5 strastvenih putnica upitali smo kuda putuju ovog ljeta

Može li se i kako putovati u doba pandemije, i kamo otputovati ovog ljeta?

by | 17 srpnja, 2021
putovanja u pandemiji

Naše je sugovornice spojila ljubav prema putovanjima, kojih prošle godine nije bilo baš puno. Ipak, mnogi su se ljubitelji putovanja, pa tako i nekoliko dama s kojima smo razgovarali, okrenuli istraživanju čarolija i posebnosti naše zemlje, što je svakako plus u nesretnoj situaciji u kojoj smo se našli.

Može li se i kako putovati u doba pandemije, i kamo će otputovati ovog ljeta – nekoliko mladih dama otkrilo nam je u nastavku…

Debela Barbara (@debela. barbara)

kuda putovati ovo ljeto

Putovanja u doba pandemije

Većina nas putoholičara okrenula se putovanjima unutar Lijepe Naše. Prošlo ljeto posjetila sam Hvar, Brač, Vis, Šoltu, Korčulu, Slapove Krke, Istru uzduž i poprijeko, s Brijunima. Nedavno sam se vratila iz Turske. Upravo sam sad u istraživanju Virovitičko-podravske županije i ovo vam pišem iz planinarskog doma na Papuku. Oni koji žele putovati i dalje će to raditi bez obzira na restrikcije. Rekla bih da je čak i ljepše jer ima puno manje turista nego inače.

Omiljena odredišta u Hrvatskoj

Preferiram aktivni turizam, zato su mi nacionalni parkovi i parkovi prirode uvijek dobra ideja. Jedno generalno pravilo za preporuku je to da mjesto bude što dalje od doma. Za Dalmatince je to Istra, za Slavonce Dubrovnik i sl.

Najbolje uspomene s putovanja

Druženje sa seoskom djecom iz okrzga Sa Pa (Vijetnam). Duhovno iskustvo pročišćavanja čakri na Baliju. Putovanje s cijelom obitelji po portugalskoj obali.

Kamo biste voljeli otputovati?

U 2020. godini planirali smo provesti mjesec dana na medenom mjesecu istražujući dva tjedna Filipine i 10 dana Island. Nadam se da će se to uskoro ostvariti.

Alternativa putovanjima

Kad sam baš u depresiji jer ne mogu nikamo, a imam veliku želju, odem na Google Earth i istražujem nove otoke, gradove, pustinje. To zovem “putovanje za siromašne”.

Planovi za ovo ljeto

Kao i svako ljeto, planiram što više biti u moru i provesti vrijeme na brodu u điti, u mirnim uvalama, daleko od gužva. Također imam vjenčanje čije smo slavlje odgodili s prošle na ovu godinu, tako da će to zasigurno biti jedan od highlighta ljeta 2021.

Iva Mihalić Krčmar (putoholičari.com)

putovanja u doba pandemije

Putovanja u doba pandemije

Putujemo i dalje. Malo su se načini putovanja promijenili, treba se dobro raspitati oko prelaska granice, testiranja itd., ali se može putovati. Mjere koje se poduzimaju, recimo na aerodromima ili nekim turističkim mjestima, već su postale normalne. Ljudi će vjerojatno biti oprezniji, češće će prati ruke, nositi maske, držati razmak, ali i to nam je već sve normalno. Sve ostalo, barem meni, neće se promijeniti.

Omiljena odredišta u Hrvatskoj

Uvijek volim preporučiti svoje Međimurje. Svi koji su ga posjetili ostali su oduševljeni – brojna događanja, vinska cesta, domaća hrana, biciklizam, odmor u prirodi, gostoljubivi ljudi itd. Navratite u oazu između Mure i Drave i provjerite sami. 😉 Prošle godine ugodno su nas iznenadili i Žumberak, Kalnik, Kamačnik, dolina Neretve…

Alternativa putovanjima

Sve se zapravo vrti oko putovanja. Kad nisam na putu, onda pričam o putovanjima, čitam, gledam filmove, radim na našoj web-stranici Putoholičari… Osim putovanja, radim u školi kao učiteljica informatike i volim taj posao, rad s učenicima. Volim informatiku i tehnologiju koja se stalno mijenja pa volim biti u toku.

Planovi za ovo ljeto

U planu su neka kraća putovanja kroz Hrvatsku i jedno veće putovanje preko granice, no sve je još u planiranju pa ne bih otkrivala destinaciju.

Petra Čolak (@pepii7)

petra čolak

Putovanja u doba pandemije

Putovala sam jedino po Bosni i Srbiji, ali barem sam uspjela otkriti i neka nova mjesta u svojoj blizini, tako da ni to nije loše.

Omiljena odredišta u Hrvatskoj

Moje omiljeno mjesto u blizini Makarske je Ušće Neretve. Ne zna puno ljudi za njega, tako da tamo nije prevelika gužva, a izgleda savršeno. Svaki put kad odem tamo imam osjećaj da sam otputovala na Bali ili Tajland – duga pješčana plaža, puno kitesurfera, beach bar s koktelima i chill glazbom – jednostavno savršeno i fotogenično! Svatko koga sam odvela tamo zaljubio se u to mjesto na prvi pogled. Volim otići i na naše otoke, a posebno na predivni Hvar.

