ZNATE LI GDJE I KAKO trebate vježbati za manje bolove?

SHARE
FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES
FOTO: THINKSTOCK/GULIVER IMAGES

Neki ju smatraju slatkom boli koja dokazuje kako je vježbanje dobro obavljeno, a neki vrlo neugodnim produktom tjelovježbe, no bolni mišići mogu vam reći puno više nego što to mislite. Odlučite li se za intenzivan program tjelovježbe, vrlo je vjerojatno da ćete idući dan završiti s bolnim mišićima u cijelom tijelu.

Zato je bitan dan odmora jer je upravo to vrijeme kada se mišići oporavljaju i jačaju. Stoga si dopustite barem jedan dan pauze u kojem je dopuštena lagana šetnja ili aerobne vježbe. Ni najmanja aktivnost nije dobrodošla ako je mišić istegnut jer je tada osjetljiv na bol, može oteći i neće djelotvorno funkcionirati sve dok “potrgana” vlakna ne zacijele.

Mišić ćete moći učvrstiti zavojem, ali pazite da ga ne povijete prejako jer bi dodatni otok mogao poremetiti optok krvi. Tjelovježba je poželjna kada bolovi popuste i tako ćete spriječiti ukočenost mišića. Grčeve je najlakše zaustaviti dovoljnim unosom vode jer je dehidracija glavni krivac ove neugodne pojave. Također je poželjno izbjegavati vježbavanje na ekstremno visokim temperaturama i uzimati kratke pauze između duljih treninga.

No ponekad nije dovoljno piti vodu prije, tijekom i nakon treninga jer tijelo traži izgubljene minerale i vitamine. To su prije svega kalij i magnezij, koji su odgovorni za pravilan razvoj i jačanje mišića. Najlakše ih je nadoknaditi ako nakon treninga popijete čašu mlijeka ili pojedete bananu. No ako bez razloga osjećate nemoć u tijelu u mišićima, nema razloga za paniku jer ste najvjerojatnije pod lošim utjecajem promjene vremena i tijelo vas upozorava da biste se mogli razboljeti.

Bolovi u mišićima javljaju se netom prije upale, no mogu ih izazvati i određeni lijekovi pa je u tom slučaju najbolje tražiti savjet liječnika. Ako se nakon ludog vikenda osjećate kao da ste trčali maraton, za svoje stanje slobodno okrivite koju čašicu više.

Alkohol djeluje kao diuretik i tako povećava izlučivanje tekućine mokraćom iz organizma,  a skupljanjem mliječnih kiselina iz alkoholnih derivata dolazi do grčeva u mišićima. Da biste spriječili mamurluk i bolove, nakon svakog pića popijte čašu vode.

  • Pomaže pritisak i topli oblog Trenutni lijek je pritisak na mjesto grča, no ako je bol dugotrajna, ublažite je toplim oblogom i, još bolje, opuštajućom kupkom.
  • Pojačajte unos magnezija Za pravilnu funkciju mišića najzaslužniji je magnezij, pa prehranu obogatite bananama, krumpirom i lisnatim povrćem.
  • Nemojte odgađati trening Osim ako nije riječ o ozljedi ili istezanju, tjelovježba će vam pomoći da se što prije riješite boli u mišićima.

IZVOR: 24SATA.HR

Pratite nas na Instagramu

NEMA KOMENTARA

Ostavi komentar