Severina postala zaštitno lice svjetski poznatog brenda
Svojom iznimnom i upečatljivom karijerom i prepoznatljivošću u zemljama jugoistočne Europe, Severina je postala sinonim za autentičnost i elegancij...
Je li stvarna razlika samo u reklami
Ljudi često vjeruju da viša cijena jamči bolju kvalitetu i, slijedom toga, bolje rezultate. No je li to uistinu tako te na koje se proizvode isplati potrošiti više, a na kojima uštedjeti, upitali smo dvije vrhunske stručnjakinje za njegu kože.
Kad je riječ o njezi kože, na tržištu su dostupne beskrajne mogućnosti. Odluka između luksuznih i pristupačnih proizvoda može biti teška jer obje opcije nude različite prednosti i nedostatke. U nedoumici smo se obratili dermatologinji Snježani Kramarić iz zagrebačke poliklinike Bagatin i stručnjakinji za izradu kozmetike s dugogodišnjim iskustvom Mireli Ilenić.
Da biste donijeli informiranu odluku i odabrali najbolji mogući proizvod koji vam vaš novčanik dozvoljava, zasigurno znate da je važno uzeti u obzir nekoliko ključnih čimbenika uključujući vaš tip kože, specifične potrebe za njegom kože, sastojke i učinkovitost proizvoda. Međutim, stručnjakinje otkrivaju da to nije uvijek jedina formula kako doći do dobrog proizvoda.
“Vrlo se često kod izrazito skupih brendova plaća pakiranje (mislim na primarnu i sekundarnu ambalažu) i najviše sâm marketing”, ističe Mirela Ilenić, farmaceutska tehničarka, formulatorica i fitoaromaterapeutkinja koja stoji iza brenda Lively Pharma. “Pogledajte poznata lica koja stoje iza takvih brendova – često su to javno poznate osobe, glumci/glumica, pjevači/pjevačice. Vjerujte, ne reklamiraju dotične proizvode besplatno, već to rade za novac, a taj novac na kraju krajeva plaćate vi.”
Da biste izbjegli marketinške trikove i odabrali najbolji proizvod, pri odlučivanju između luksuzne i pristupačne njege kože uzmite u obzir tip i stanje kože lica. Različiti tipovi kože zahtijevaju različite vrste proizvoda, a ono što odgovara jednoj osobi ne mora odgovarati drugoj. Na primjer, netko s masnom kožom može imati koristi od lagane hidratantne kreme bez ulja, dok će netko sa suhom kožom možda trebati jaču, hidratantniju formulu. Luksuzni brendovi za njegu kože često nude širi raspon proizvoda prilagođenih određenim tipovima kože, dok pristupačni brendovi mogu imati šire opcije.
Sa zagrebačkom dermatologinjom slaže se i Ilenić, koja kaže da serumi ili kreme koji sadrže aktivne sastojke za specifične probleme, poput bora, hiperpigmentacije ili gubitka elastičnosti, mogu biti isplativi jer brendovi, osim što koriste visokoaktivne komponente, vrlo često ulažu u istraživanje i koriste sastojke visoke čistoće ili inovativne tehnologije koje mogu povećati učinkovitost proizvoda. “Primjerice, pomlađujući serumi s visokokvalitetnim retinolom, peptidima ili vitaminom C u stabilnim formulama često opravdavaju višu cijenu jer nude vidljive rezultate.”
Istina je da luksuzni brendovi za njegu kože često koriste visokokvalitetne, vrhunske sastojke u koncentriranijim formulama koje mogu ponuditi ciljanije prednosti i dati zamjetnije i brže rezultate. Ali ne uvijek. Brendirana kozmetika često sadrži unikatne, patentirane mješavine aktivnih sastojaka, ali to ne znači da je njihova učinkovitost – koja se često hvali – poduprijeta neovisnim kliničkim istraživanjima.
“Ponekad skuplja kozmetika pruža dodatne prednosti, ali uz pravu informiranost, možete pronaći kvalitetne proizvode i po povoljnijim cijenama”, naglašava dr. Kramarić.
“Kupnja luksuzne ili skupe kozmetike može biti opravdana u nekim situacijama, dok u drugima nema puno smisla jer su povoljniji proizvodi jednako učinkoviti”, kaže Mirela Ilenić. Cijeli je niz kozmetičkih preparata na kojima, ako želite, možete uštedjeti bez da vaša koža u nečemu oskudijeva.
“Čistači, poput gelova za tuširanje, micelarnih otopina, pilinga ili pjena za čišćenje lica, često ne opravdavaju visoku cijenu jer su na koži kratko vrijeme i ne prodiru u dublje slojeve kože. Često jeftiniji čistači, bez agresivnih sastojaka i s dobrim hidratantnim komponentama, mogu jednako učinkovito ukloniti prljavštinu i nečistoće kao i luksuzne verzije”, navodi Ilenić objašnjavajući da aktivni sastojci u tim proizvodima nemaju baš puno smisla jer se više tamo nalaze zbog marketinških poruka.
Od ostalih kozmetičkih potrepšina, često nema potreba da izdvojite pravo malo bogatstvo na proizvode za njegu tijela, kao što su balzami za usne, kreme za ruke ili hidratantni losioni za tijelo. “Balzami za usne i kreme za tijelo još su jedan primjer gdje luksuz nije uvijek opravdan”, kaže Ilenić. “Na tržištu postoji puno povoljnih opcija koje učinkovito hidriraju i njeguju kožu. U tim slučajevima, skuplji proizvodi obično ne nude značajne prednosti u odnosu na osnovne, pristupačne verzije.”
Razmislite koliko se dotični proizvod zadržava na vašoj koži i birajte prema tome. Što je proizvod dulje na vašoj koži, ima smisla da uložite i više novca, i obrnuto. “Proizvode preparativne kozmetike koji su na vašoj koži cijeli dan, poput seruma, hidratantnih krema, krema za zaštitu od UV zračenja treba pažljivo odabrati jer nerijetko ulaganje u kvalitetne kreme može napraviti pozitivan pomak”, kaže dr. Kramarić.
S druge strane, dodaje Ilenić, za osnovne proizvode, poput pilinga ili mlijeka za čišćenje lica, povoljnije opcije često pružaju slične rezultate bez značajnih razlika. Kozmetologinja savjetuje da uronite malo dublje u svijet hrvatskih beauty brendova i date svoje povjerenje domaćim proizvodima koji su često jednako kvalitetni kao i njihovi razvikani svjetski pandani. A uvijek postoji još jedna alternativa – DIY kozmetika.
Foto: Strelciuc Dumitru, iStock via Getty Images Plus