Zašto osjećate jaku bol u mišićima dan nakon konzumacije alkohola? Riječ je o ozbiljnom poremećaju

by | 21 rujna, 2020

Neki od glavnih simptoma mamurluka upravo su glavobolja, mučnina, vrtoglavica, umor i žeđ, a to uključuje i bolove u tijelu.

Iako u trenutku konzumacije alkohola niste uopće razmišljali o posljedicama, bolovi u mišićima ukazuju na ozbiljne poremećaje u radu tijela. Najčešće je riječ o gornjim ili donjim udovima koji čak i ograničavaju kretnje, u njima imamo osjećaj grčenja i jakih bolova. Osim toga, redovita konzumacija alkohola negativno utječe na središnji živčani sustav. A ako osoba pije sustavno, onda uskoro može naići na ne samo bol ili bol u mišićima, obamrlost ruku ili nogu nego i na činjenicu da djelomično ili potpuno prestaju funkcionirati.

Zašto mišići bole nakon konzumacije alkohola?
Konzumacija alkohola vodi do dehidracije, a budući da mišići trebaju tekućinu, nedostatkom nje, mišići se počinju grčiti. Etanol ometa metaboličke procese. U normalnom stanju tijela određene se tvari izlučuju iz tkiva. Pod utjecajem alkohola, ovaj proces je poremećen, tvari se nakupljaju, uzrokujući pojavu bolnih osjećaja u mišićima. Najčešća bol je u principu u nogama, što može biti jako izazovno s obzirom na to da se uz pomoć njih krećemo i hodanje vam može biti otežano.

Zašto baš bolovi u mišićima nogu?
Ako imate uz sve i natečena stopala, vjerujte da je to također uzrokovano alkoholom jer je poremećena cirkulacija krvi. Konzumacija velikih količina alkoholnih pića pridonosi nakupljanju viška tekućine u tijelu, jer on nema vremena za povlačenje. S druge strane, grčevi u mišićima nogu prouzrokovani su etanolom koji ispire kalij iz tijela, što pridonosi pojavi nelagode i grčeva u nogama te zbog mogu postati ukočene. Osim toga, tijelo prestaje slušati, javlja se slabost, pritisak se smanjuje, a etilni alkohol može čak i pogoršati određene bolesti kao što je venska insuficijencija.

Kako olakšati bol?
Nakon što ste već konzumirali alkohol, šteta je učinjena, pa jedino što možete je pokušati sanirati tu bol koju osjećate u mišićima. Osim što se odmarate, jer ionako ne možete ništa drugo, tableta protiv bolova  mogla bi vam barem malo olakšati muke. Također, lijekovi kao što su Lioton ili Troxevasin koji dolaze u obliku gela i možete ga utrljati u kožu direktno na bolno područje.

Dakako, postoje i narodne metode, ako ste dovoljno odvažni da ih pokušate i imate sve sastojke doma. Jedna od njih je da pokušate pomiješati jednake dijelove lišća breze, cvijeća smilja, sjemenki mrkve i gospine trave, stabljike trešanja i medvjeda. Žlicu biljne mješavine ulijeva se uz čašu kipuće vode, infundira se nekoliko sati. Infuzija je ohlađena, filtrirana. Trebate uzeti 1 žlicu tri puta dnevno.

Treća metoda koju svakako trebate pokušati, bez obzira na to koju ste od prve dvije izabrali, je – masaža. Masaža je jedna od najučinkovitijih i najisplativijih metoda koja pomaže u normalizaciji cirkulacije, olakšava natečenost i uklanja bolove u mišićima. Svi pokreti se izvode lako, ni u kojem slučaju ne mojte agresivno stiskati bolna područja tijela. Za početak, udarite dio tijela u kojem se osjeća nelagodnost, zatim ga nježno umijesite s mastima za zagrijavanje.

Četvrta metoda, nakon što ste se izmasirali, pripremite si toplu kupku, ali ne prevruću. Najbolja opcija je temperatura tople vode ljudskog tijela. Dodajte u vodu izvarak bilja (kamilice, majčinske trave ili nevena) ili napravite solnu kupku koristeći morsku sol. Kupke će vam pomoći da se opustite i oslobodite napetosti u mišićima. Preporučuje se kupanje 20 minuta.

Dodatni savjeti
Osim što bi bilo dobro da ne konzumirate alkohol, do maksimuma obogatite svoju prehranu s namirnicama koje sadrže dovoljnu količinu kalija jer je njegov alkohol ispran iz tijela. S tjelesnim bolovima, morate jesti kašu, krumpir, svježe zelje, banane, agrume, sjemenke suncokreta. Vitaminski kompleksi koji sadrže kalij također će pomoći.

Ako postoji jaka, stežuća bol u nogama koja spriječava normalan pokret, možete koristiti kompresijske čarape. Prodaju se u ljekarni. Također se preporučuje da se s vremena na vrijeme odmorite ležeći uz jastuk pod nogama ili nešto što će ih podići na razinu višu od ležećeg položaja tijela.

Foto: Kinga Cichewiz, Jurein Huggins / Unsplash