OTKRIVENO JE ZBOG ČEGA Beyoncé još uvijek nije zaslužila nagradu za ”Album godine”

by | 1 ožujka, 2017
FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES
FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES

FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES

Novinar, bloger i autor Jeremy Helligar za ”Huffington Post” iznio je svoje stajalište o ovogodišnjim ”Grammy” nagradama i progovorio je o tome zašto Queen B. nije zaslužila prestižnu nagradu ”Album godine”.

Smiješna mi je sva ta frka oko toga što Beyoncé nije osvojila nagradu ”Album godine”, kao da su joj Katy Perry ili Britney Spears ”otele” nagradu iz ruku. Ljudi, govorimo o Adele. Osobno mislim da je album ”19” puno jači od najnovijeg Adeleinog albuma, no zar ćemo zbilja napadati umjetnicu kao što je Adele, s jakim i gromkim glasom, koja očito ni sama ne misli da je zaslužila tu nagradu. Svi, uključujući Adele, pitaju se što to Beyoncé treba učiniti kako bi osvojila nagradu. To je pitanje opravdano, a u nastavku ću vam dati pet argumenata koji nemaju veze s kvalitetom njezine glazbe ili rasom. 

Beyoncé treba objaviti hit album s najmanje jednim ”bolesno dobrim” singlom 

Album ”Lemonade” nije bio kulturni pokret kakvim ga svi predstavljaju, možda u nekom paralelnom online svijetu. No u stvarnom svijetu, 2016. godina bila je ”Hello” godina. Ova snažna balada mogla se čuti posvuda. Bila je to pjesma koja je vraćala mnogo uspomena. Čak i oni koji nisu fanovi britanske pjevačice znaju pjevati uvodne stihove. No, evo jedan zadatak za vas. Brzo navedite jednu pjesmu s albuma ”Lemonade”. Dok razmišljate o tome, uzmite u obzir da ”Lemonade” nije izbacio niti jedan hit singl. Čak ni ”Formation”, iako je nakon premijere internet eksplodirao, zauzeo je 10. mjesto na listi ”Billboard’s Hot 100”. Zapravo, Beyoncé nije zauzela prvo mjesto na ”Billboard” ljestvici od 2008. godine. i pjesme ”Single Ladies” i, ako ćemo biti iskreni, to je zadnji Beyoncéin kulturni pokret. Niste trebali biti dio Beyhivea da biste koristili ”put a ring on it” referencu. Još se uvijek pokušavate prisjetiti pjesme s albuma ”Lemonade”? ”Becky with the Good Hair”? Ne, to je ono što je javnost preuzela. Naslov pjesme je ”Sorry” i zauzela je 11. mjesto na ”Hot 100” listi. Pjesma je bila bolje pozicionirana u tabloidima nego na ljestvicama. 

Treba se malo manje truditi

Dok se u potpunosti ne slažem sa Santaninom izjavom da Beyoncé nije baš pjevačica, mogu shvatiti odakle dolazi. To me podsjeća na Georgea Clooneya, koji je bio nominiran za ”Oscara” u kategoriji ”Najbolji glumac” tri puta, a osvojio je samo za sporedne uloge. Ljudi kažu kako uvijek glumi iste uloge, no tko god je pogledao njegove filmove nominirane za ”Oscara”, ”Michael Clayton”, ”Up in the Air”, i ”The Descendents” zna da to nije tako. Clooney, baš kao i Cary Grant prije njega, odaje dojam da to sve izgleda prelako. U suprotnome, Beyoncé ima drukčiji problem. Previše se trudi. Svi ti plesači, kostimi, dodaci, ponekad su pretjerani. Prekrasan je to spektakl, više onakav za koji je Beyoncé osvojila nagradu ”MTV Video godine” i to dva puta. 

Mora se dokazati kao skladatelj

Kruže brojna nagađanja o tome koliko se Beyoncé stvarno ”daje” u svoju glazbu, a teško da će iste nestati, dokle god drugi ljudi pišu pjesme za nju. Primjerice, nekoliko pjesama s albuma ”Lemonade” pisalo je nekoliko desetaka kompozitora. O umjetnici koja je tako dugo na sceni, znamo jako malo. Njezine su pjesme poput maske. Koncentriramo se na neke tragove poput ”Becky with the good hair” jer smo očajni doznati o kome se radi. Također, postoje i neke političke indicije koje se mogu prepoznati na albumu. Beyoncé je zaslužna za poticanje tamnoputih žena da budu ponosne na ljepotu svoje kože, no tu je poruku narušila irelevantnim stihovima o seksu i jedenju jastoga nakon seksa. Time narušava snažnu poruku koju želi poslati i literarno, kaotičan izričaj. Beyoncé, poslušaj ”Album godine” 1999., The Miseducation, Lauryn Hill (i pogledaj malo bolje što Solange radi). Ako se ikada usudiš objaviti kantautorski album, onaj kojemu neće trebati iznenadna distribucija, TV specijal ili lažni tabloidni skandal, nagrada ”Album godine” bit će tvoja! 

Mora naučiti ”samo pjevati”

Svi pričaju o tome kako ”Beyoncé” i ”Lemonade” predstavljaju glazbeno-marketinšku revoluciju. Pripremani su tajno i distribuirani bez velikog publiciteta. Dok je to možda istina za glazbeni opus iz 2013. godine, nije istina za ”Lemonade”. Povukla je marketinški trik uključujući HBO specijal, netom prije ”iznenadne” distribucije albuma. To je genijalan komercijalni potez, no ne i onaj koji osvaja prestižnog ”Grammyja”. 

NE MORA biti bjelkinja 

Stvarno je teško ”prodati” priču kako su se čelni ljudi ”Grammy” komisije ponijeli rasistički, kada je Beyoncé jedna od najviše nominiranih ženskih pjevačica u povijesti s 62 nominacije, uključujući njezinu karijeru u grupi Destiny’s Child. Uz to je druga najviše nagrađivana žena, s 22 pobjede, iza Alison Krauss, a ispred Arethe Franklin. Navodi kako je Beyoncé trebala osvojiti nagradu istovjetni su onima koji bi rekli da bi Annette Bening trebala osvojiti ”Oscara” za najbolju glumicu. Kada netko spomene ”Album godine”, ja pomislim na Rolling Stonese, Davida Bowieja, Brucea Springsteena, Madonnu i Princea. Toliko je puno umjetnika koji su više ikonični od Beyoncé, a nisu osvojili tu nagradu. Bob Dylan, vjerojatno najugledniji kantautor u povijesti, nije odnio pobjedu sve do 1998. godine i ”Time Out of Mind”. Kada razmislite o tamnoputim pjevačima koji su osvojili ”Grammy Album godine”, tu su Stevie Wonder, koji je pobijedio tri puta ’70-ih, Michael Jackson i Lionel Richie tijekom ’80-ih, Quincy Jones, Natalie Cole, Whitney Houston, Lauryn Hill, Outkast, Ray Charles i Herbie Hancock tijekom ’90-ih. Unatoč trenutačnoj dominaciji Taylor Swift i Adele, dvije umjetnice koje imaju jako malo zajedničkog, osim boje kože, ”Grammy nagrade” pokazale su mnoštvo raznovrsnosti tijekom posljednjih desetljeća. 

No, unatoč scenariju u travestijama, ”Grammy 2017” nije bio nimalo takav, zato Beyhive, više sreće s drugim albumom. 

Emma Matković