Deveta savjeta za brzi prestanak pušenja

by | 16 lipnja, 2013

Pušenje uzrokuje 25 bolesti od čijih posljedica godišnje umire oko 6 milijuna ljudi. Iako je za prestanak pušenja potrebna prije svega volja, postoje trikovi koji vam mogu pomoći da se riješite ružne i skupe navike kojom štetite sebi i drugima.

1. Kada osjetite snažnu želju za pušenjem, zabilježite koliko taj jaki poriv traje. Nikotinske krize dolaze u ‘valovima’, a traju oko tri minute. Bit će vam puno lakše kada znate da će i taj val proći.

2. Cuclajte tvrde slatkiše. Šećer pomaže kod suzbijanja želje za cigaretom, ali nemojte pretjerivati, već kombinirajte i bombone bez šećera. I čaša hladne vode može smanjiti želju za cigaretom.

3. Šetnje i tjelovježba savršeni su u borbi protiv pušenja. Tijelo će na taj način brže prebroditi nikotinsku krizu koja je normalna kod prestanka pušenja.

4. Osjetite li snažnu želju za cigaretom, pripremite ugodnu kupku s eteričnim uljima poput lavande ili jasmina, ili topao tuš. To će vas smiriti i opustiti.

5. Nikotinske gume za žvakanje također pomažu prebroditi nikotinsku krizu, posebno u prvih desetak dana.

6. U trenutku kada osjetite krizu, operite zube. Menta će trenutno smanjiti vašu želju za cigaretom.

7. Zamijenite kavu čajem, jer tein ima slično djelovanje kao kofein. Isto tako, na taj ćete se način, barem u prvom dijelu odvikavanja, riješiti navike ispijanja kave uz koju ste sa zadovoljstvom popušili cigaretu.

8. Žvaćite gume za žvakanje s okusom mente ili štapiće od cimeta. Oni također pomažu kod suzbijanja želje za pušenjem, i ne zaboravite, kriza traje samo tri minute.

9. Pripremite tijelo za prestanak pušenja, pijte multivitamine i jedite puno voća. Isto tako, 1/2 dl jabučnog octa pomiješanog sa 2 dl vode napitak je koji može smanjiti želju za cigaretom.

Izvor: zadovoljna.hr