Kad je riječ o cipelama, ovo su najveći trendovi najavljeni za 2025.
Možemo zamijetiti da su ove godine ultravisoke štikle pomalo pale u zaborav - iako će crne ili bež salonke ostati "tvrdi" klasik, uistinu ih u posl...
Nova modna platforma Vinted, koja je kod nas stigla još u proljeće, zaludjela je Hrvatice. Koncept Vinteda dosta je jednostavan – fotografirate neki odjevni predmet, objavite ga, a nakon prodaje jednostavno spakirate i pošaljete.
Iako svi pričaju o Vintedu već mjesecima, osobno sam bila skeptična isprobati ga. Činio mi se kao “reinkarnacija” Mojih Krpica, na kojima sam više puta bezuspješno pokušala prodati svoj višak odjeće i obuće. Ipak, Vinted ima jednu veliku prednost, kako za prodavače tako i za kupce – dogovaranje i pregovaranje, koje je mnoge odbijalo od drugih sličnih platformi, svedeno je na minimum. Odjeća se jednostavno kupuje klikom na tipku “Kupi odmah”, kao u bilo kojem webshopu. Naravno, postoji mogućnost javljanja prodavaču ako vas zanimaju neki detalji, a moguće je i ponuditi nižu cijenu od one ponuđene.
Vinted je inače litavska tvrtka koja posluje u više od 20 država diljem Europe te u SAD-u. Osnovala ju je Milda Mitkutė 2008. godine kad je odlučila prodati višak predmeta nakon selidbe. Njihova je misija, kako navode na web-stranici, “postići da second-hand odjeća postane prva opcija”.
Kao netko tko godinama gomila odjeću – ne neku skupu, nego nepotrebne predmete kupljene na sniženjima i nošene svega nekoliko puta, Vinted sam htjela isprobati ponajprije kao prodavač.
Pri objavi artikala na Vintedu, osim fotografija, objavljujete i kratki opis predmeta, veličinu, boju, materijale i još nekoliko detalja. Sve se to napravi u manje od jedne minute. A kako odabrati cijenu? Netom prije objave, Vinted vam sugerira za koliko su se prodali slični artikli, no vi imate opciju staviti cijenu koju god želite. Isto tako, važno je odabrati i ispravnu veličinu paketa, za što vam aplikacija također preporučuje najbolju opciju. Ako se dvoumite, bolje odaberite veću kako vam se ne bi dogodilo da paket morate gurati u paketomat, kao što se dogodilo meni.
Ako odlučite nešto prodati na Vintedu, nećete snositi nikakve troškove. Dostava je u prvih par mjeseci bila besplatna, što sada više nije tako te njezin trošak pokriva kupac. Cijena iznosi fiksnih 0,7 eura te 5 % od cijene artikla.
Kako su većina mojih predmeta bili džemperi koje sam ionako kupila na popustu u H&M-u i sličnim dućanima, odlučila sam staviti cijenu koju mi je Vinted preporučio – 3 eura. Kasnije sam shvatila da su se slični predmeti prodavali i za dvostruko više te da su cijene koje aplikacija predlaže zapravo upravo one najniže, ali nema veze, ionako nisam imala prevelika očekivanja.
Ipak, na moje golemo iznenađenje, dvije sam vestice prodala u svega nekoliko minuta, dok sam još fotkala druge artikle. Nedugo nakon, prodala sam i kožni skafander iz Stradivariusa za 7 eura i Sinsay kaput za 5 eura (vapio je za kemijskim čišćenjem, što sam naglasila u opisu).
Dva dana kasnije, šest od osam objavljenih artikala bilo je prodano. Prodala sam četiri pulovera, skafander i kaput i zaradila nešto manje od 30 eura.
Proces slanja također je iznimno jednostavan. Nakon što netko kupi vaš predmet, u aplikaciji preuzmete “oznaku za slanje”, koja je u suštini samo kod za Box Now paketomat ili kod za slanje preko Hrvatske pošte. Ništa ne morate pisati, lijepiti i označavati, samo ubacite u paketomat ili predate pošti. Od mojih šest predmeta, pet sam slala preko Box Nowa, samo jedan poštom, a između te dvije opcije bira kupac. Ipak, mnogi upravo to navode kao najveću manu Vinteda jer Box Now paketomata nema u baš svakom mjestu.
Novac zarađen od prodaje vam sjedne na “Vinted saldo” nakon što kupac zaprimi artikl. Iz tog salda ga vrlo jednostavno prebacite na svoj bankovni račun.
Da zaključim – Vinted me uistinu pozitivno iznenadio. Od brzine kojom sam prodala predmete, do jednostavnosti korištenja – preporučila bih ga svakome tko u ormaru ima one predmete koje više ne planira odjenuti, a nekome bi baš mogle poslužiti. Uz to, iako zarađenih 30 eura nije mnogo, Vinted sam počela shvaćati kao neku vrstu “igrice” i već sam izdvojila što ću sljedeće prodati.