

Jedan od najvoljenijih sastojaka beauty industrije uskoro će biti skuplji no ikad. Ne, nije u pitanju matcha, čiji porast potražnje također diktira nove cijene kozmetike.
Na beauty sceni kruži vijest koja već izaziva valove nelagode: Nigerija, najveći svjetski izvoznik shea oraha, odlučila je na šest mjeseci obustaviti izvoz sirovina. Umjesto jeftinijih oraha, globalni brendovi sada će morati kupovati već prerađen shea maslac i ulja. Za lokalnu ekonomiju to znači jačanje vlastite industrije, ali za međunarodnu kozmetiku veće troškove i neizbježan pritisak na cijene proizvoda.
Shea maslac nije samo još jedan sastojak, on je stoljećima bio simbol mekoće, elastičnosti i prirodne njege. Njegova povijest vodi nas do afričkih zajednica koje su ga smatrale “zlatom za kožu“, a danas se nalazi u gotovo svemu, od najjednostavnijih balzama za usne do luksuznih anti-age krema. Sada, dok Nigerija pokušava zadržati veću vrijednost unutar svojih granica, ovaj sastojak postaje i simbol globalnih promjena.
Pitanje koje se postavlja jest: hoće li kreme koje svakodnevno koristimo uskoro postati mali luksuz, a ne rutina? Ako cijene porastu, shea maslac mogao bi iz statusa nevidljivog saveznika prijeći u red ekskluzivnih sastojaka, poput hijaluronske kiseline ili retinola. Jedno je sigurno – kap shea maslaca danas vrijedi više nego ikad, a pitanje je hoće li se beauty industrija vratiti na staro.
Foto: Daryna Pyrig, iStock via Getty Images Plus



