Cloud Dancer je Pantone boja 2026. Evo što ova nijansa predstavlja


Dočekali smo prve dane prosinca, a to znači samo jedno – PANTONE je objavio koja će boja obilježiti 2026. godinu. Prošle godine tu je titulu ponijela Mocha Mousse, kavasto-čokoladna nijansa, što je donekle imalo smisla jer se smeđa tada počela agresivnije uvlačiti u sve segmente života, od interijera i mode pa sve do beauty industrije. Ovogodišnji rezultati dolaze s dozom iznenađenja, a možda i kontroverze. Naime, PANTONE boja godine za 2026. je 11-4201 Cloud Dancer, a riječ je o nježnoj nijansi bijele.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Cloud Dancer: inspiracija iza PANTONE izbora
Sama tvrtka navodi da Cloud Dancer predstavlja uzvišenu, neutralnu bijelu boju čije prozračno prisustvo djeluje poput šapata smirenosti i mira u bučnom svijetu. Nijansa bi trebala asocirati na umirujući utjecaj u društvu koje ponovno otkriva vrijednosti tihe refleksije. Cloud Dancer treba evocirati osjećaj istinske relaksacije i fokusa, omogućujući umu da luta, a kreativnosti da diše. Iz samog opisa čini se kao da je ova nijansa zapravo asocijacija na white noise, odnosno bijelu buku, koja pak potiče duboki fokus i okretanje sebi u trenutačno kaotičnom svijetu.
No je li uopće moguće postići takav spokoj u eri u kojoj se čini da sve gori, ili bi neka vatrenija nijansa, poput cherry crvene, bila primjerenije raspoloženje u danim okolnostima? Osim toga, neki američki mediji već su nagovijestili da bi ova boja mogla podijeliti zajednicu, osobito u kontekstu navodnog jačanja pokreta bjelačke supremacije. Prisjetimo se samo koliko je kontroverzi izazvala reklamna kampanja Sydney Sweeney za GAP traperice. Izbor bijele boje mogao bi proizvesti još više reakcija. S druge strane, ovaj izbor možemo tumačiti ne kao odgovor na trenutačnu situaciju, nego kao poziv na djelovanje. Možda ćemo doista doći do boljih rješenja za budućnost ako na trenutak isključimo sve i okrenemo se sebi.
Kako PANTONE bira nijansu godine?
Ova tradicija traje još od 1999. godine, a PANTONE tim, kao i uvijek, koristi analizu statistike i brojnih globalnih interesa pri odabiru nove it nijanse. Dakle, ne radi se o nasumičnom proglašenju. U obzir se uzimaju nove tehnologije, turističke destinacije, umjetnost, ali i šire raspoloženje dizajnera i potrošača koje se može pretočiti u određenu boju. Na primjer, Mocha Mousse odražavala je potrebu društva da stvarnost obilježenu ekonomskom neizvjesnošću i recesijom transformira u nešto pozitivno. U skladu s tim stanjem, potrošači su se okrenuli bezvremenskim neutralnim tonovima koji mogu trajati iz sezone u sezonu. Zato i ne iznenađuje da u atmosferi oprečnih, preplavljujućih informacija društvo (možda i na nesvjesnoj razini) želi pritisnuti off gumb i smanjiti stimulaciju.
FOTO: Pantone/Pinterest






