Hrana koja pomaže reducirati anksioznost

by | 4 siječnja, 2021

Anksioznost je vrlo čest problem za mnoge ljude. Riječ je o poremećaju koji se definira kao osjećaj nelagode, opće napetosti, zabrinutosti, velikog stresa, panike, straha te iracionalnog lošeg predosjećaja.

Ona se često tretira lijekovima, ali postoji još nekoliko strategija pomoću kojih možete smanjiti njene simptome, od vježbanja, preko tehnika disanja, pa do hrane koju konzumirate, a utjecat će na stanje u vašem mozgu. U nastavku vam donosimo šest namirnica koje će vam pomoći dovesti anksioznost pod kontrolu.

Losos
Budući da sadrži nutrijente koji su odlični za zdravlje mozga, kao što su vitamin D, omega-3 masne kiseline, eikozapentaenska kiselina i dokozaheksaenska kiselina (one reguliraju razinu dopamina i serotonina u tijelu što može imati smirujuća i opuštajuća svojstva). Također, istraživanja pokazuju kako masne kiseline smanjuju upalne procese i prevencija su bilo kakvim disfunkcijama stanica mozga koje vode do poremećaja poput anksioznosti. Konzumacija lososa nekoliko puta tjedno djelotvorna je u redukciji stresa i anksioznosti.

Kamilica
Kamilica sadrži visoku razinu antioksidanasa koji smanjuje upalne procese u tijelu, pa tako i anksioznost. Bilo da je riječ o čaju od kamilice u rinfuzi ili ekstraktu kamilice (iako su provedena istraživanja ipak fokusirana na ekstrakt), ona pomaže reducirati simptome depresije i anksioznosti.

Kurkuma
Kurkuma je začin koji sadrži kurkumin koji je odgovoran za zdravlje mozga i regulaciju anksioznih poremećaja. On može povisiti razinu omega-3 masnih kiselina, što pomaže mozgu da se umiri. Istraživanja su većinom provedena na 20 miligrama kurkume u danu. Također, ona je snažan antioksidans i smanjuje razinu citokina koji su povezani s razvojem anksioznosti.

Crna čokolada
Uključivanje crne čokolade u vašu prehranu može biti odličan alat za smanjenje anksioznosti. Sadrži flavanole – antioksidanse koji daju beneficije funkcijama mozga i poboljšavaju protok krvi do mozga, što posljedično vodi do redukcije anksioznosti. Istraživanja pokazuju da oni koji konzumiraju tamnu čokoladu 40 grama dnevno u periodu od dva tjedna, razina hormona stresa povezana s anksioznošću smanjila se značajno. Također, povećava razinu neurotransmitera serotonina, što može pomoći u smanjenju stresa koji dovodi do anksioznosti.

Jogurt
Ako patite od anksioznosti, jogurt koji sadrži probiotik svakako uključite u svoju prehranu. On je prepun probiotika, zdravih bakterija koje utječu i na mentalno zdravlje inhibiranjem slobodnih radikala i neurotoksina, koji mogu oštetiti živčano tkivo u mozgu i dovesti do tjeskobe. Također, uz redovitu konzumaciju 125 grama jogurta dva puta dnevno tijekom cijelog mjeseca, mozak vam bolje može kontrolirati emocije i podražaje koji mogu biti povezani s anksioznošću.

Zeleni čaj
Zeleni čaj sadrži L-eanin, aminokiselinu koja ima pozitivan utjecaj na zdravlje mozga i redukciju anksioznosti. Uz to, sadrži epigalokatehin galat (EGCG), antioksidans odličan za promicanje zdravlja mozga. Može igrati ulogu u smanjenju određenih simptoma povećavajući i GABA u mozgu. Bitno je za navesti da su istraživanja kad je zeleni čaj u pitanju, većinom provedena na životinjama.

Foto: Unsplash