Najbolje uspomene s putovanja

Proslava rođendana od prijatelja našeg vozača tuk tuka s kojim smo se majka i ja sprijateljile u Kambodži. Bile smo iznenađene pozivom, ali naravno da smo pristale. Na rođendanu je bilo više od 500 ljudi. Svi su bili jako sređeni, a party je bio praktički na blatu. Prihvatili su nas kao da nas znaju cijeli život. Proveli smo s njima cijelu noć i dan-danas se čujemo.

Alternativa putovanjima

Za mene ne postoji alternativa putovanjima. Mislim da nema te stvari koja može zamijeniti osjećaj putovanja i istraživanja novih mjesta, upoznavanja novih kultura i ljudi. Naravno postoje i druga zadovoljstva u životu, ali znate kako se kaže – putovanja su jedino što možete kupiti novcem a da vas čini bogatijim, i to je stvarno tako.

Planovi za ovo ljeto

Plan je raditi i u slobodno vrijeme malo uživati te uštedjeti nešto za putovanje na dalju destinaciju na dva-tri tjedna. Ako uhvatim koji slobodan vikend, ako popuste mjere, možda ću otići u Barcelonu ili Pariz na nekoliko dana.

Ana Horvačić Debić (@projectwetravel)

Omiljena odredišta u Hrvatskoj

Zaljubili smo se u Brijune prošlo ljeto, taman nakon prvog lockdowna. Nedavno sam s mužem i sinovima bila na Papuku te se vraćamo i onamo prvom prilikom. Predivna priroda, puno sadržaja Parka prirode Papuk i divna, divna Slavonija se svakom mora naći na listi poželjnih odredišta ovo ljeto. Otkrili smo i neke gradiće u Istri poput Svetvinčenta i Kaštela Morisini-Grimani, koji je sve samo ne “još jedan dvorac u Hrvatskoj”.

Najbolje uspomene s putovanja

Najljepša vožnja i krajolik od San Francisca do Los Angelesa poznatom rutom, tzv. “jedinicom”, s mužem i devetomjesečnom bebom, kao i polja zelenog čaja u Longjingu u Kini. Definitivno trebam ubrojati i brojne odlaske u moskovski restoran “Margarita”, u kojem se jede najbolji boršč i sluša svirka studenata akademije koja u jednom trenutku preraste u zborsko pjevanje svih gostiju. Zdravice su neizostavne.

Alternativa putovanjima

Ova je godina pokazala da treba biti zadovoljan onime što imamo i da je u cijeloj ovoj priči najvažnije to da si zdrav i da su ljudi oko tebe zdravi. Ja putujem i kroz svoje fotografije, putopise, blog Project:WeTravel koji pišem, putujem i kad sam doma uz neku pjesmu s nekog od naših putovanja, kad zažmirim ili kad prepričavam neku dogodovštinu s putovanja. Putujem uz putovanja svojih prijatelja i njihovih priča, putopisca Picu Iyera ili uz miris nekog cvijeća koje me podsjeća na grad u kojem smo bili.

Planovi za ovo ljeto

Otići ćemo na Jadran na tjedan dana i ubaciti još poneki izlet na mjesta na kojima nismo bili. Razmišljali smo i o odlasku u Beč – to je grad koji djeca jako vole, a i mi, i dobro ga poznajemo. Beč nas, iako smo bili tamo nebrojeno puta, baš nikad ne razočara.

Katarina Moškatelo (KiloMetri podcast)

Putovanja u doba pandemije

Brojali smo Kilometre po Lijepoj Našoj te spašavali zdravu glavu kroz priče gostiju koji su nam gostovali u Kilometrima na YouTubeu, slušali dogodovštine i preporuke Ivice Kostelića, Elle Dvornik, Ide Prester, Ive Šulentić, Hrvoja Jurića, Kambera, Remi i brojne zanimljive ekipe.

Omiljena odredišta u Hrvatskoj

Uvijek je na prvome mjestu rodni otok Hvar, preciznije Dol, a potom Lastovo i Milna na Braču, Vis te nezaobilazni Split koji je najdivniji sada kad nudi sve, a nema još prevelike gužve. Uz to, svake godine želim upoznati bolje barem neko novo manje mjesto.

Najbolje uspomene s putovanja

Dobra hrana i veselo društvo, bilo udvoje ili sa širom ekipom, uz sve nove ljude koji se nađu na putu, zanimljive priče, neotkriveni detalji o otoku, sudbinama, povijesti…

Alternativa putovanjima

Jedino pričati o njima, jesti hranu koja me podsjeća na neku zemlju, gledati dokumentarce, čitati kad stižem, listati fotke, slušati tango ili flamenco… Neka barem glava putuje.

Foto: Privatne fotografije

Ovaj članak je originalno objavljen u tiskanom izdanju časopisa Ljepota&zdravlje, u srpnju 2021.