Ovo je pitanje koje biste trebali postaviti na novom poslu

by | 19 siječnja, 2016

Kada se pojavi taj famozni novi posao, zaposleni se fokusiraju na svoju ulogu, zvanje, poziciju i plaću. Ali, postoji još jedna važna stvar, a to je – kultura poslovanja. Vrijednosti organizacije, norme i prakse imaju golemi utjecaj na našu sreću i uspjeh.

ThinkstockPhotos-476917651

Ali, kako ćete znati kulturu kompanije za koju niste radili? Postavite pitanje: „Kako je ova organizacija drukčija od drugih?“. Odgovor bi trebao biti u obliku priče. Zamolite ljude da vam ispričaju priču o nečemu što se dogodilo u njihovoj organizaciji, ali ne bi se moglo dogoditi nigdje drugdje, piše NYTimes.

Nakon što je jedna studentica pričala s ljudima iz različitih razina organizacije, uočila je da se dotiču sličnih tema. To je bio dobar znak: postojao je određeni konsenzus o tome što su vrijednosti kompanije. Ali kada je pričala s drugim kompanijama, iste vrste priča pojavile su se u svakoj kompaniji s kojom je pričala. Zašto?

Kako je jedna klasična studija (sa Stanforda) od prije 30 godina pokazala: Ljudi misle da se njihova poslovna kultura puno više razlikuje nego što to zaista je tako.

Kroz male i velike organizacije, privatne i javne, uočeno je da svaka tvrdi kako je jedinstvena – institucija koja nije nalik nijednoj drugoj. Paradoksalno, ista se priča pojavljuje i u drugim tvrtkama „u virtualno istoj formi, u širokom dijapazonu organizacija.“

Ovo svakako nije loša vijest. Evo koje četiri priče je studija identificirala:

Priča 1: Je li glavni šef „ipak samo ljudsko biće“

Zaplet je oko figure koja je autoritet, i koja se ponaša kao i svi ostali. Kao „jedan od nas“. „Taj“ šef je onaj koji radi greške, koji se šali, koji se brine o drugima i nije zaljubljen u sebe.

Priča 2: Može li se „obična“ osoba uspeti do vrha?

Svi volimo one priče kako je običan radnik postao šef, ili kako je siromašna osoba došla do zvijezda. Poslovna kultura u kojoj svatko, bez obzira na iskustvo, diplome i zvanje može napredovati je najbolja poslovna kultura.

Priča 3: Hoću li biti otpušten/a?

Kako se menadžeri ponašaju kada dođe do kritičnih situacija? Potežu li brzo za otkazima? Ako do otkaza dođe, dobivaju li otpušteni otpremnine? Sve je ovo bitno…

Priča 4: Kako će šef reagirati na pogreške?

U mnogim organizacijama, zaposleni se otpuštaju zbog pogrešaka. Međutim, poznata je sjajna priča koja je kružila IBM-om. Naime, kada je zaposleni napravio pogrešku od 10 milijuna dolara, otišao je do ureda direktora Toma Watsona, očekujući da će dobiti otkaz. „Da te otpustim?“ rekao je Watson. „Upravo sam potrošio 10 milijuna dolara educirajući te!“

Što povezuje sve ove priče? Prvo je pravda, drugo je sigurnost, a treće kontrola – mogu li utjecati na svoju sudbinu i na ovu organizaciju?

Izvor: Life Content
Foto: Guliver/Thinkstock