Naslovnicu novog ljetnog izdanja Grazia časopisa krasi inspirativna poduzetnica i nail artistica, Jana Dužanec.
Kaže se da strast i upornost često idu ruku pod ruku, stvarajući priče koje inspiriraju. Isto bismo mogli reći i za Janu Dužanec, vlasnicu brenda JanaNails. Prošlo je više od 20 godina od njezinih početaka, kad je još kao studentica ekonomije i marketinga u svojoj studentskoj sobi otkrila ljubav i strast prema nail artu.
Ta ljubav i upornost doveli su je do statusa ovlaštene edukatorice i na kraju do stvaranja vlastitog brenda, koji danas predstavlja proizvode za njegu noktiju te postavlja nove standarde u industriji ljepote. Razgovarali smo s Janom o njezinim prvim koracima u poduzetništvu, procesu stvaranja vlastitog brenda, ali i o važnosti strasti i predanosti u svemu što radi.
Počeci u nail artu
Jana Dužanec započela je svoju karijeru skromno – u svojoj studentskoj sobi. Tada je kao studentica ekonomije i marketinga polako krenula istraživati svijet nail arta.
“Iako sam diplomirala ekonomiju i marketing, strast prema nail artu odvela me u smjeru nail tehničara i nail artista. Tada sam počela raditi kao edukatorica za veliki strani brend, što mi je omogućilo steći vrijedno iskustvo”, prisjeća se Jana. S vremenom, ovaj hobi postao je više od igre te prerastao u ozbiljan poslovni pothvat.
Za Janu su sljedeći ključni trenutak u karijeri predstavljali godine iskustva, edukacija i putovanja koja su prethodila stvaranju brenda JanaNails. “Nakon fakulteta, odlučila sam spojiti svoju kreativnost s poslovnim svijetom i posvetiti se radu s noktima na puno radno vrijeme, održavala sam edukacije i usavršavala se putujući po Europi i drugdje. Nakon sedam godina iskustva, edukacija i putovanja, osjetila sam potrebu za stvaranjem vlastitog brenda”, govori nam Jana. Ovaj potez označio je početak njezine poduzetničke avanture. “Počeli smo skromno, s desetak boja. No, s vremenom i uz stalno ulaganje, naš brend je rastao i evoluirao”, dodaje.
Osnivanje brenda JanaNails
No proces osnivanja brenda JanaNails bio je daleko od jednostavnog. Jana priznaje da su najteži izazovi bili pronaći resurse i osigurati kvalitetne proizvode. “Početni kapital bio je ograničen, što je zahtijevalo pažljivo planiranje i strateško ulaganje”, kaže. Svaki korak u procesu, od dizajniranja proizvoda do sklapanja ugovora, bio je pomno razrađen.
“Moj najteži zadatak bio je balansirati između toga da budem one–man band te da delegiram zadatke i uvodim nove ljude u posao.”
S vremenom, brend je rastao, a samim time došlo je i do odluke da se neće ograničiti samo na proizvode za njegu noktiju. Proširili su asortiman na proizvode poput personaliziranih rokovnika i mirisa za automobile. “Inspiracija za nove proizvode dolazi iz svakodnevnih trenutaka”, otkriva Jana. Tako je, primjerice, ideja za rokovnik u obliku torbice nastala dok je s sinom bila u parku. “Shvatila sam koliko je praktično imati rokovnik uvijek pri ruci, ali i kako je važno da bude estetski privlačan”, objašnjava.
Sličan proces inspiracije doveo ju je do stvaranja JNbeauty linije, nakon što je feedback na crveni ruž premašio sva očekivanja kupaca. “Ova linija make-upa omogućila nam je približiti se širem krugu ljudi s cjenovno prihvatljivim, a opet kvalitetnim proizvodima”, objašnjava.
Jana ističe da se njezin osobni stil i vjerovanje u proizvode odražavaju na brend. “Svaki proizvod osobno testiram i dizajniram”, kaže.
“Kad vjerujem u proizvod, ta strast se prenosi na sve aspekte brenda.”
Upravo ta osobna predanost ono je što čini, kako nam govori Jana, proizvode JanaNails autentičnima i privlačnima kupcima. Također, Jana naglašava važnost osluškivanja tržišta i uvažavanja želja kupaca, čak i ako to znači uključivanje boja i stilova koji se ne poklapaju s njezinim osobnim preferencijama.
Poduzetnička klima u Hrvatskoj
Kao međunarodna edukatorica, Jana smatra da put do uspjeha nije nimalo lagan, a osoba mora biti naoružana strpljenjem i voljom za stalnim učenjem i usavršavanjem.
“Prije svega, važno je odmah shvatiti da je ovo zanat koji se vježba. To znači da će vam prvi set noktiju zasigurno biti grbav, ružan i neuredan kad se usporedite s drugima. Međutim, uz svakodnevnu vježbu, želju i upornost, preciznost te težnju ka perfekcionizmu, stoti set će biti savršen i onakav kakav treba biti. Strpljenje, vježba, stalno usavršavanje i učenje ključni su za uspjeh. Nadalje, važan je psihološki pristup prema klijenticama i razumijevanje različitih stilova. Treba biti otvoren za sve stilove, ali ustrajati na kvaliteti i vlastitom znanju. Nažalost, ili možda nasreću, u današnje vrijeme ako niste uslikali nokte i objavili ih na društvenim mrežama, kao da ne postojite. Uz veliku konkurenciju, današnji nail dizajneri moraju biti i fotografi, content creatori, moraju znati snimati videe itd. Pritisak je puno veći nego što je bio prije recimo 20 godina”, objašnjava Jana.
Što se tiče trenutačne poduzetničke klime u Hrvatskoj, Jana vjeruje da tehnologija i digitalni alati olakšavaju pokretanje posla, no osobni trud i upornost su i dalje ključni. “Iako su resursi dostupniji nego prije, balansiranje između poslovnog i privatnog života ostaje izazov”, kaže Jana.
Na kraju, Jana je s nama podijelila važnu lekciju koju je naučila kroz vlastito iskustvo: “Naivnost i brzopletost mogu dovesti do izazova. Važno je pažljivo razmotriti sve aspekte prije donošenja ključnih odluka. Svaka pogreška koju sam napravila bila je prilika za učenje, a svaki neuspjeh rezultirao je još jačom reakcijom i većom odlučnošću i akcijom. Ključno je ne pokolebati se pri neuspjehu; umjesto toga, treba pokazati da možemo i više i bolje. Važno je ne zabrinjavati se puno u vezi toga što drugi kažu, već se usredotočiti na kompetentna mišljenja i stručne savjete.”
Također, ističe važnost pronalaženja vremena za sebe, čak i u najzaposlenijim danima: “Ključno je osluškivati svoje tijelo i um. Kad osjećamo potrebu za odmorom, trebali bismo ga uzeti jer svijet i posao neće propasti zbog nekoliko dana odmora ili čak samo sat vremena posvećenog sebi. Iako i dalje tražim svojih “sat vremena” u danu, razumijem koliko je važno pronaći balans i brinuti se o sebi kako bismo mogli biti najbolji u svom poslu”, zaključuje Jana.
Credits:
Foto: Srećko Rundić
Stilist: Karlo Rusan
Kreativni direktor: Karlo Rusan
Asistent: Maja Folnegović
Kosa: Zvonimir Franić, Ivona Palić za Salon Franić
Make-up: Karlo Rusan za RukaBeauty
Model: Jana Dužanec, Drago Pezić