Zaboravite “ženske” i “muške” proizvode: rodno neutralna ljepota je budućnost


Jeste li se ikad zapitali zašto su “ženski” i “muški” proizvodi uopće postojali? Stiže nam rodno neutralna revolucija u svijetu ljepote koja ruši zastarjela pravila i štedi novac.
Dugo su vremena kozmetička industrija i marketing bili strogo podijeljeni po spolu. Police u drogerijama bile su jasno označene – ružičasto za nju, plavo za njega, s proizvodima formuliranima i oglašavanima za vrlo specifične “muške” ili “ženske” potrebe. No vremena se mijenjaju, a s njima i percepcija ljepote. Svjedočimo rađanju novog doba u kojem se ljepota oslobađa tradicionalnih rodnih okova, a rodno neutralni beauty proizvodi preuzimaju scenu. Ovaj pokret nije samo trend; on je odraz širih društvenih promjena i težnje ka inkluzivnosti i autentičnosti.
Što je rodno neutralna ljepota
Rodno neutralna ljepota, poznata i kao genderless ili unisex ljepota, fokusira se na formulu proizvoda koji su učinkoviti za sve tipove kože i potrebe, neovisno o spolu. Umjesto da se oslanja na zastarjele binarne podjele, ova filozofija prepoznaje da koža – bilo muška, ženska ili nebinarna – ima slične potrebe: hidraciju, zaštitu, čišćenje i njegu. Razlike su često minorne i ovise o individualnim karakteristikama (poput masnoće, suhoće, osjetljivosti), a ne o spolu.
Brendovi koji prihvaćaju ovaj pristup često koriste minimalističko pakiranje, bez žarkih boja ili tipičnih rodnih markera. Njihove kampanje prikazuju raznolike pojedince, naglašavajući individualnost i ideju da svatko zaslužuje proizvode koji mu pomažu osjećati se najbolje u svojoj koži.
Zašto je ovaj pokret važan
Inkluzivnost i raznolikost
Rodno neutralna ljepota ruši barijere i pozdravlja sve. Pruža osjećaj pripadnosti osobama koje se ne identificiraju s tradicionalnim rodnim kategorijama, kao i muškarcima koji su godinama bili zanemareni od strane industrije ljepote (osim u segmentu brijanja).
Fokus na funkcionalnost
Umjesto da se oslanjamo na marketing koji igra na rodne stereotipe, fokus se prebacuje na samu učinkovitost i kvalitetu proizvoda. Potrošači traže sastojke koji rade, a ne proizvode “za muškarce” ili “za žene”.
Održivost i minimalizam
Često se rodno neutralni brendovi povezuju s minimalističkim pristupom i održivim praksama. Manje razbacivanja na prekomjerno pakiranje i oglašavanje usmjereno na usku demografiju pridonosi ekološkoj svijesti.
Ekonomičnost
U kućanstvima gdje partneri ili članovi obitelji dijele proizvode, rodno neutralna linija može biti ekonomičnija i praktičnija. Jedan proizvod za njegu kože može služiti svima.
Foto: master1305, iStock/via Getty Images Plus



