Deset koraka koje trebate napraviti prije nego što započnete vlastiti biznis

by | 26 siječnja, 2014

Imate dobru ideju, ali ne znate kako ju provesti u djelo? Pokretanje vlastitog biznisa nije tako teško kao što to mislite. Ovih 10 koraka pomoći će vam u tome…

1. korak: Napravite koncept

U ovoj fazi pitate se što je to što želite napraviti. Kako ćete ostvariti svoju ideju i pretvoriti je u posao? Hoće li to biti proizvod ili usluga? Zamišljate i sanjarite o tome, i sve dobre ideje zapisujete na papir.

2. korak: Upoznajte konkurenciju

Vrijeme je da se malo pozabavite istraživanjem. Koji slični proizvodi i usluge postoje na tržištu? Koja je njihova cijena? Gdje se oni prodaju i tko je njihova ciljana skupina? Je li takav biznis isplativ? Što više informacija prikupite, donijet ćete kvalitetnije odluke.

3. korak: Registrirajte se

Sada kada ste obavili istaživanje i odlučili svoju sjajnu ideju pretvoriti u proizvod, vrijeme je da se zaštitite. Kreirajte svoj zaštitni znak. Kupite domenu na internetu s nazivom vaše tvrtke i napravite e-mail koji sadrži naziv domene (na primjer: [email protected]). Napravite od ovoga legalan posao. U vezi s tim možete se posavjetovati sa stručnjakom za to područje ili, ako imate skroman budžet, postoje internet-stranice preko kojih se sami možete informirati.

4. korak: Definirajte svoj brend

Ovo je pravi trenutak da zablistate. Što je to što vaš proizvod ili uslugu izdvaja od drugih na tržištu? Budite originalni.

5. korak: Angažirajte tim

Trebat će vam pomoć drugih ljudi! Pronađite suradnike koji s vama dijele istu strast, viziju i želju za uspjehom i i posavjetujte se s njima.

6. korak: Izgradite svoj identitet

Sada je vrijeme da brendirate svoj proizvod. Prezentacija je sve. Dajte vremena ovoj fazi. Zatražite mišljenje od prijatelja i obitelji. Usredotočite se na ime, logo, slogan, posjetnice, jedinstven način reklamiranja, boje, ambalažu, odnosno kompletnu prezentaciju. Zapitajte se – što je to što se meni sviđa kod drugih proizvoda?

7. korak: Napravite strategiju

Postavite sebi ciljeve koje želite postići u određenom vremenskom razdoblju. Uzmite kalendar i rasporedite po tromjesečjima ciljeve koje ste si zacrtali. Nakon toga, podijelite dužnosti sa svojim timom kako biste zajedno došli do rezultata.

8. korak: Formirajte budžet

Imate li dovoljan budžet da ostvarite svoje zamisli? Je li potrebno da podignete ulog? Kako ćete doći do potrebnog kapitala? Prijatelji? Dodatni posao? Zajam u banci? Pitanje novca je možda i najbitnije, ali morate dobro razmisliti o njemu.

9. korak: Reklamirajte se

Postoji puno načina da promovirate svoj proizvod ili uslugu. Reklama je ključ uspješnog početka. Iskoristite sve socijalne mreže koje možete, unajmite promotera, otvorite blog… Postanite hodajuća reklama za svoj proizvod.

10. korak: Krenite!

Sada ste spremni postati uspješna poslovna žena kao što ste to oduvijek maštali! Krenite snažno! Napravite tulum, promociju, specijalne promotivne ponude. I, što je najvažnije, tretirajte svoje klijente s poštovanjem!

Autor: Life Content