Manuela Picard: “Kozmetičku scenu u Hrvatskoj želim podignuti za nekoliko stepenica više”

Business talk

by | 11 rujna, 2023
Manuela Picard

Manuelu Picard znamo kao ženu koja je revolucionirala oblikovanje obrva u Hrvatskoj otvorivši prvi Brow Bar. U više od 27 godina iskustva rada u svijetu ljepote, tijekom kojih je iskustvo i znanje skupljala posvuda – od zagrebačkih do svjetski poznatih salona u Londonu – ova je poznata kozmetičarka stvorila pravo malo beauty carstvo. Danas je vlasnica Manuela Picard Brows & Beauty i Beauty Ateliera, gdje nudi poznate tretmane lica i tijela, a predstavila je i svoju liniju make-upa i skincare proizvoda.

S Manuelom Picard razgovarali smo o njezinoj karijeri, liniji kozmetike i planovima, svijetu ljepote, ali i svemu onome što je potrebno da bi se uspjelo na ovom polju.

Što biste izdvojili kao lijepe, a što kao teške strane posla kojim se bavite?

Lijepe strane ovog posla naveliko prevladavaju one teške. Mogu se pohvaliti da imam uistinu predivne klijentice i klijente, koji su tu već godinama i koji jedva čekaju da im pokažemo nove tretmane i što smo novoga pripremili. Mi kozmetičari imamo tu privilegiju da s vrlo malim brojem neinvazivnih tretmana svakoj ženi i muškarcu možemo ne samo uljepšati njihovo lice i tijelo, njihov dan već i život. Od revolucionarnog threadinga obrva, za što su svi čuli, do čudnovatih aparata poput Hydrafaciala i posebnih masaža, u samo 15 do 30 minuta može se ”podići” cijeli izgled, bez igle i boli, a da ne spominjemo učinak dodira, njege i masaže koji je neprocjenjiv, ne samo zbog lučenja endorfina i osjećaja sreće, nego smo nakon tretmana sami sebi ljepši, a time i zadovoljniji. Ovaj posao nije samo uslužna djelatnost, to je neka vrsta fizičkog i psihičkog odmora za klijenta, a najveća nagrada su vjerni klijenti koji nas prate već više od 12 godina. Teška ili manje lijepa strana ovog posla ne događa se često, ali, nažalost, ponekad iskusimo nerealna očekivanja klijentica, nepoštovanje nas kao stručnjaka u svome poslu, kao i neozbiljnost i neshvaćanje težine posla koji radimo svaki dan, a to je da dajemo sebe u najboljem mogućem obliku, dajemo svoju energiju i znanje kako bi nam klijentice izašle iz salona u najboljem mogućem izdanju. Puno smo puta stvarno više od nekoga tko depilira bikini. Ponekad smo terapeuti, i to ne samo tijela već i uma… Nepoštovanje moje struke i koliko uloga kozmetičarke uistinu znači u životu svake žene najviše me rastužuje.

Manuela Picard

Koji su bili najveći izazovi s kojima ste se dosad susreli u karijeri, a što biste izdvojili kao najveće lekcije?

Najveći izazovi su mi da uvijek budem korak ispred, drukčija, posebna. Konkurencija u svijetu kozmetike i noviteta je jako velika i tu je jako teško izdvojiti se, no ja svoju filozofiju temeljim na drukčijem odnosu punom ljubavi, profesionalnosti i respekta prema ovom poslu. Iskreno mislim da to poprilično dobro uspijevam. Dokaz tome je da od samog početaka i prvog Brow Bara, a osobito posljednje tri godine. Otkad sam otvorila luksuzan salon u Centru Cvjetni, veliki broj kozmetičara, čak i velikih, svjetski poznatih brendova i drugih djelatnosti kopira moj interijer, način rada, tretmane, aparaturu. To mi zapravo jako laska… Znači da sam u svome poslu superiorna i ekstra dobra. Najveće lekcije… Previše vjerujem ljudima, vjerujem da su svi dobri i bez loših namjera, a onda me život uvijek iznova nauči da to baš i nije tako, no na greškama se uči, razvija i raste. Tu je i moj suprug, koji vidi svijet manje ružičasto, pa mi on daje odličan balans.

Na koji se način Vaše poslovanje mijenjalo tijekom posljednjeg desetljeća, i postoji li nešto što baš nikada nećete promijeniti?

