Jedna stvar posebno nas čini sretnima na poslu, pokazalo je istraživanje

Prijateljstva na poslu jedini su ključ do zadovoljstva na radnome mjestu

by | 1 travnja, 2023
prijateljstvo na poslu

Složit ćete se s nama, ključna je zdrava ravnoteža između poslovnog i privatnog života, kao i osjećaj da ste cijenjeni i priznati za svoj doprinos.

Ali prema nizu anketa Gallupa u proteklih nekoliko godina, najdosljedniji ključ angažmana na poslu i sreće zapravo su uredska prijateljstva.

“Naše je istraživanje opetovano pokazalo konkretnu vezu između najboljeg prijatelja na poslu i količine truda koju zaposlenici ulažu na svome poslu”, objavila je najnovija studija. Gallup je otkrio da kad 60 % zaposlenika u poduzeću ima najboljeg prijatelja na poslu, sigurnosni incidenti smanjeni su za 36 %, angažman kupaca povećan je za 7 %, a profit je povećan za 12 %.

“S obzirom na to da sada provodimo između 30-45 sati radeći tjedno u prosjeku – bilo u uredu, hibridno ili na daljinu – prijateljstva na radnome mjestu postala su sve važnija za naše osobno i profesionalno zadovoljstvo i otpornost. Ne samo da je imati prijatelje na poslu ili pozitivne veze s kolegama dobro za vaše mentalno i sveukupno blagostanje, to također može pomoći i vašoj karijeri. To može biti kroz dijeljenje informacija, učenje jedni od drugih, ako imate osobu od povjerenja ili kroz izgradnju mreže i zajednice”, rekla je Sonya Barlow, CEO, karijerni trener i kreator sadržaja za stylist.co.uk.

Kad se osjećamo nesretno ili izolirano, vjerojatnije je da ćemo biti manje produktivni i to može utjecati na kvalitetu našeg rada. To samo dovodi do spirale smanjenog zadovoljstva i motivacije, što nas samo još više dovodi do ruba izgaranja. Iz tog razloga, svi trebamo sustave podrške. Prijateljstvo na poslu olakšat će vam snalaženje u izazovima ili poteškoćama s kojima biste se mogli suočiti, od lošeg dana do primanja negativnih povratnih informacija.

Pročitajte: 5 serija koje prikazuju životne borbe, ljubav i prijateljstvo bez uljepšavanja

Zašto su ljudi ipak na poslu usamljeni?

Istraživanje također pokazuje da su u svim aspektima života, a posebno na poslu, ljudi usamljeniji nego ikad.

Prema platformi za traženje posla Glassdoor, stvari izgledaju posebno loše za zaposlenike na početku njihove karijere.

Studija je pokazala da je gotovo šest od deset zaposlenika s manje od pet godina radnog iskustva usamljeno cijelo ili većinu vremena na poslu, dok se 47 % ispitanih sa šest do deset godina radnog staža također osjećalo tako. Tako je 34 % zaposlenika mlađih od 35 godina izjavilo da bi se željeli više družiti sa svojim kolegama, dok je 18 % ispitanika reklo da se u posljednjih godinu dana nisu družili ni sa kim na poslu.

Poticanje prijateljstva na radnome mjestu slično je njegovanju prijateljstva iz djetinjstva ili škole. Prva stvar bila bi ne forsirati.

Umjesto toga, pokušajte pronaći zajedničke interese s ljudima s kojima blisko surađujete. Ponekad je samo saznanje da ste vi i kolega obožavatelji iste emisije ili hobija dobar početak za razgovor o stvarima izvan posla. Međutim, morate izaći iz svoje zone komfora da biste potaknuli pozitivne odnose na radnome mjestu, kako govori stručnjakinja.

Pročitajte: Lea Androić napustila je uredski posao kako bi se bavila ilustracijom. Nakon izazovnog početka, postala je hit među ženama

Foto: jacoblund iStock/Getty Images Plus via Getty Images