Zašto se nakon seksa osjećate depresivno?

Postkoitalnu disforiju karakterizira pad raspoloženja nakon seksa

by | 7 svibnja, 2021
depresija, seks

Postkoitalna disforija zapravo je vrlo česta iako mnogi od vas ne znaju da se to upravo tako zove. Radi se o osjećaju tuge nakon seksa i raznim negativnim emocijama poput tjeskobe, uznemirenosti i melankolije do plakanja i razdražljivosti.

Iako se tijekom samog čina seksa osjećate vrlo dobro, emocije koje dolaze nakon toga počele su vas zabrinjavati. Međutim, bez obzira na to što se o tome malo priča, one su zapravo normalne. Tijekom seksa doživljavate sreću, odlično raspoloženje i vrhunac, a sve to nakon što završi, dovodi do mentalnog pada. Gigi Engle, ACS, certificirani klinički seksolog i autor knjige All The F*cking Mistakes: A Guide to Sex, Love, and Life ističe da upravo iz osjećaja sigurnosti, sreće i blaženstva dolazi do osjećaja stvarnog života. I tu nastupa pojava zvana postkoitalna disforija, što karakterizira pad raspoloženja nakon seksa. Engle kaže da je gotovo 50 posto žena doživjelo depresiju nakon seksa u jednom trenutku svog života, a studije pokazuju da to može utjecati i na značajan broj muškaraca.

Što uzrokuje postkoitalnu disforiju?

Engle kaže da se osjećaj melankolije nakon seksa može povezati s padom hormona koji se stvore tijekom seksa što dovodi do tuge i depresije. Kad ste u povišenom stanju uzbuđenja, vaše tijelo preplavit će svi hormoni zbog kojih se osjećate dobro. Nakon vrhunca, razina tih hormona pada i spušta se – primjerice dopamin čija je niska razina povezana s niskom energijom, depresijom i anksioznošću, kako se navodi u izvještaju Emotion, Brain & Behavior Laboratory.

Zanimljivo je istraživanje objavljeno u časopisu Sexual Medicine, koje pokazuje da ne postoji veza između postkoitalne disforije i intimnosti u bliskim vezama, što znači da je jednako vjerojatno da ovo doživite nakon seksa s dugogodišnjim partnerom isto kao i nakon odnosa za jednu noć.

Kako se nositi s depresijom nakon seksa?

Razmislite o tome da budete iskreni sa svojim partnerom o tome kako se osjećate i pokušajte zajednički pronaći rješenje. To može biti iskren razgovor ili zagrljaj. Možda će vam jednostavno odgovarati samo tišina ili distanca. Sve u svemu, nijedno rješenje nije krivo. Ako pak mislite da je depresija češća nego što bi trebala biti, svakako otiđite seksualnom terapeutu koji će vam dati najbolji savjet što i kako dalje.

FOTO: Andrea Piacquadio/Pexels