Počela sam sama prije 12 godina, i tada sam pokušavala zadovoljiti sve klijentice i klijente, uvodila sam sve moguće tretmane jer su ih klijenti tražili, no s vremenom sam “profiltrirala” tretmane, podigla kvalitetu na najvišu moguću razinu i fokusirala se na najbitnije i najprofitabilnije – obrve i tretmane lica i tijela. Vjerojatno nikad neću prestati učiti, raditi, putovati na seminare, kao ni mijenjati ime brenda. Imala sam jednu kratku krizu oko odabira imena svog skincare i make-up breda, no Sanja Varlaj, stručnjakinja u poslovanju kozmetičkih i frizerskih salona mi je savjetovala: ”Manuela, tvoji saloni i tvoji proizvodi odišu tobom i tvojom energijom, u svemu se vidi i osjeti tvoja ljubav prema ovom poslu, to si ti!”

Manuela Picard

Što je najvažnije za uspjeh u industriji ljepote?

Danas svatko može imati brend, salon, skincare ili make up biznis. Iza velikih brendova stoje ogromne korporacije koje ulažu milijarde u marketing i tu je uspjeh brži i lakši. Danas smo svi jako fokusirani na ono što influenceri kažu i što reklamiraju, i velik broj brendova, salona pa čak i klinika sav svoj fokus stavljaju na influencerski marketing, no svi zaboravljaju da su influenceri za to plaćeni. No kad je riječ o ovakvim ”niche”, malim i ekskluzivnim brendovima kao što sam ja, mislim da ne postoji magična formula za uspjeh, moje mišljenje je da moraš biti originalan i imati ”ono nešto”, te, naravno, dobar background i iskustvo o kojemu možeš pričati, stvarno razumjeti klijente i njihove potrebe, imati jedan taj wow faktor koji te izdvaja iz mase. Naravno da je reklama bitna, no mislim da to “nešto” ili imaš ili nemaš. Ako si stvarno superiorno dobar u svome poslu, preporuka će učiniti čuda.

Na čemu je trenutačno Vaš fokus?

Fokus i cilj mi je da u Hrvatskoj dignem na noge vlastiti brend skincarea i make-upa. Ta ”niche” kategorija hrvatskog skincarea, tj. hrvatskog brenda trenutačno u principu ne postoji. Postoji velik broj hrvatskih dobrih low budget brendova. Nekima od njih se divim, napravili su pravo malo čudo na hrvatskoj beauty sceni, no moj background i iskustvo u profesionalnoj kozmetici jednostavno me guraju da formuliram serume, kreme, pilinge, maske koji su pro jačine, imam nos za to kako i što proizvod mora dati da bi bio wow. Imam taj osjećaj ”pod prstima” za teksture, sastojke i rezultate. Ne planiram biti drogerijski brend već ekskluzivnija i fokusirana na rezultate koje klijenti mogu dobiti upotrebom minimalne količine i broja proizvoda. Tu se fokusiramo i na sustainability – koristim staklene ambalaže te izbjegavam plastiku koliko god mi to proizvodnja i testiranja dopuštaju. Plan mi je i educirati klijentice kako mogu ponovno koristiti naše teglice od krema i seruma. Živimo u doba kad stvarno ima previše plastike svuda oko nas te, iako sam malen brend, promovirat ću reciklažu svega koliko god je to moguće. Već godinu dana intenzivno radim na novim formulama i teksturama – bit će dosta iznenađenja, sastojaka koji se do sada nisu koristili u hrvatskoj kozmetici. Cilj mi je predstaviti dio “mog kolača”, kako ja mislim da bi funkcionalan, jednostavan, a opet luksuzan skincare trebao biti i izgledati. Uz rad u salonu, to mi je trenutno najveći fokus. Uskoro izlazi veliki broj novih proizvoda i moram priznati da sam jako ponosna na to.

Manuela Picard

Gdje vidite sebe u budućnosti kad je o Vašoj karijeri riječ?

Imam neke poprilično velike ambicije, no kako ne volim previše planirati, za sada ću svoje ambicije ostaviti za sebe, ali mogu jedino reći da vidim svoju budućnost u kreiranju novih signature proizvoda i tretmana. Ima puno toga što još želim unaprijediti i voljela bih kozmetičku scenu u Hrvatskoj podići za još nekoliko stepenica više… Počela sam raditi na još jednom velikom projektu za koji se nadam da će ugledati svjetlo dana kroz sljedećih 12 mjeseci, projekt je naravno usko vezan uz beauty….

Kojih pravila njege i ljepote se pridržavate?

