Ovo je savršen način kako reći šefu da ste “pregorjeli” od previše posla

by | 26 listopada, 2020

Možda ste ponosni na svoje radne navike i predanost poslu, ali ponekad vas takvo ponašanje može stajati zdravlja.

Nejasni ili promjenjivi zahtjevi, nedovoljna naknada, nepriznavanje, toksični odnosi na radnome mjestu i prečesti prekovremeni rad samo su neki čimbenici koji mogu uzrokovati takozvani “burnout”, odnosno izgaranje. Ako vas posao iscrpljuje do iznemoglosti, o tome biste trebali razgovarati i sa šefom.

Što je uopće “burnout”?

Prema klinici Mayo, to je vrsta krize povezane s poslom. Odnosno, to je stanje fizičke ili emocionalne iscrpljenosti koje uključuje osjećaj smanjenog postignuća i gubitka osobnog identiteta. Iako nije klasificirano kao zdravstveno stanje, prepoznato je kao “profesionalni fenomen” prema Međunarodnoj klasifikaciji bolesti Svjetske zdravstvene organizacije.

Prepoznajte simptome

Slušajte svoje tijelo. Mnogo je različitih znakova koji pokazuju da biste mogli patiti od izgaranja, uključujući iscrpljenost, kronični stres, neučinkovitost, osjećaj beskorisnosti, depresiju, glavobolju, nesanicu, česte prehlade i infekcije, bolove u trbuhu, viši krvni tlak, zamagljen vid i očito: osjećaj mržnje prema svom poslu. Te se stvari ne događaju preko noći i vjerojatno ih nećete lako primijetiti.

Razgovarajte s prijateljima

Prvi korak do izlječenja je priznanje da imate problem, ali prije nego što razgovarate sa šefom, razgovarajte o tome kako se osjećate s nekim kome vjerujete. To može biti prijatelj, suradnik ili oboje. Njihova podrška učinit će da se osjećate manje uznemireno i usamljeno zbog onoga što proživljavate i povećat će vam samopouzdanje prije nego što dogovorite sastanak sa šefom.

Nemojte se bojati

Postoje jednostavni načini za rješavanje svakodnevnog stresa, ali izgaranje rijetko prolazi ako odlučite po tom pitanju ništa ne poduzeti. Započinjanje razgovora može izgledati zastrašujuće, ali odvajanje vremena za razgovor sa šefom prvi je korak u pravom smjeru.

Budite iskreni

Da biste ublažili stres, morate biti transparentni. Imate li previše zadataka? Radite li do kasno? Jeste li kvalificirani za izvršavanje zadaća koje ste dobili? Imate li zadatak da radite više od onoga što se očekuje od vašeg opisa posla? Koji su vam resursi potrebni za učinkovitije obavljanje posla? Jesu li dinamike radnog mjesta nefunkcionalne? Budite iskreni i sve to položite na stol tako da možete postaviti nove granice.

Razgovarajte o tome što vas je dovelo u tvrtku

Uz to, zapitajte se kako vaša odluka da se pridružite kolektivu utječe ne samo na vas, već i na tvrtku te poslovanje u cjelini.

Razmišljajte o rješenjima

Razmislite o mogućim rješenjima problema s kojima se suočavate kako biste mogli stvoriti plan akcije. Kako za vas izgleda bolja radna situacija i što će vam trebati da do nje dođete? Možda trebate prilagoditi prioritete i očekivanja, olakšati svoje radno opterećenje, implementirati nove procese, zaustaviti vlastite perfekcionističke tendencije ili potražiti podršku od drugih zaposlenika ili vanjskih izvora.

Podsjetite se da ne bi trebalo sve biti na vama

Ne trebate se bojati pitati šefa za smjernice kako riješiti određene probleme.

Prihvatite svoje osjećaje

Razgovor o uznemirujućim aspektima vašeg posla nije lagan, pogotovo ne ako je to razgovor s nadređenim. No, ne trebate se sramiti zbog suza, otežanog disanja ili drugih reakcija.

U krajnjem slučaju, obratite se službi za ljudske resurse

U najgorem slučaju da vaš šef ne prepozna vašu zabrinutost ili vam odbije pružiti podršku, možda ćete htjeti kontaktirati odjel za ljudske resurse vaše tvrtke. On može djelovati kao neutralna strana i izravno vam pružiti korisne savjete.

Razgovarajte sa svojim predstavnikom sindikata

Ako je vaša tvrtka dio sindikata, možete se obratiti svom sindikalnom vođi za savjet kako postupati, kako savjetuje The Active Times.

IZVOR: INDEX.HR

Photo by Roma Kaiuk on Unsplash