Filip Ćirić: Stranci jako dobro reagiraju na moja jela

by | 19 ožujka, 2014

Razgovarala: Brankica Treskavica

Njegos-i-Filip-1-frei-490x322

Filip Ćirić, suvlasnik i šef kuhinje restorana „Homa“, kojeg od ponedjeljka do četvrtka gledamo na B92 kao suca u showu „Moja kuhinja, moja pravila“, sudjelovat će u panelu „Food is the new fashion” na konferenciji “Pro Femina“, koju dana 3. travnja u Hyatt hotelu u Beogradu organizira časopis „Lepota i zdravlje“. On nam danas otkriva da je razina razvijenosti gastronomije postala jedna od vodećih odrednica pri izboru mjesta na koja ljudi putuju.

U ovom trenutku, Srbija sebe ne može smatrati izazovnom gastrodestinacijom, jer su neozbiljni i plasman i cjelokupna organizacija našeg ugostiteljstva. Međutim, ukoliko se svi potrudimo, ako država stane iza te priče a turistička zajednica sve to malo bolje predstavi – situacija se može promijeniti. Kako se to radi možemo naučiti od Španjolske, zemlje koja se smisleno usmjerila na gastroturizam. U prvih deset restorana u svijetu, tri su španjolska. Ljudi prvo rezerviraju tamo mjesto, pa tek onda kupuju avionsku kartu. Eto, ja ću 11. svibnja ići u jedan od tih restorana, doduše na blef, pa ako uspijem… Naši glavni aduti su, do sada, bili splavovi, agresivno odjevene žene i ružna, tzv. etnohrana, a sve može biti drugačije. Meni je puno ljepše da se ugostiteljski objekti nalaze uz rijeku, ukoliko je ona bitna za doživljaj, nego na njoj; te djevojke trebale bi se promovirati kao dame, a ne kao „splavarke“, dok bi se od onoga što nudimo na tanjuru mogla napraviti stvarno dobra jela. Trudim se, prije svega, da ponuda u „Homi“ ima stil, smisao i europsku razinu. Mislim da to treba biti namjera svima nama. Ne kažem da sam najpametniji, ali stranci jako dobro reagiraju na moja jela. Naravno, svako od tih jela i sam volim jesti, a dok ga kreiram, ne gubim iz vida činjenicu da tržište određuje do kuda se smije ići. U tom okviru bitnu ulogu imaju namirnice koje su u tom trenutku dostupne. Vrlo je važno ispoštovati pisanu ponudu, tj. to da sve što se nalazi na jelovniku postoji i kao proizvod.

Program cijele konferencije možete pogledati OVDJE.