Pobješnjeli Max se vratio sa stilom!

by | 14 lipnja, 2015

Iako naslov sugerira moje potpuno oduševljenje filmskim ostvarenjem redatelja George Millera ono je ipak nešto manje naglašeno.

Taman kad su nesnosne temperature počele najavljivati dolazak ljeta, Max Rockatansky nakon gotovo 30 godina, ponovno je počeo bješnjeti. Ovaj put lik i djelo Maxa iz ruku Mel Gibsona istrgnuo je next-big-thing, Tom Hardy. Iako njegovo ime sugerira da se radi o glumcu iz porno filmova on definitivno spada u onu kategoriju nadolazećih glumaca koje bi trebalo shvatiti ozbiljno. Gospodin Hardy se evidentno specijalizirao za uloge u filmovima koje iziskuju potrebu za nošenjem brnjice. Čak i u takvim, glumački, otežanim okolnostima on uspijeva ostaviti vrlo dobar dojam. Isprva u ulozi Banea pa sad u ovoj Maxa, Hardy pokazuje veliku karizmatičnost na kino platnu koja se jednostavno ne može ignorirati.

Iako je ovo film kojem je težište priče prebačeno na sporedan lik, priča još uvijek itekako funkcionira. Sličnoj scenarističkoj zavrzlami mogli smo svjedočiti u trećem nastavku Hobita, drastično lošijem filmu od ovog. Iako naslovljeni po zvaničnom glavnom liku oba prate radnju onog sporednog. Hobit prati priču o Thorinu iz rakursa Bilba dok Mad Max priča priču o Imperator Furiosi iz rakursa Maxa.

Ipak je to logičan potez jer koliko god karizmatičan bio, Tom Hardy trenutno nije u mogućnosti nositi film stoga se scenaristička zavrzlama s početka ovog teksta i čini vrlo smislenom uzmemo li u obzir da je dobitnica Oscara, Charlize Theron to u prošlosti i činila.

Rumour has it
Po završetku snimanja počele su kružiti glasine kako je bilo vatreno ne samo na setu nego i izvan njega. Naime, odnos između Tom Hardy-a i Charlize Theron bio je u najmanju ruku na nož što se i moglo i očekivati uzmemo li u obzir činjenicu da je većina snimanja odrađena na pustinjskim lokacijama u Australiji i Namibiji. Dodamo li tomu činjenicu da je u tu jednadžbu uključena primadona Theron onda konačni ishod i ne čudi.

Unatoč svemu, ovaj duo je odradio je svoj dio glumačkog posla na gotovo besprijekoran način.

Vatra, auti, pustinja, akcija i proročanstva
Film je ovo koji definitivno nije sastavljen od pukog jurcanja automobila po pustaležima, iako se tako naizgled čini, priča je to koja u sebi skriva puno dublje poruke.

Za razliku od originalnih filmova motiv za sukob više nije nafta nego – voda. Naglašavajući današnju globalnu problematiku nestanka pitke vode Miller nastavlja svoj proročanski niz kao što je u prošlosti činio s naftom.
Premisa radnje je manje ili više slična onoj u originalu. Svijet je preživio kataklizmu poharan kišom nuklearnih bombi što ima za direktnu posljedicu fizička unakazivanja, isahlost tla i još bitnije nedostatak pitke vode. Svijet se sveo na pustu u kojoj je populacija zbijena na nekoliko oaza.

Jednom od njih vlada Immortan Joe (Hugh Keays-Byrne).
Njegovu tiraniju odlučila je razbiti spomenuta Imperator Furiosa, najodanija podanica, oduzimajući mu adut koji bi omogućio nastavak vladavine njegove loze. Dakako, njoj u pomoć priskače Max i zajedno vode čovječanstvo u bolje sutra.

Kao manu filma istaknuo bih njegovu dinamiku. Unatoč inteligentnim porukama, akcija koja neumoljivo traje dva puna sata i one najzagriženije fanove, naprosto, umara. Jednostavno, ritam filma toliko je intenzivna da se gledateljev dojam umjesto u impresioniranost transformira u dosadu.

Vrlo vizualno stiliziran film svodi se na priču između dobra i zla uronjenu u beskrajne pustinjske dine kojima defiliraju automobili. Ludilo koje vlada u scenama razvrata i nasilja, simbolizira vrlo tanku granicu između civilizacije i divljaštva, a sve ako se izuzme najobičniji resurs kao što je – voda.

Film koji umješno osvješćuje globalnu problematiku i to čini kroz buku automobilskih mašina svakako treba pogledati u kinu pa iako i ne bili ljubitelj ovog žanra.

Mario Levarda