5 knjiga koje će vam pomoći da vi kontrolirate anksioznost, a ne ona vas

by | 6 siječnja, 2021

Tema o kojoj najviše pričamo u posljednje vrijeme, jer je svakako jedan od glavnih problema u ovom stresnom razdoblju, jest anksioznost o kojoj smo do sada slušali većinom kao učestalom i sporadičnom problemu koji se zapravo često zamjenjuje sa strahom. (Pročitajte: Kako se osloboditi straha i anksioznosti, otkriva nam psihologica)

No, pogotovo sada, nakon svih doživljenih trauma u 2020.godini, shvatili smo da je anksioznost puno ozbiljnija od straha. Anksioznost se definira kao osjećaj nelagode, opće napetosti, zabrinutosti, velikog stresa, panike, straha te iracionalnog lošeg predosjećaja. Anksioznost nije isto što i strah iako se ova dva koncepta često miješaju. Strah je emocija koja se razvije kad osoba procijeni neku opasnost u okolini (npr. napad od druge osobe) te služi mobilizaciji snaga – kako fizioloških (ubrzan rad srca, mišićna tenzija, otežano disanje), tako i psiholoških – a koje joj mogu pomoći u toj opasnosti. Rezultat straha su strategije suočavanja: borba, bijeg ili zamrzavanje. Anksioznost se pak javlja ili kod zamišljanja, tj. predviđanja napada u budućnosti (mogući napad dok hodamo ulicom) ili kod nenamjernog preuveličavanja stvarnih prijetnji te je paralizirajuća za osobu. Traumatska iskustva koja dovode do jakog narušavanja psihičkog integriteta osobe, mogu uzrokovati pojavu akutne reakcije na stres i posttraumatskog stresnog poremećaja (PTSP) ako se pravodobno ne intervenira.

Ako ste i vi od onih koji pate od anksioznog poremećaja ili napadaja panike, u nastavku vam donosimo knjige i vodiče za konkretna rješenja i korake koje možete poduzeti da anksioznost dovedete pod kontrolu, a ne da ona kontrolira vas.

Osjeti strah, a ipak to učini (Susan Jeffers)


Čega god se plašili, ovaj svjetski bestseler pružit će vam uvid i oruđa koja će znatno poboljšati vašu sposobnost da izađete nakraj s bilo kojom situacijom. Naučit ćete živjeti onako kako želite živjeti – i prijeći iz stanja boli, paralize i depresije u stanje moći, energije i ljubavi. Susan Jeffers nas s razumijevanjem i humorom nadahnjuje mnogim dinamičnim tehnikama i dubokoumnim zamislima koje su milijunima ljudi diljem svijeta pomogle ovladati vlastitim strahovima i napredovati u životu. Ovaj poticajan suvremeni klasik sadržava ključ pretvaranja gnjeva u ljubav, neodlučnosti u djelovanje – i stvaranja života koji ima smisla.

Anksioznost: Strah, nada i potraga za unutarnjim mirom (Scott Stossel)


Jedan od najvećih psiholoških predavača posljednjih godina u SAD-u. BBC ili New York Times tada su ga pohvalili kritizirajući ga. Scott Stossel se borio jer je bio samo mladić protiv tjeskobe. To mu je iskustvo pomoglo da ga bez ikakve prepreke tapujo prevede u knjigu od više od pet stotina stranica.

Njegovi su tekstovi mješavina psihijatrije, filozofije, neurologije i genetike. Svojim riječima otvara debatu i uči korisne i tehničke prakse da bolje shvate bolest i što ona podrazumijeva.

Meditacije usmjerene svjesnosti (dr. sc. Mark Williams, dr. Danny Penman)


Knjiga Meditacije usmjerene svjesnosti predstavlja skup jednostavnih i učinkovitih vježbi koje će vam pomoći da prekinete začarani krug tjeskobe, stresa, nezadovoljstva i iscrpljenosti te otkrijete istinski životni polet, onu vrstu sreće koja vam omogućuje da se suočite i s najvećim životnim nedaćama.
Vježbe proizlaze iz kognitivne terapije temeljene na usmjerenoj svjesnosti (Mindfulness-based Cognitive Therapy, MBCT) koja je dokazano učinkovita u borbi protiv depresije te ju preporučuje i Nacionalni institut za zdravlje i kliničku izvrsnost Velike Britanije i Irske. Jednostavne meditacije usmjerene svjesnosti trebate prakticirati samo nekoliko minuta dnevno, a nagrada će biti golema – zagospodarit ćete svojim životom i konačno uživati u njemu.

Emocionalno iscjeljivanje: Kraj stresa, anksioznosti i depresije bez droga ili psihoanalize (David Servan-Schreiber)


Autentičan vodič za dobrobit i emocionalnu ravnotežu, a namijenjen je svima onima koji žele poboljšati svoju emocionalnu inteligenciju kako bi bili sretniji. Sada se usredotočuje na dva najčešća problema u našim danima, tjeskobu i depresiju, uvijek iz profesionalnog iskustva autora koji je stručnjak za kognitivnu neuroznanost i neurobiologiju emocija.

Kako kontrolirati tjeskobu prije nego što ona vas kontrolira (Albert Ellis)

Albert Ellis bio je jedan od najutjecajnijih psihoterapeuta u povijesti, Za mnoge, čak i više od samog Sigmunda Freuda, on je postavio temelje racionalne emocionalne terapije ponašanja, vrlo djelotvorne u rješavanju problema anksioznosti. Također, ako je ova knjiga bez sumnje označena prije i poslije, to je zato što nam je omogućilo da razumijemo nekoliko stvari. S dr. Ellisom naučili smo da tjeskoba sama po sebi nije negativna. Zabrinjavajuća stvar je kad izgubimo kontrolu nad njom i naša se stvarnost počinje zamagljivati ​​te postaje iskrivljena ovim nezdravim pristupom, gdje negativne misli obiluju. Ovom knjigom naučit ćemo vrijedne strategije kako bismo je preuzeli i preusmjeriti ga prema mnogo korisnijim i zdravijim putovima.

Foto: Unsplash