Najbolji poslovni savjet koji je dobila direktorica Medikora mogao bi promijeniti i vaš pristup karijeri

by | 11 ožujka, 2025

Medikor ove godine slavi 30 godina postojanja. Njezin ga je otac osnovao i izgradio paralelno s karijerom kirurga, što je doista velik uspjeh.

Od navedenih 30 godina, Iva Kovačević Pihler u Medikoru je posljednjih 16 godina, više od pola njezinog života. Kroz sve te godine aktivno je sudjelovala u svim odjelima unutar kompanije, rasla i napredovala zajedno s njom, a i sama uvela niz inovacija u poslovanje, pogotovo u smislu digitalizacije kompanije.

Koji su bili najveći izazovi s kojima ste se suočili kao CEO tvrtke Medikor i kako ste ih prevladali?

Ključno kod lidera kompanije je to da ljudi koji te slijede imaju povjerenja u tebe, da vjeruju da znaš kamo ideš i kako ćeš tamo doći ne zato što imaš titulu, već zato što je to stvarno tako. Poštovanje kod zaposlenika mora se steći, ono se ne može nametnuti. Vjerujem da sam kroz godine svojim radom stekla to poštovanje.

Svaki dan na funkciji CEO-a neka je vrsta izazova i nešto nepredvidivo se događa, no važno je zadržati smirenost i biti okrenut pronalasku rješenja. Najveći izazovi poslovanja jesu prilagođavanje promjenama na tržištu, napretku tehnologije i rastuća konkurencija.

Farmaceutska i medtech industrija izuzetno su regulirane, a istovremeno kupci i partneri očekuju brza i inovativna rješenja te nove proizvode. Bio ti malen ili velik, kupci tvoju uslugu i proizvod uspoređuju s onima najjačih igrača na svjetskoj razini poput Amazona.

Iako nismo velik tim, trudimo se ići ukorak sa svjetskim trendovima u poslovanju. Za Medikor, ključ je bio okupiti sposobne pojedince, donositi brze, ali promišljene odluke, biti agilan i nikad ne stati na postignutom, uvijek ići prema naprijed.

Kako biste opisali svoj stil vodstva?

Moj stil je kombinacija demokratskog i transformacijskog vodstva. Uključujem članove tima u proces donošenja odluka te potičem aktivno uključivanje u rad kompanije, prijedlog ideja i inovacija. Potičem svoj tim da unutar svojih odjela uvijek razmišljaju o uvođenju promjena, da prepoznaju što funkcionira, a što može biti bolje.

Izbjegavam micromanagement jer to za mene znači da nemam povjerenja u svoje ljude no istovremeno potičem kulturu pružanja povratne informacije.

Svjesna sam da je ovaj stil vodstva prilagođen aktualnoj poziciji kompanije i okolnostima koje nas okružuju. Ako se okolnosti promjene i nastupi kriza, prilagodit ću svoj stil vodstva novonastaloj situaciji.

Također, svaki je čovjek individua za sebe i onaj koji ga vodi mora se prilagoditi svojim stilom vodstva. Vjerujem u otvorenu komunikaciju i stalno učenje. Trudim se biti pristupačna i podržavati svoj tim da se razvija i raste zajedno s kompanijom.

Što Vam je trenutačno u fokusu?

U fokusu mi je trenutačno uvođenje novih proizvoda, pronalazak inovacija u medtech i beauty industriji, širenje na regionalna tržišta te jačanje udjela postojećih brendova i kategorija na lokalnom tržištu. Također, radimo na jačanju i širenju broja partnera, unaprjeđenju internih procesa i digitalnoj transformaciji poslovanja kako bismo bili još učinkovitiji i bliži kupcima.

Umjetna inteligencija dosta zaokuplja moje misli posljednjih godina te gledam kako ju pametno uklopiti u određene segmente poslovanja. Naravno, pripremamo i veliki party povodom 30 godina Medikora krajem godine kojem se svi jako veselimo.

Kakva je Vaša vizija Medikora u budućnosti?

Vidim Medikor kao lidera u regiji kad je riječ o inovativnim medicinskim uređajima i rješenjima za zdravlje. Želim da ostanemo prepoznatljivi po kvaliteti, ali i po tome što uvodimo nove tehnologije koje ljudima olakšavaju život.

