ČISTA ROMANTIKA drugi koncert 10. ZAGREB KOM-a!

by | 12 listopada, 2015

Koncertom ‘ČISTA ROMANTIKA’ nastavljen je 10. Zagrebački međunarodni festival komorne glazbe ZAGREB KOM 10. Guy Braunstein, Sussana Yoko Henkel, Roland Glassl, Monika Leskovar, Giovanni Solima, Ian Fountain i Gili Schwarzman izvodili su skaldatelje koji predstavljaju neke od vrhunaca romantičarskih nazora. Sam romantizam- jedan je od najobuhvatnijih stilskih usmjerenja podjenako snažno prisutan u glazbi kao i u književnosti i likovnim umjetnostima, ali i u okvirima novih filozofsko-intelektualnih ideja i koncepata. I dok je to kod Schumanna najočitije u neraskidivoj vezi literarnog i fantastičnog, kod Brahmsa će se invencija i nova dramatičnost usijecati u već postojeće, tradicionalne okvire. Programnost i nacionalni elementi karakteriziraju djelo C. M. von Webera, ali i tvore Dvorakov autorski svijet.

Program je otvoren Schumannovim Fantastičnim komadima u obradi za violončelo i glasovir iz 1849. koji tako ‘pričaju’ o skladateljskoj neobuzdanoj imaginaciji, dok konotaciju fantazije reflektiraju kroz neočekivane promjene raspoloženja te izmjene melankoličnog i sanjivog s energičnim i silovitim. Slijedilo je jedno od skladateljevih, ali i remekdjela komorne glazbe Bramhsov Glasovirski trio u H-Duru nastao 1854. kao njegova prva tiskana komorna skladba uz nove ovacije vjerne publike Festivala. Drugi dio započeo je Triom za flautu, violončelo i glasovir C. M. von Webera koje karakterizira ponešto neuobičajena instrumentacija, s flautom na poziciji violine. Niz od četrijiu suprostavljenih stavaka objedinjuje različita raspoloženja i karaktere, neprestano pomirujući klasičističke formalne elemente i lakoću romantičkom dramatičnošću i patosom. Večer je zaključena Dvorakovim Glasovirskim kvartetom u Es-duru u istovremeno grandioznoj, širokoobuhvatnoj maniri, u djelovima elegičan, a zatim i snažno folkrorno obojen, izmamivši frenetičan pljesak za kraj još jedne iznimne glazbene večeri.

Spomenimo na kraju i da su oni modno osviješteni slušatelji u Hrvatskom glazbenom zavodu mogli već drugu večer zaredom zamijetiti scensku odjeću Sussane Yoko Henkel karakterističnog rukopisa Branke Donassy s kojom osnivačica Festivala surađuje niz godina uz obostrano zadovoljstvo.