Ovo su najbolje vježbe za ispravljanje iskrivljenih nogu

by | 25 rujna, 2015

Zbog neravnomjernog opterećenja, pri dužem hodu mogu se javiti zamor i bolovi u svim zglobovima nogu, čak i u križima. Ako se nepravilnosti ne isprave spontano do četvrte godine, potrebna je stručna pomoć.

Deformitete donjih ekstremiteta, “x” ili “o” noge, trebalo bi ispravljati što prije, čim se nepravilnosti uoče. Osim estetskih nedostataka, ovi deformiteti mogu izazvati i ozbiljne zdravstvene probleme. Naime, zbog nepravilnog opterećenja, pri dužem hodu javit će se zamor i bolovi u svim zglobovima nogu, čak i u križima.

Prema riječima stručnjaka, ako se deformiteti spontano ne isprave do četvrte godine, potrebna je stručna pomoć i vježbe koje će ispraviti nepravilnosti.

“X” noge

Ovaj deformitet koljena javlja se kao posljedica urođeno slabije razvijenih vanjskih dijelova kostiju koje čine koljeno, ili zbog poremećene statike uzrokovane deformitetima bokova ili stopala. Uzrok može biti i položaj nogu u maternici tijekom trudnoće, kao i prekomjerna tjelesna težina.

Kod ovog deformiteta koljena su priljubljena, a stopala razdvojena. Oslonac je na unutrašnjoj strani stopala, zbog čega su svodovi spušteni. Kod težih oblika deformiteta koljena se preklapaju. Kada su koljena spojena, razmak između stopala trebao bi biti manji od pet centimetara. Ako je veći, može se govoriti o deformitetu.

Vježba 1.
Sjednite na pod. Leđa su ravna, noge savijene u koljenima, a stopala spojena. Dlanovima pritišćite koljena nadolje. Ponovite vježbu 15 puta.

Vježba 2.
Raskoračni stav. Ispružite ruke ispred tijela, a noge prekrižite. Pokušajte ustati i sjesti s prekriženim nogama. Ponovite vježbu 10 puta.

Vježba 3.
Čučnite s ravnim leđima. Stopala su okrenuta prema unutra, dlanovi su spojeni. Gurajte laktovima koljena u stranu. Ponovite 15 puta.

Vježba 4.
Čučnite i hodajte sa stopalima okrenutima prema van.

“O” noge

Ovaj deformitet je najčešće urođen, javlja se obostrano, može biti i posljedica rahitisa, ali i preranog postavljanja djeteta na noge. Kosti natkoljenica i potkoljenica se krive prema van, pa je najveće iskrivljenje na sredini nogu.

Vježba 1.
Sjednite na pod. Rukama se oslonite na podlogu iza stražnjice. Stopala okrenite prema unutra i pokušajte istovremeno podići noge. Ponovite vježbu 10 puta.

Vježba 2.
Sjednite na pod, ruke su uz tijelo, dlanovima se oslonite na podlogu iza stražnjice. Stavite loptu između stopala i podižite noge približavajući koljena jedno drugom. Ponovite 15 puta.

Vježba 3.
Hodajte na unutrašnjem rubu stopala.

Vježba 4.
Spojite stopala i vežite elastičnu traku oko skočnog zgloba obje noge. Pomičite noge u stranu savladavajući otpor elastične trake.

Izvor: Life Content
Foto: Guliver/Thinkstock