UNESITE EMOCIJE U RAZGOVOR! Naučite kako komunicirati sa svojim bližnjima

by | 23 studenoga, 2018
FOTO: GULIVER/THINKSTOCK

Frank Luntz, autor knjiga “Words That Work”, politički je konzultant i autor brojnih priručnika za lidere u kojima pojašnjava kako riječi koje koristimo utječu na svakodnevni život.

Smatra da je govor vrlo moćno oružje koje može odrediti postupke i emocije ljudi. Za koga ćemo glasati, u što vjerujemo, što ćemo kupiti – sve to mogu odrediti riječi.

Luntz kaže da postoji 10 pravila dobre komunikacije, a to je prije svega korištenje jednostavnih i kratkih rečenica.

“Prečesto koristimo fraze koje dobro zvuče, a zapravo ih ni mi sami ne razumijemo, a to na kraju ostavlja dojam nesigurnosti. Znanstveni izrazi su nepotrebni, pričajte tako da vas svi razumiju. Nikad ne koristite dugu riječ ako postoji njezina kraća zamjena. Smatram i da bismo korištenje metafora trebali u potpunosti izbaciti. Budimo kratki i jasni”, pojašnjava Luntz.

Druga stvar koju savjetuje svima jest unijeti emociju u apsolutno svaki razgovor.

“Budite inspirativni ljudima koji vas okružuju. Nemojte zaboraviti, lako je zaboraviti izgovorene riječi, ali nitko neće zaboraviti kako se osjećao slušajući vas”, tvrdi Luntz i dodaje kako je mašta još jedan vrlo koristan alat.

“Vizualizirajte sve što možete, riječ “zamislite” može biti vrlo moćna i korisna”, kaže Luntz, koji je poznat kao konzultant koji je u govor uveo korištenje riječi “porez na smrt” umjesto “poreza na nasljedstvo” i “promjena klime” umjesto “globalnog zatopljenja”.

Pričaj, ali i slušaj

Četvrto pravilo Franka Luntza je da uvijek treba saslušati sugovornika.

“Poanta razgovora nije u tome da priča samo jedan čovjek, nego svi prisutni. Ako držite predavanje ili motivacijski govor, prekinite ga kratkim pitanjima kako bi svi sudionici bili uključeni u razgovor. Slušajte što vam ljudi imaju za reći”, kaže Frank Luntz.

Savjetuje da treba paziti na ton i teksturu glasa.

“Povisite ga kad želite istaknuti nešto bitno ili privući pozornost sugovornika. Ne budite cijelo vrijeme preglasni, ljude to odbija”, tvrdi konzultant.

Ljudi se često “hvataju” za nove teme i nešto što im je nepoznato.

“Ponudite sugovornicima nove, svježe informacije i tako im pružite da saznaju nešto novo. Ljudi su po prirodi znatiželjna bića”, kaže Luntz.

Tijekom pričanja treba biti dosljedan i ne skakati s teme na temu.

“Neka razgovor ima dobar tijek, a priča bi trebala imati logičan početak i kraj”, tvrdi i dodaje kako je kontekst uvijek korisna stvar.

Kontekst je ključan

“On je za razgovor često zlata vrijedna stvar jer pobliže pojašnjava ono što pokušavamo predočiti. Podatak nije smješten u prostor ili vrijeme i on je izvan konteksta te sam po sebi ima malo ili nikakvo značenje. Kad podatak stavimo u određeni kontekst, određujemo mu značenje”, zaključuje na kraju Frank Luntz.

IZVOR: 24SATA.HR