Planiramo se širiti i u beauty industriji te u industriji dodataka prehrani.

Koje osobine smatrate najvažnijima za uspješnog vođu danas?

Prije svega, vođa danas, a i oduvijek, mora znati kamo ide, koje korake mora poduzeti da tamo stigne te tko i što mu je potrebno na tom putu.

Pritom mora biti izvrstan menadžer, odličan komunikator i dovoljno asertivan da ostali koji ga slijede razumiju njegovu strategiju.

Mora upravljati svojim timom da ljudi koji ga okružuju i sami rastu i napreduju jer bez tima jedan čovjek ne može daleko dogurati.

Uz to, mora imati i dozu hrabrosti i sklonosti riziku te prihvaćati da neuspjeh nije kraj svijeta, već samo korak na putovanju do nečeg višeg.

Dakle, prilagodljivost, empatija, hrabrost, autentičnost, upornost te sposobnost slušanja i prepoznavanja dobrih ideja po meni su najvažnije.

Koji je najbolji poslovni savjet koji ste ikada dobili?

Kao i u majčinstvu, i u poslu rado slušam savjete s raznih strana, no redovito ih prilagodim sebi. Volim čitati autobiografije uspješnih ljudi te slušati podcaste koji me bez iznimke inspiriraju da budem bolja.

Jako mi se sviđa knjiga osnivača brenda NIKE, Phila Knighta, kojoj ću se uvijek vraćati. Odlični su mi i poslovni savjeti Richarda Bransona, isječci s prezentacija Stevea Jobsa, podcast Diaries of a CEO Stevena Bartletta itd., puno je toga čime se inspiriram.

Najbolji je savjet vjerojatno onaj koji sam čula na tečaju na Oxford Said Business School, a to je da veliki direktori često postave velike ciljeve, no ne znaju te ciljeve svesti na male korake. Uvijek je važno fokusirati se i na mikrociljeve da biste došli do velikih, a i sama duboko u to vjerujem i provodim.

Ljudi često vole preskakati stepenice ili nisu sposobni ideje pretvoriti u konkretne korake kako u poslu tako i u životu. Ništa ne dolazi preko noći i zato mislim kako je za svakog lidera neophodno da dio karijere provede u dubokoj operativi.

Tko su Vaši uzori u poslovnom svijetu i zašto?

Cijenim ljude koji su stvorili nešto iz ničega ili iz nečega prosječnog stvorili nešto veliko i natprosječno. Isto tako, cijenim ljude koji unose strast i energiju u što god radili i stvarali, koji su vrlo vrijedni i ne dopuštaju vlastitom egu da njima prevlada. Također, inspiriraju me lideri koji su zadržali etičnost i ljudskog unatoč poslovnim izazovima.

Nije umjetnost sto posto biti posvećen poslu i uspješan. Pravi je izazov biti vrlo uspješan u poslu, a istovremeno biti dobar čovjek te posvećen obitelji. Često su ljudi kojima se divimo u poslovnom smislu, ljudi upitnog karaktera.

Što Vam pomaže u balansiranju roditeljskih i poslovnih obveza?

Dobra organizacija i to što sam naučila da ne mogu sve sama. Prioritiziram stvari i trudim se ne osjećati krivnju.

Kad sam na poslu, posvećena sam poslu, a kad sam s obitelji, trudim se biti prisutna u trenutku. Nije to uvijek jednostavno i savršen balans ne postoji.

Kako se vraćate u balans kad se osjetite preopterećeno?

Vrijeme za sebe ključno je za ostati posložen u glavi, bilo da je to kratka šetnja u tišini u prirodi, vježbanje ili druženje s obitelji.

Također, osvještavanje prioriteta je važno. Kada sve skupa postane previše i budem preopterećena, važno je da to na vrijeme prepoznam, odmaknem se na sat-dva pa čak i dan-dva te se vratim s obnovljenom energijom svojim obvezama. Najbolje ideje i rješenja često dolaze upravo kad sam opuštena i izvan poslovnog okruženja.

Razgovarala: Matea Martek Foto: PR