24 NEPROFESIONALNE NAVIKE koje vas mogu stajati posla

by | 2 rujna, 2017
FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES
FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES

FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES

Pronalazak novog posla često je vrlo stresno iskustvo. Od sastavljanja  životopisa do intervjua, puno je prilika za pogreške. Kako biste izbjegli situaciju da vaše loše navike isplivaju u najgorem mogućem trenutku, obratite pozornost na sljedeća pravila ponašanja i na idući razgovor za posao dođite spremni.

Neurednost
Vaš životopis je vaš prvi kontakt s potencijalnim poslodavcem. Izbjegnite gramatičke pogreške i nepravilno formatiranje pod svaku cijenu.

Nedovoljna priprema

Poslodavci zamjećuju koliko ste upoznati s odgovornostima ponuđenog posla i s radom kompanije. Ako dođete dobro pripremljeni, pokazat ćete da ste se prijavili za posao na temelju činjenica, a ne iz očaja.

Pretjerano privlačenje pažnje
Ako želite da se vaš životopis istakne, neka to bude zbog sadržaja. Šareni papiri i mnoštvo fontova možda će i privući pažnju, ali ne onu koju želite.

Preskakanje doručka
Kao što ste puno puta čuli, doručak je najvažniji obrok u danu. Kada je razina šećera u krvi niska, puno je teže usredotočiti se i skloniji smo osjećaju umora, iritabilnosti i nestrpljivosti.

Pušenje i alkohol
Iz očitih razloga, dobro je izbjeći pušenje. Ako je i vaš poslodavac pušač, možda vam i neće zamjeriti neugodan miris, ali definitivno nije vrijedno rizika.
I konzumacija alkohola je jako loša ideja. Iako alkohol može pomoći da ublažite nervozu, također će vam otupiti i druga osjetila pa postoji mogućnost da zvučite manje inteligentno.

Loša osobna higijena
Ako ijedna prilika zahtijeva tuširanje, onda je to razgovor za posao. Nemojte da vaši prirodni mirisi prikriju vaše briljantne ideje. Manjak truda oko izgleda može upućivati na potencijalni manjak truda na radnome mjestu.

Kašnjenje
Često kašnjenje loša je navika pa poduzmite sve da vam se to ne dogodi i na razgovoru za posao. Vašem budućem poslodavcu kašnjenje će ukazati na manjak odgovornosti i pouzdanosti, a to nije prvi dojam koji želite ostaviti. Najbolje je doći 15 minuta ranije. Više od toga može omesti vašeg poslodavca u njegovom rasporedu.

Dopisivanje dok se dosađujete
Dobra je ideja doći nešto ranije, ali nemojte da vas dosada povuče u krivom smjeru. Dopisivanje dok čekate odat će dojam da biste radije bili negdje drugdje. Većina čekaonica ima časopise pa radije odaberite neki od njih da biste ispunili vrijeme, ili, još bolje, ako se u blizini nalazi brošura radnog mjesta, pročitajte ju. To će odraziti vaš interes za tvrtkom.

Uređivanje u javnosti
Dobro je imati sa sobom mali set osnovnih potrepština za uređivanje, ali to svakako napravite u privatnosti.

Donošenje previše stvari
Portfelj i kopije životopisa su sve što trebate. Nemojte unositi sa sobom nikakve napitke, a mobitel spremite i nemojte zaboraviti utišati zvukove za vrijeme intervjua.

Pretjerano neformalna odjeća
Odjenite se za posao koji želite imati, a ne za posao koji imate. Nemar u odijevanju odaje dojam nemara za ostale stvari. Pretjerano formalna odjeća je isto promašaj jer može poslodavcu pokazati da niste upoznati s radom i kulturom tvrtke u kojoj pokušavate dobiti posao.

Pričanje bez razmišljanja
Ovo je užasna navika, i to ne samo na radnome mjestu. Pazite i kako pričate s osobljem na recepciji, to je vaš prvi kontakt s potencijalnim radnim kolegama. Nemojte ih ispitivati pitanja koja odražavaju vaše nestrpljenje i nikako im se nemojte obraćati svisoka.

Pretjerana neformalnost
Ne trebate pretjerivati ni u formalnostima, ali nađite zlatnu sredinu između formalnog i neformalnog govora i sigurno nećete pogriješiti.

