Zabrinjava vas zdravlje srca? Kardiolozi savjetuju da izbjegavate ove namirnice

by | 5 listopada, 2020

Kardiolozi iz prve ruke vide što loša prehrana može učiniti vašem srcu.

Samo u SAD-u svake godine od srčanožilnih bolesti umre više od 600.000 ljudi – što je vodeći uzrok smrti i muškaraca i žena, kako navodi Centar za kontrolu i prevenciju bolesti.

Prehrana je nevjerojatno važna, primijetio je dr. Andrew Freeman.

“Ako odete u dijelove svijeta u kojima nisu bili izloženi zapadnjačkom načinu života, što znači sjedilački način života i konzumacija prerađene hrane, bolesti srca vrlo su rijetke”, rekao je Freeman za Today.

Ipak, možda nije uvijek moguće ukloniti problematičnu hranu pa su umjerenost i kontrola porcija ključne.

“Ne postoji hrana koja će vam spasiti život… I ne postoji ona koja će vas ubiti. Riječ je o ravnoteži”, rekla je dr. Sharonne Hayes, profesorica srčanožilne medicine i osnivačica Women’s Heart Clinic na klinici Mayo u Rochesteru u Minnesoti.

Kako bi vam pomogli shvatiti koje su namirnice nepoželjne, odnosno konzumaciju kojih namirnica biste trebali smanjiti, Freeman i Hayes izdvojili su neke od njih.

1. Slanina, kobasice i ostalo prerađeno meso

Hayes, koja ima obiteljsku povijest srčanožilnih bolesti, je vegetarijanka. Prije otprilike 25 godina prestala je jesti životinjske bjelančevine, no i ranije je izbjegavala prerađeno meso jer je bogato kalorijama, zasićenim masnoćama, soli i drugim dodanim sastojcima. Svjetska zdravstvena organizacija utvrdila je da konzumacija prerađenog mesa uzrokuje rak, kako je istaknuo Freeman.

2. Čips od krumpira i ostale prerađene, pakirane grickalice

Klonite se malih vrećica slanih, hrskavih ugljikohidrata koje biste mogli vidjeti u automatima, savjetovali su liječnici. Hayes se slaže s mnogim nutricionistima da su jednostavni ugljikohidrati – koji se nalaze u čipsu, kruhu i krekerima – veći problem od masti.

3. Deserti

Uživajte u dodanim šećerima u vrlo ograničenim količinama, ako su vam uopće potrebni, kako je napomenuo Freeman.

Što se tiče slastica poput pita, sladoleda i bombona, Hayes kaže da ih jede maksimalno jednom tjedno.

4. Previše proteina

“Nerijetko se događa da ljudi konzumiraju dvostruko više proteina nego što im je potrebno u jednom danu, a to opterećuje bubrege i može uzrokovati različite probleme”, rekao je Freeman.

5. Brza hrana

Iako neki restorani brze hrane nude opciju zdravijih obroka, liječnici se slažu kako ni oni nisu idealan odabir pa bi ih bilo najbolje zaobilaziti.

6. Energetska pića

Freeman je rekao da ih izbjegava jer sadrže dodani šećer, plus sastojke koji potencijalno mogu izazvati probleme poput visokog krvnog tlaka ili aritmije.

To ne znači da biste trebali potpuno prestati konzumirati kofein. Sasvim je zdravo svakodnevno popiti čaj ili kavu, ali u umjerenim količinama, kako je rekao. Samo pripazite što stavljate u šalicu: crna kava može se pretvoriti u kaloričnu bombu ako joj dodate šećer, šlag, karamelu i druge dodatke.

7. Kokosovo ulje

Iako odlično djeluje na kožu i kosu, stručnjaci se slažu kako ga ne bi trebalo previše konzumirati.

IZVOR: INDEX.HR

Photo by Alyson McPhee on Unsplash