TikTok zabranio #SkinnyTok – što to znači za mentalno zdravlje korisnika?

by | 10 lipnja, 2025
TikTok zabranio hashtag SkinnyTok

Popularan hashtag SkinnyTok, pod kojim su milijuni korisnika pronalazili savjete za gubitak kilograma na TikToku, zabranjen je na ovoj društvenoj mreži.

Prisjetimo se, SkinnyTok je bio tema rasprava i polemika na društvenim mrežama – dok su kreatori i obožavatelji ove “strane” TikToka tvrdili da je ovaj sadržaj namijenjen onima koji žele izgubiti kilograme na jednostavan i zdrav način, većina se slagala da je ovaj sadržaj bio izuzetno opasan i promicao poremećaje u prehrani.

Sadržaj pod ovim hashtagom varirao je od “bezazlenih” workout rutina i planova prehrane, pa do toksičnih parola poput “Jedi sitno, budi sitna”, “Ne treba ti poslastica, nisi pas” i slične uznemirujuće varijacije na temu koje podsjećaju na problematičnu kulturu dijeta kojoj smo svjedočili prije dvadesetak godina.

Pročitajte: SkinnyTok: mjesto s dobrim savjetima za mršavljenje ili opasna promocija poremećaja u prehrani?

TikTok je nakon mjeseci trajanja rasprave o SkinnyToku odlučio zabraniti ovaj hashtag te su poručili: “Redovito preispitujemo svoje sigurnosne mjere kako bismo se suočili s rastućim rizicima i blokirali smo rezultate pretraživanja za #SkinnyTok otkako je postao povezan s nezdravim sadržajem za mršavljenje. Nastavljamo ograničavati videozapise s tinejdžerskih računa i pružamo zdravstvene stručnjake i informacije u TikTok pretraživanju”.

“SkinnyTok sadržaj je jako štetan”

Platforma također usmjerava korisnike koji pretražuju ovaj sadržaj da potraže pomoć preko kontakta dobrotvorne organizacije za borbu protiv poremećaja u prehrani Beat, čiji je direktor Tom Quinn poručio: “Alarmantno je vidjeti sadržaj koji glamurozno prikazuje poremećaje prehrane i dijeli se na platformi, pozdravljamo dodatne mjere”. Ipak, smatraju da treba učiniti više kako bi se spriječilo dijeljenje ovakvog sadržaja na društvenim mrežama, na bilo kojoj platformi i pod bilo kojim hashtagom.

“Znamo da će ljudi često pronaći zaobilazna rješenja za blokiranje sadržaja, kao i da će i dalje postojati štetan sadržaj koji nije pod hashtagom SkinnyTok. Važno je napomenuti da neki ljudi koji stvaraju ovu vrstu sadržaja mogu biti i sami bolesni, tako da to nije zlonamjerno”, dodaje Quinn.

Napominju i da društvene mreže uglavnom nisu jedini okidač za razvoj poremećaja u prehrani, ali sadržaj poput onog koji je kružio pod hashtagom SkinnyTok bio je izuzetno opasan za sve koji su u riziku, posebice mlade djevojke. TikTok je sada također ukinuo sadržaj koji je nudio čudotvorne recepte za mršavljenje, kao i reklame za proizvode koji obećavaju brz gubitak kilograma.

FOTO: Unsplash