Iskazivanje lošeg stava
Ako sumnjate u vlastite sposobnosti i očekujete najgori ishod, izgledno je da će vaš poslodavac primijetiti loš stav. Bitno je i ne kuditi prijašnjeg poslodavca, suradnike i ostale zaposlenike..Još jedna loša osobina koju na intervjuu treba izbjeći jest arogancija, koja se često miješa sa samopouzdanjem. Uđite u prostoriju sa zdravom dozom skromnosti, smiješite se i pokažite malo entuzijazma.

Prezahtjevnost
Postavljanje pitanja važan je dio razgovora za posao jer pokazuje interes i pomaže vam utvrditi natječete li se za odgovarajući posao.
Ali pitanja poput: “Mogu li sjediti kraj prozora?” ili “Kako mjerite uspjeh” i slični zahtjevi mogu ukazati na to da ste prezahtjevni.

Pretjerano dijeljenje nepotrebnih informacija
Kako biste izbjegli ovu pogrešku, slijedite par jednostavnih pravila. Recite samo relevantne informacije, izostavite svoje djetinjstvo i nemojte inzistirati na posebnim pogodnostima. Umjesto toga, slušajte i dajte poslodavcu priliku da sâm postavlja pitanja.

Pokazivanje sramežljivosti
Podrazumijeva se da ste nervozni tijekom razgovora, ali potrudite se da se to što manje zamijeti. Razgovori za posao mogu biti posebno teški za sramežljive ljude jer, nažalost, sramežljivost se još uvijek u očima mnogih doima kao nesigurnost ili čak nekompetencija. Dobro je prije odgovaranja na pitanje uzeti malo vremena kako bi se formulirao odgovor jer to odaje dojam da sugovornika shvaćate ozbiljno.

Prostačenje
Psovanje često odražava manjak vokabulara i nesposobnost mirnog pristupa situacijama. Prostačenje je krajnje neprofesionalno i nema mu mjesta u radnom okruženju.

Prekidanje
Nepristojno u svim situacijama, a na radnome mjestu i više jer demonstrira manjak poštovanja i strpljenja, kao i loše rasuđivanje.

Loša neverbalna komunikacija
Ono što izrazite riječima podjednako je važno kao i ono što izrazite govorom tijela. Od lošeg kontakta očima i nepravilnog držanja, do nervoznih navika, kao što su tapkanje nogom ili češkanje, cijeli je niz manje ili više upadljivih ponašanja koja bi vas mogla stajati radnoga mjesta. Pokušajte svojim jezikom tijela odati dojam zadovoljstva jer ste dobili priliku za posao koji želite.

Laganje ili pretjerivanje
Nedavno provedeno istraživanje pokazalo je da gotovo 70 % poslodavaca neće uzeti u obzir kandidate za posao koje uhvate u laži ili “uljepšavanju istine”.
Danas je puno lakše provjeriti pozadinu kandidata i puno je veća mogućnost da ćete biti uhvaćeni ako vas u tome uhvate.

Pretjerana revnost
Pitanja poput: “Kakav sam bio?” i “Jesam dobio posao” projiciraju očaj i potrebitost. Dobro je biti uzbuđen, no nemojte pretjerivati. Druga stvar, ovakva pitanja su neugodna za osobu koja s vama vodi razgovor. Ako dobijete posao, bez brige, znat ćete.

Mentalni bijeg
Stručnjaci se slažu da je željno iščekivanje kraja razgovora jedna od najvećih pogrešaka koju kandidat može napraviti. Normalno je da želite ovo, svima stresno, iskustvo što prije završiti, ali dok ste tamo, nemojte dopustiti da se to vidi i pokušajte ostati mentalno prisutni. U suprotnome, odat ćete dojam nepristojnosti ili nemogućnosti usmjeravanja pažnje.

Nedostatak manira
Jedna od pogreški jest izostanak zahvale za ukazanu priliku i vrijeme. Nekoliko stvari se može dogoditi ako ne odgovorite na e-mail obavijest o radnome mjestu. Poslodavac može pomisliti da ne želite posao, da ste neorganizirani, a velika je mogućnost i to da će vas zaboraviti.