Ove je namirnice potrebno konzumirati za hladnijih dana jer obiluju vitaminom D

by | 9 listopada, 2020

Ljeto je odavno prošlo, no bez obzira na to, mnoge ljude to nikad prije nije sprječavalo u ispijanju toplih napitaka na terasama kafića.

No situacija s pandemijom koronavirusa mnoge je natjerala na mala kućna druženja. Bez obzira na to spadate li u one koji se “kriju” od virusa ili u one hrabrije, niže temperature uskoro će nas sve otjerati u zatvorene prostore. To znači da ćemo manje upijati sunčeve zrake te da vitamin D moramo potražiti putem hrane. Vitamin D ima ključnu ulogu u apsorpciji kalcija i fosfora, koji su bitni za zdravlje naših kostiju i zubi. U nastavku vam donosimo pet namirnica bogatih vitaminom D kojima se možete okrenuti kad sunce “stavite na pauzu’.

Žumanjak

Jedan veći žumanjak iznosi 10 % preporučenog dnevnog unosa vitamina D. Ako napravite omlet od tri jajeta, unijeli ste 30 % dnevnog nosa vitamina D, a ako mu dodate zelenje, gljive ili neko drugo povrće, samo ste na dobitku.

Losos

Sto grama lososa opskrbit će vas preporučenom dnevnom dozom vitamina D. Stoga, ako za večeru ili ručak odaberete losos uz dozu svježeg ili blanširanog povrća, nećete pogriješiti.

Konzervirana riba

Ako nemate vremena za pripravljanje ručka ili večere, konzervirana tuna, sardina, haringa ili skuša savršen su izbor. Sve tri ribe obiluju vitaminom D, a možete ih spremiti u obliku salate pomiješanu sa svježim povrćem te mliječnim proizvodima.

Gljive

Gljive obiluju vitaminom D. Samo jedna šalica šampinjona sadrži 46 % preporučenog dnevnog unosa vitamina D. Njihova je prednost to što ih možete raditi na razne načine te ih uvrstiti u meni i nekoliko puta tjedno, a da vam ne dosade.

Foto: Ismael Trevino/Unsplash