela, ozbiljno utječemo na ravnotežu tijela jer je poremećena prirodna postura tijela.

Steže mišiće ramena i vrata

Teške torbice mogu uzrokovati grčenje i zatezanje trapeznog mišića na vrhu ramena. Kada se to dogodi, može doći do kočenja gornjeg dijela leđa, a u ozbiljnijim slučajevima vodi i do artritisa. Do ovakvih ozljeda dolazi jednako i kada nosite torbe na laktu jer time dodatno opterećujete mišiće nadlaktice i ramena.

Kako spriječiti ovakve probleme?

Jedno od najboljih rješenja jest da nabavite što manju torbicu jer ste tada prisiljeni sa sobom nositi samo najosnovnije stvari. Jedan od trikova jest i taj da se prije izlaska iz stana pogledate u ogledalo, ako ne možete stajati uspravno i torba vas ”vuče” na jednu stranu – preteška je. Također je jedna od opcija kupovina torbice sa širokim remenom. Širi remen stvara ukupnu širu površinsku kontaktnu površinu, čime se ravnomjernije raspoređuje teret torbe.

FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES
FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES

IZVOR: 100POSTO.HR

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pratite nas na Instagramu