5 Stvari koje niste znali o …

by | 6 veljače, 2011

1. ovo stanje je danas češća pojava nego u prošlosti, jer većina ljudi boravi u zatvorenom prostoru i odlazi na posao i vraća se s posla po mraku. Izlazak za vrijeme pauze za ručak može značajno popraviti raspoloženje.
2. Imunološki sustav kod osoba koje pate od ovog poremećaja obično je oslabljen. Dosta kvalitetnog sna i uravnotežena prehrana mogu poboljšati opće stanje organizma.
3. Povećava se potreba za slatkim, škrobnim namirnicama. Umjesto toga, jedite više zdravih namirnica, kao što je svježe voće.
4. Simptomi sap-a mogu se manifestirati već u rujnu, ali većina osoba koje pate od ovog poremećaja primjećuju pad raspoloženja nakon vraćanja sata unazad. Prijedlog: instalirajte lampu pored kreveta koja “simulira” svjetlost zore!
5. Sjedenje pored prozora i uređivanje doma u svjetlim bojama jednostavni su trikovi koji mogu efikasno ublažiti simptome.

Idite na odmor!
Osobe koje često odlaze na kraće odmore su sretnije od onih koji koriste samo jedan, duži godišnji odmor. Razlog: prvih nekoliko dana su uvijek najuzbudljiviji i pružaju najveću korist.

Bez kihanja, molim!
Želite bar ove zime biti sigurni od virusa prehlade i gripa? Jedite puno voća i povrća, unosite puno tekućine, bar 2,5 litre, i prestanite pušiti. To vas možda neće zaštititi u potpunosti, ali svakako će skratiti bolest i ublažiti simptome!

Kako da ojačate imunitet:
Vitamin A i provitamin beta -karoten
Djelovanje: vitamin a jača imunitet i djeluje na oporavak i regeneraciju sluznice gornjih dišnih puteva.
Izvori: zeleno povrće, mrkva, rajčica, grašak, mlijeko i mliječni proizvodi, sušeni orašasti plodovi citrusi, banana, breskva, jaje, jetra, integralne žitarice, riblje ulje.

Vitamin E djelovanje: vitamin e, posebno u kombinaciji sa selenom, igra važnu ulogu u prevenciji prehlada i drugih infekcija gornjih dišnih organa.
Izvori: pšenične klice, biljna ulja, jaje, mlijeko, orah, badem, lješnjak, zeleno povrće, salata potočarka, jetra.

Vitamin C djelovanje: postoje dokazi da visoke doze vitamina C (1-2 g/dan) skraćuju trajanje prehlade i ublažavaju simptome. (Barem 100 mg dnevno).
Izvori: kupus, špinat, paprika, rajčica, citrusi, ribizl, jagoda, šipak, kelj, hren, koraba, luk, rotkvica, peršin, prokulice, borovnica, artičoka, kopriva.

Cink djelovanje: više desetina istraživanja pokazalo je da unos cinka može povećati otpornost prema respiratornim i ostalim infekcijama.
Izvori: obogaćene žitarice, crveno meso, morski plodovi.

Selen djelovanje: selen je element u tragovima veoma bitan za pravilno funkcioniranje imunološkog sistema.
Izvori: Brazilski oraščić, kvasac, integralne žitarice i morski plodovi.

Info plus: istraživanja su pokazala da se odrasle osobe prehlade prosječno dva-tri puta godišnje, a djeca do predškolskog uzrasta i do šest puta.