Naučite dijete da pospremi svoju sobu bez puno muke

by | 20 travnja, 2020

“Učiti znači uvesti red u nered, ali da bi se uveo red, potreban je nered”, kaže francuska psihologinja Isabelle Filliozat u knjizi Sve smo pokušali.

Sve smo pokušali je priručnik za roditelje s vrijednim savjetima o tome kako bez muke i sukoba preživjeti razdoblje od djetetove prve do pete godine života, te kako na tom turbulentnom putovanju zvanom roditeljstvo prebroditi sve djetetove ispade protivljenja, plača i bijesa. Donosimo vam zanimljiv ulomak iz knjige. 

Postupno učenje, pospremanje sobe

Pospremanje sobe često je razlog sukoba. Za roditelja stvari su na svome mjestu kad su spremljene u ormare. Za dijete, njihovo je mjesto… ondje kamo ih je stavilo i gdje ih može vidjeti.

Mala djevojčica još ne može misliti na ono što je skriveno u ladici ili u  ormaru. U suviše urednoj sobi ona je ovisna o vama u izboru igre. Kad su igračke vidljive, privlači je jedna ili druga. Ne voli kad nestanu.

Studije su pokazale da djeca koja su odrasla u neredu imaju za nekoliko bodova viši IQ od druge djece! Jesu li postala inteligentnija zato što su  neuredna ili je obrnuto? U svakom slučaju, ta je korelacija prisutna i može pomoći roditeljima u smanjenju stresa.

Dajte prednost složenijim situacijama! Doista, razbacane stvari pridonose vizualnoj stimulaciji, mozak stvara poveznice dok pogled ide s jedne stvari na drugu, gledajući ih odozgo, odozdo, sprijeda, straga…

Učiti znači uvesti red u nered, ali da bi se uveo red, potreban je nered. Dakle, ni  opsesivan red, ni pretjerana “ležernost” nego postupno učenje u skladu s godinama.

“Mama, bojim se kad vi­češ. Gledam svoju sobu i ne znam što trebam učini­ti. Ne razumijem što želiš. Ne znam pospremati. Više volim da me učiš nego da me plašiš.”

IZVOR: RTL.HR