FASHION Modne novosti Modne vijesti

Modna analiza: Usporava li napokon ciklus trendova?

by Katarina Brkljača

10.09.2025.
Usporava li ciklus trendova napokon?
Usporava li ciklus trendova napokon?
FOTO: Pinterest

Jeste li primijetili da ove godine ne svjedočimo toliko brzoj izmjeni modnih trendova? Kao da je beskonačan ciklus novih mikrotrendova, stilskih estetika i viralnih komada – napokon malo usporio. Dok su nam proteklih nekoliko godina, od pandemije do danas, društvene mreže neprestano nametale novi core koji “svi nose”, godina 2025. čini se puno mirnijom.

Čak ni viralni komadi na koje definitivno i dalje nailazimo nisu ono što su nekad bili. Dok su prije nekoliko godina to bili hiperspecifični komadi poput one haljine s jagodama, nogometnih dresova, ili Brasil majice, danas sve češće online uspjeh doživljavaju komadi poput crne kožne jakne ili, pak, jednostavne haljine čija se privlačnost ne krije u trendovskom uzorku ili natpisu, već u činjenici da se lako kombinira ili dobro pristaje.

Usporava li ciklus trendova napokon?
FOTO: Dupe Photos

Kraj viralnih komada i mikrotrendova

Istovremeno, sve više govorimo o bezvremenskom stilu. Prema Google Trendsu, pretraživanja za “capsule wardrobe” porasla su za 60 posto u posljednjih godinu dana, dok su pretraživanja za “uniform dressing” skočila za 42 posto. O ovome je prošle godine pisao i Vogue Business – s porastom ovakvih trendova, sve više modnih kuća (posebno kad govorimo o high streetu) umjesto šarenih kolekcija i upečatljivih predmeta okreće se basic komadima. Plave košulje, bijele majice, traperice ravnog kroja i klasični sakoi danas su središnji dio kolekcija brojnih brendova. Ovaj pristup modi potpuno je suprotan lovljenju mikrotrendova – tjera nas na to da uključimo kreativne vijuge i osmislimo chic kombinaciju s bezvremenskim komadima. Naravno, dok ne preraste u ekstrem – capsule garderoba trebala bi se temeljiti na svjesnoj potrošnji te se njezin smisao gubi kupovinom deset basic košulja.

Kako je to za Vogue prošle godine objasnila Agustina Panzoni, stručnjakinja za pop kulturu i trendove, opsesija basic komadima zapravo je reakcija na umor od mikrotrendova. “Potrošači nisu kupovali modne predmete samo zbog njihove praktične funkcije, već zbog ideja i simbola koje su oni predstavljali”, objašnjava ona i dodaje svima dobro poznat primjer – balerinke: “Nije se radilo samo o posjedovanju para cipela, već o prihvaćanju coquette ili balletcore estetike i kulturnih konotacija koje su one nosile”, kaže Panzoni o jednom od najpoznatijih viralnih trendova (koji je, doduše, doista zaživio).

Usporava li ciklus trendova napokon?
FOTO: Dupe Photos

Indikator recesije?

Već je poznato da ono što se događa u modnom svijetu reflektira ekonomsko stanje – što su suknje duže, to više padamo u recesiju, a slično bi moglo biti i s ciklusom trendova. Reuters je već prije ove godine izvjestio da SAD-u prijeti 50 posto šanse za pad u recesiju, a slična je situacija i u većini europskih zemalja, što vidimo i u svakodnevici. Uz visoke troškove života i pritisak na kućne budžete, jurnjava za svakim novim trendom postaje luksuz koji si većina jednostavno ne može priuštiti. Brzi trendovi traže brze kupnje, a kad se potrošači povlače, ciklus se prirodno usporava. Tu je i održivost – svi znamo koliko je brza moda štetna za planet, a u protekloj godini, sve više kupaca svjesno je okrenulo leđa ovoj industriji.

Čak i ako zaboravimo na teret koji modni trendovi mogu biti za naš mjesečni budžet – novi viralni komadi svaki mjesec tjeraju nas na kupovinu predmeta koji se ne uklapaju u osobne stilove većine, zbog čega oni često, nakon što izađu iz trenda, ostaju ležati na dnu ormara. Nakon više takvih kupljenih komada, neizbježno počinjemo preispitivati svoje potrošačke navike. Trebaju li nam oni zapravo? Je li tajna dobrog stila u kupovini trenutačnog it predmeta ili u izgradnji garderobe koja pristaje uz naš stil, način života i karakter?

FOTO: Pinterest