VOLITE LI ČEŠNJAK? Ako da, znate li kako se on zapravo pravilno jede?

SHARE
FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES
FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES

Češnjak je redovit gost u našim jelovnicima, ali i biljka kojoj se rado okrećemo kada imamo prehladu ili gripu. U narodu je poznat kao prirodni antibiotik, a da je uistinu ljekovit, potvrđuju i stručnjaci.

U češnjaku se nalazi gotovo stotinu aktivnih kemijskih spojeva, a među njima i nekoliko antioksidansa – spojeva koji smanjuju trošenje i opterećenost tjelesnih stanica. Još nije posve jasno kako svi sastavni dijelovi češnjaka djeluju u tijelu, no češnjak doista djeluje kao antibiotik, sredstvo za odčepljivanje dišnih putova, antikancerogeno i protuupalno, suzbija gljivice i pojedine viruse.

Češnjak svoja ljekovita svojstva može zahvaliti moćnom spoju alicinu kojim se ova biljka brani od napada bakterija i gljivica. Kako biste na najbolji način iskoristili blagotvorno djelovanje češnjaka, trebali biste ga često i pravilno konzumirati.

1. Prije konzumacije obavezno ga zgnječite kako biste potaknuli enzimsku reakciju u kojoj nastaje alicin.

2. Svaki dan trebali bismo pojesti najmanje tri češnja češnjaka.

3. Najbolje ga je konzumirati u sirovom stanju.

4. Ako ga termički obrađujete, neka to bude kratko – ne više od 10 minuta.

Mnogi izbjegavaju jesti češnjak zbog njegova snažnog mirisa. Važno je znati da je on posljedica tvari koje sadrže sumpor i koje češnjaku daju ljekovita svojstva. Problem neugodnog zadaha nakon konzumacije češnjaka možete riješiti žvakanjem peršinovog lišća, zrna kave ili komorača.

FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES
FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES

IZVOR: ZADOVOLJNA.DNEVNIK.HR

Pratite nas na Instagramu

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar