RECENZIJA: Tomb Raider (2018)

by | 16 ožujka, 2018

U jučerašnjem tekstu posvećenom Tomb Raider rekapitulaciji i predviđanjima naveo sam kako ovogodišnjem rebootu naprosto treba – uspjeh. Istini za volju, da bi film uspio potrebno je imati „nešto“ za što bi se široke društvene mase mogle uhvatiti. U tom segmentu Tomb Raider nema previše za ponuditi.

Nakon uvodnih pola sata upoznavanja lifestylea Lare Croft u sklopu ubrzanog okruženja Londona, radnja se seli na jedan od japanskih otoka bujne vegetacije. Tamo dospijeva uz pomoć misterioznih tragova koje joj je ostavio otac prije svog nestanka. Inače, Croftovi su iznimno imućna obitelj čija je jedina nasljednica naša heroina. No ona ne mari za puste milijune funti i odlazi u potragu za ocem kako bi dobila neku vrstu emotivne zadovoljštine. Njezin avanturistički duh dovodi ju do susreta s bandom plaćenika koji tragaju za davno izgubljenom smrtonosnom grobnicom iz narodnih pripovijetki. Kako bi prevladala sve prepreke mora se poslužiti svojom prepoznatljivom snalažljivošću i lukavštinom.

Priča je ovo poprilično linearnog smjera bez elemenata inovativnosti s jednodimenzionalnim likovima poput zlikovca Vogela kojeg je do neke mjere spasio glumački kalibar Walton Gogginsa. Bez njegove umješnosti to bi bio neminovno još jedan klišejizirani negativac još jednog avanturističkog filma. Mlak i na trenutke dosadan film ne uspijeva uhvatiti avanturističku esenciju digitalnog predloška iz 2013. godine.

Nažalost, Alicia Vikander nedorasla je ulozi Lare Croft. Iako su uvjerljivo najviše vremena posvetili njezinom liku napravili su pogrešku i odabrali krivu glumicu. Bez karizme, seksepila i sveopće uvjerljivosti očekivao sam više od jedne oskarovke koja bi u budućnosti mogla nositi jednu filmsku franšizu.

Unatoč nabrojanim manama, teško da se film može okarakterizirati razočaranjem. Film je vrlo vizualno vjeran igri. Od izgleda Lare, pa sve do akcijskih sekvenci identičnih onima iz igre. Velika je to stvar, posebno ako uzmemo u obzir da filmske inačice video-igara imaju tendenciju izmasakrirati likove, radnju i kontekst igre. Dobra stvar je u tome što je u ovoj filmskoj verziji seksepil drastično umanjen te se pozornost usmjerila na razvoj glavne junakinje. Norveški redatelj Roar Uthaug odradio je korektan posao i vidljivo igrao na sigurno. Napravio je film s jasnom trodijelnom strukturom što je rezultiralo by the book avanturističkim filmom koji, nažalost, ne nudi ništa više.

Čitajući dojmove nekih od kritičara naletio sam na komentare poput onih koji ističu da se radi o filmu koji će zatresti temelje filmske industrije i označiti početak ere visoko-kvalitetnih gaming filmova. Žao mi je što ću vas razočarati, ali tome nije tako. Ovo je još samo jedan u nizu avanturističkih filmova koji se igrom slučaja zove Tomb Raider.

Bojim se da ćemo još morati pričekati na film koji bi nas sve skupa oduševio. Da je bilo možda malo više hrabrosti i inovativnosti u rukama redatelja mogli smo barem dobiti kudikamo zabavniji film. Ako se s ičim filmski original iz 2001. godine mogao pohvaliti onda je to mogao učiniti sa seksepilom Angeline Jolie i zabavnim akcijskim sekvencama. Ovdje nije bilo niti traga seksepilu kamoli zabavnim akcijskim scenama. No film je stvorio solidnu priču i pristojan temelj za daljnji progres priče. S novim nastavcima je za očekivati kako će se Vikander priviknuti ulozi ekscentrične avanturistice pa bi i njezin filmski alter ego mogao postati punokrvniji.

Činjenica je kako je teško zadovoljiti svu silu očekivanja koja gaming film treba ispuniti. Gameri s jedne strane žele dobiti film koji bi bio preslika igre, filmski kritičari film koji po svojoj strukturi, likovima i vrsti priče ponudio nešto ekstra, filmski studiji i producenti očekuju povrat uloženih sredstava dok se obična publika samo želi zabaviti. Izgleda kako će ovaj film zadovoljiti gamere po pitanju vizualne sličnosti igri, kritičari će se morati zadovoljiti s prizemljenim tonom i micanjem fokusa s poprsja na mozak glavne junakinje, publika će dobiti pokoju intenzivniju akcijsku scenu dok će producenti uspjeti vratiti uloženo.

Na kraju svi zadovoljni i nitko nije zadovoljan.

Tipičan dojam za tipičan generički film.

Tomb Raider 2.5/5
Mario Levarda
Film Guru

Za više filmskih novosti/recenzija, vijesti iz svijeta filmske mode i fitnessa posjetite filmski blog Film Guru na: https://malevarda.wixsite.com/film-guru ili službenu Facebook stranicu: https://www.facebook.com/film.guruuu/