LIFESTYLE Zanimljivosti

TikTok zabranio #SkinnyTok – što to znači za mentalno zdravlje korisnika?

by Katarina Brkljača

10.06.2025.
TikTok zabranio hashtag SkinnyTok
TikTok zabranio hashtag SkinnyTok
FOTO: Unsplash

Popularan hashtag SkinnyTok, pod kojim su milijuni korisnika pronalazili savjete za gubitak kilograma na TikToku, zabranjen je na ovoj društvenoj mreži.

Prisjetimo se, SkinnyTok je bio tema rasprava i polemika na društvenim mrežama – dok su kreatori i obožavatelji ove “strane” TikToka tvrdili da je ovaj sadržaj namijenjen onima koji žele izgubiti kilograme na jednostavan i zdrav način, većina se slagala da je ovaj sadržaj bio izuzetno opasan i promicao poremećaje u prehrani.

Sadržaj pod ovim hashtagom varirao je od “bezazlenih” workout rutina i planova prehrane, pa do toksičnih parola poput “Jedi sitno, budi sitna”, “Ne treba ti poslastica, nisi pas” i slične uznemirujuće varijacije na temu koje podsjećaju na problematičnu kulturu dijeta kojoj smo svjedočili prije dvadesetak godina.

Pročitajte: SkinnyTok: mjesto s dobrim savjetima za mršavljenje ili opasna promocija poremećaja u prehrani?

TikTok je nakon mjeseci trajanja rasprave o SkinnyToku odlučio zabraniti ovaj hashtag te su poručili: “Redovito preispitujemo svoje sigurnosne mjere kako bismo se suočili s rastućim rizicima i blokirali smo rezultate pretraživanja za #SkinnyTok otkako je postao povezan s nezdravim sadržajem za mršavljenje. Nastavljamo ograničavati videozapise s tinejdžerskih računa i pružamo zdravstvene stručnjake i informacije u TikTok pretraživanju”.

“SkinnyTok sadržaj je jako štetan”

Platforma također usmjerava korisnike koji pretražuju ovaj sadržaj da potraže pomoć preko kontakta dobrotvorne organizacije za borbu protiv poremećaja u prehrani Beat, čiji je direktor Tom Quinn poručio: “Alarmantno je vidjeti sadržaj koji glamurozno prikazuje poremećaje prehrane i dijeli se na platformi, pozdravljamo dodatne mjere”. Ipak, smatraju da treba učiniti više kako bi se spriječilo dijeljenje ovakvog sadržaja na društvenim mrežama, na bilo kojoj platformi i pod bilo kojim hashtagom.

“Znamo da će ljudi često pronaći zaobilazna rješenja za blokiranje sadržaja, kao i da će i dalje postojati štetan sadržaj koji nije pod hashtagom SkinnyTok. Važno je napomenuti da neki ljudi koji stvaraju ovu vrstu sadržaja mogu biti i sami bolesni, tako da to nije zlonamjerno”, dodaje Quinn.

Napominju i da društvene mreže uglavnom nisu jedini okidač za razvoj poremećaja u prehrani, ali sadržaj poput onog koji je kružio pod hashtagom SkinnyTok bio je izuzetno opasan za sve koji su u riziku, posebice mlade djevojke. TikTok je sada također ukinuo sadržaj koji je nudio čudotvorne recepte za mršavljenje, kao i reklame za proizvode koji obećavaju brz gubitak kilograma.

FOTO: Unsplash