Jedite hranu u bojama duge

by | 24 veljače, 2011

Raznobojne  namirnice pružaju sve vrste  hranjivih tvari  koje su potrebne  organizmu.

Najzdravija (i najukusnija) prehrana je uvijek raznobojna, mada veliki broj ljudi ne poštuje ovo pravilo i ne konzumira dovoljno voća i povrća žarkih boja. Inače, voće i povrće sadrži  fitonutrijente, tvari koje po mišljenju stručnjaka pružaju zaštitu od pretilostii, tumora i  srčanih oboljenja. Znači, da biste zadovoljili stvarne potrebe organizma, uključili (ili povećali  unos) određene namirnice u svakodnevnu prehranu, pogledajte tablicu naših stručnjaka i:

jedite više: zelene salate, špinata, tikvica, brokula, zelenih mahuna, prokulica, soje
štite od:  alzheimerove bolesti, degenerativnih  promjena na žutoj pjegi, tumora pluća

jedite više: jagoda, rajčice, jabuka, brusnica, dinje, rotkvice, nara
štite od:: staničnih oštećenja, tumora dojki i prostate

jedite više: bundeva, krumpira, mrkvi, breskvi, naranči, kukuruza, ananasa, limuna
štite od: srčanih oboljenja, moždanog udara, astme, reumatoidnog artritisa

jedite više: bijeli luk, crvenog luka, kruški, crnog graha, cvjetače
štite od: hipertenzije, povišene razine kolesterola i gubitka koštane mase

jedite više: grožđa, smokvi, borovnici, crvenog kupusa, kupina, patlidžana, šljiva
štite od: gubitka pamćenja, preranog starenja, tumora, srčanih oboljenja

Povrće u zamrzivaču
Povrće treba dobro oprati pod mlazom vode i blanširati (nakratko staviti u vrelu vodu ili na paru) čime se usporava ili zaustavlja aktivnost enzima. U suprotnom, povrće gubi boju i ukus, otvrdne. Poslije blanširanja treba ga oprati hladnom vodom da se zaustavi proces kuhanja. Kad se ohladi, povrće treba staviti u plastične vrećice ili kutiju, a zatim u zamrzivač (najkasnije za 24h, a dotle ga treba držati u hladnjaku).
 

Info plus:  najbolje je jesti lokalno sezonsko voće i povrće, i to po mogućnosti organskog  porijekla.