Manje je više. Obavezno čišćenje lica mojim SOS čistačem u prahu koji je sam po sebi napravio veliki zaokret u teksturi moje kože. Čišćenje lica ujutro i navečer najbitnija je stvar koju morate napraviti, ma koliko umorni bili. Svakodnevno nanosim i moj Peptide serum na bazi AHA i najnovijih eksfolirajućih tripeptida, njegu završavam Niacinamide gel kremom. Imam masnu kožu sklonu aknama pa koristim protokol koji balansira i umiruje upale. Bez Precision maskare za obrve ne izlazim iz kuće, a bar jednom tjedno napravim svoj Vitamin C piling i Peel off masku od riže. Isprobala sam vjerojatno sve pro brendove koji postoje, puno njih sam i imala u ponudi u svojim salonima, s puno njih se strašno razočarala. Uistinu mislim da ne treba velik broj proizvoda već konkretna redovita njega, uz tretman u kozmetičkom salonu jednom mjesečno. Prevencija je doista sve.

Kako se oduprijeti kulturi koja ne prihvaća starenje, odnosno pomiriti samoprihvaćanje s mladošću kao dominantnim standardom ljepote?

Nemojmo sii lagati, svi mi volimo biti lijepi i atraktivni i što se više sami sebi sviđamo, to se bolje osjećamo. Mislim da su pravi standardi ljepote, nažalost, isprani prevelikim utjecajem Instagrama, filtera, lažnog osjećaja ljepote i potrebe za perfekcionizmom. Smatram da žene premlade odlaze na botoks i filere, a ne njeguju kožu, ili je potpuno krivo njeguju jer su kupile pogrešne proizvode koje reklamira neka influencerica… Susrećem se s tim svaki dan, žene su nesretne jer im obrve nisu identične, no nitko, ali ama baš nitko nije savršen i sto posto simetričan. To ne postoji. Bitno je da smo svjesni svojih atributa i ljepote, ne da sav svoj fokus stavljamo na ono što nije dobro. U svome poslu vidim na tisuće i tisuće žena, i vidim mlađu generaciju koja ima taj neki pritisak da izgledaju (pre)savršeno, da su na slici savršeni i da je mišljenje pratitelja koje nikad nisu srele važnije od osobnosti. Osobno, puno mi je zanimljivije vidjeti ženu koja na svom licu (dobro) nosi boru, ali izgleda njegovano. Danas postoji velik izbor tretmana nakon kojih se uistinu vidljivo može popraviti stanje kože i izgladiti bora i može se na jedan neinvazivan i ne agresivan način održavati ta mladenačka ljepota, ali ono najbitnije je što dolazi iznutra. Svaka je žena lijepa, samo to ne vidi svatko.

Kako se probiti kroz šumu beauty trendova na društvenim mrežama i donositi informirane odluke prilikom kupovine kozmetičkih proizvoda?

Neće se svi sa mnom složiti, no mislim da je jedini put prema kvalitetno uloženom novcu u beauty proizvode samo nakon što se savjetujete sa svojom kozmetičarkom koja će vam iskreno odrediti vaš tip kože, a time i zdrav protokol. Iz vlastitog iskustva mogu reći da žene uvijek griješe kad pokušavaju same sebi dijagnosticirati tip kože. Ako samo malo bolje promotrite, većina influencera promovira samo jedan određeni broj brendova (za koji su plaćeni). Mislim da su društvene mreže izvrsna platforma informacija za otkrivanje noviteta, novih nijansi make-upa, ali kad se radi o ozbiljnom skincareu, tu je ipak stvar nešto drukčija. Influenceri nisu školovani za to da određuju bilo čiji tip kože, oni vam predstavljaju brend jer su za to plaćeni. Nitko nema istu kožu i problematiku. Jedna krema zasigurno neće biti dobra za 19-godišnju i 65-godišnju ženu, koža nije ista u svakoj dobi i prema tome se treba ravnati. Savjetovanje sa stručnom osobom je moja preporuka ako ne želite bacati svoj novac.

Koji je to beauty savjet ili filozofija za koju vjerujete da bi je svatko trebao prihvatiti s ciljem da se osjeća najbolje moguće?

Uložite u svoju kožu, ona je najvrjednija stvar koju ćete nositi do kraja života. Osobno ću uvijek više uložiti u dobar skincare nego u najnoviju trendi torbicu. Prvo što ljudi vide na vama su vaše oči, obrve, lice i ruke – oni odaju najviše… njegujte ih redovito, trostruko će vam se vratiti. Kako bi se osjećali fantastično probajte svaki vikend za sebe odvojiti 30 do 60 minuta, napravite kupku i u nju stavite 1 kg soli, (da, 1 kg ne manje) sol je jedna od najprirodnijih, najekonomičnijih tvari koja će vas toliko dobro ”očistiti” i detoksicirati da ćete se osjećati potpuno opušteno i spremno za još jedan mali ritual. Nakon kupke napravite piling, stavite masku 20-ak minuta i jednostavno se odmarajte, uz laganu glazbu. Ovo je moja mala tajna ultimativne beauty vikend sreće.

 

Foto: PR