MARIO VIJAČKIĆ predstavlja novu kampanju!

by | 19 listopada, 2016

Mladi dizajner nove generacije, student Tekstilno-tehnološkog fakulteta, donosi nam vizuale za svoju već petu kolekciju za jesen/zimu aktualne sezone predstavljenu u okviru 27. Cro-à-portera. Vijačkić kontinuirano istražuje društvene fenomene i njihovu korelaciju sa suvremenom modom, a isto nastavlja i u aktualnoj kolekciji u kojoj suvremenim modnim jezikom interpretira elemente odjeće underground supkultura s prostora bivše Jugoslavije, paralelno se nadovezujući na fenomen masovne reprodukcije.

Već prepoznatljiva estetika, hibrid sporty-chic elemenata koji gotovo uvijek koketiraju s trendom, vidljivi su i u Vijačkićevoj jesensko-zimskoj kolekciji. Istražujući supkulturalne elemente undeground scene bivše Jugoslavije, dizajner ih je na svojstven način interpretirao i inkorporirao u vlastiti izričaj. Iako suptilno, dizajner propitkuje konzumerizam i reprodukciju dizajnerskih predmeta, nadovezujući se dijelom i na Waltera Benjamina i njegovu problematiku aure umjetničkog djela. Kolekcija, iako evocira prošla vremena, odiše mladenačkim duhom i suvremenim modnim tendencijama.

Reinterpretacija već poznatih odjevnih predmeta kao što je denim jakna, ovdje je dobila potpuni zaokret s dekonstrukcijom i re-konstrukcijom s vidljivim elementima kroz cijelu kolekciju. Nizanjem prišivaka, dizajner povremeno i prezasićuje tekstilnu površinu, dinamizirajući ju na način da u tom procesu poništi prvotno značenje pojedinačnog elementa i u konačnici dobije novi, originalni odjevni predmet. Tim postupkom, od pojedinačnog, masovno proizvedenog produkta koji, po Benjaminu, nema auru, nastaje nešto novo, što dizajnerskom intervencijom biva smješteno u potpuno novi kontekst.
Denim, sportske mrežice, felpa, renderi, PVC tkanine, vunena pletiva, umjetno krzno… samo su neki od korištenih materijala koji kombinacijom čine hibridne odjevne predmete, dok se kolorit kreće u rasponu od akromatske crne i bijele, hladnijih tonova plave i pink, pa do toplijih nijansi.

Fotografijama koje čine kampanju dizajner propitkuje postojanost istih, a isto tako i postojanost mladih dizajnera na našem modnom tržištu; naime, digitalna fotografija predstavlja skup informacija koje su tehnički prerađene, ona ne postoji fizički u vidu filma, nego samo u vidu binarnog zapisa i njezina vizualnost je posvemašnja procesualnost realnosti koja je umjetno konstruirana. Digitalne fotografije se funkcionalno i strukturalno događaju samo na ekranu, znači, one su nešto što fizički ne postoji. Na nekim fotografijama uslikan je samo zrcalni odraz, koji opet predstavlja nešto trenutno, fluidno, fleksibilno i promjenjivo, opet nešto što fizički ne postoji…

U dizajnerovu priču savršeno su se uklopile Magdalena May Gero i Dorotea Valentić (Talia Model), dok se, kao i uvijek, za make-up i kosu pobrinula talentirana Petra Sever uz asistenciju Antonije Šiljić.

Kreativno vodstvo/fotografija: Mario Vijačkić
Modeli: Magdalena May Gero, Dorotea Valentić/Talia Model
Make-up/hair: Petra Sever/asistent: Antonia Šiljić