Budućnost beauty proizvoda je neprepoznatljiva! Evo što možete očekivati

by | 26 prosinca, 2020

Možete li zamisliti budućnost u kojoj će se krema za lice raditi na osnovi vašeg DNK, kad će pakiranja za kosu “pamtiti” da ste prošlog tjedna izvukli pramenove, a serum za lice bolje znati što vam (ne)odgovara čak i od vašeg emotivnog partnera? Trebali biste jer – kozmetika poprima osobni pečat!

Na prvi pogled, svi ovi nagovještaji napretka djeluju nekako nadrealno. Međutim, kada se sve to stavi u kontekst ogromnog progresa u svim tehnološkim sferama, dojam se mijenja. Inovatori iz svijeta tehnologije i ljepote trenutno rade na završnim fazama razvoja ovih hiperpersonaliziranih proizvoda za njegu, a neki od njih uskoro bi se mogli naći u vašim rukama. Ako je samo četvrtina ovoga što se predviđa doista istina, sljedeća generacija hidratantnih preparata ili ruževa bit će doslovno neprepoznatljiva!

U sljedećih nekoliko godina…

DNK testiranje postaje osnovni korak pri kupovini kozmetike
Baš kao što se uzorak sline koristi za DNK test, u budućnosti bi se isto tako mogao upotrijebiti i za predviđanje starenja kože, kao i za zaustavljanje ovog procesa, na osnovi procjene genetskog profila. Tijekom starenja, ili učestalog izlaganja djelovanju sunčevih zraka, aktiviraju se određeni geni, odnosno enzimi koji razgrađuju kolagen, što rezultira pojavom bora i opuštanjem kože. No, ako se shvati na koji način se ovaj proces odvija na molekularnoj razini, moguće je koristiti određene tvari za deaktivaciju hiperaktivnih gena i normalizaciju kože. Ipak, to nisu materije koje se već primjenjuju u kozmetologiji. Zato farmaceutske tvrtke razvijaju nove medikamente za tipičnu upotrebu, kojima ćemo moći regulirati aktivnost gena. U tom kontekstu, ključno rješenje za zdravu i lijepu kožu moglo bi biti zapisano u DNK-u određene osobe. Pojedine tvrtke (HomeDNA i Skintelli) već su počele preporučivati postojeće sastojke i preparate za korisnike na osnovu DNK testova. Istraživači iz ovih tvrtki tvrde da takvi testovi već mogu pružiti uvid u brzinu procesa obnove ćelija kože, kao i kvalitetu kolagena. Razumljivo, neophodno je da se napravi još mnogo puno znanstvenih istraživanja i testova u ovoj sferi, iako prvi rezultati pokazuju da se ide u dobrom smjeru. Također, i genetske analize mogu vam sugerirati koju hranu trebate konzumirati za mlađi i zdraviji izgled kože. (Izraelski istraživači već proučavaju nutrigenome, što je nova znanstvena disciplina u kojoj genetika ukazuje na odgovarajuću prehranu individue.)

“Aktivni” sastojci preuzimaju tron
Zahvaljujući postojanju tehnologije za aktiviranje sastojaka u preparatima pomoću temperature i svjetlosti, sasvim je izvjesno da ćemo u bliskoj budućnosti imati još učinkovitije ZF preparate kada je o pružanju zaštite od najintenzivnijih UV zraka riječ. Budući da ljudi često zaboravljaju, ili ignoriraju, uputstva o ponovnom nanošenju ovakvih preparata tijekom dana, inovativna SPF sredstva sadržavat će materije čije će se djelovanje automatski aktivirati na svakih sat vremena. Njujorški kozmetički brend MMSkincare već koristi supstancije koje se aktiviraju pomoću topline i svjetlosti. Jedna od njih je i posebna vrsta algi, koja će pokrenuti proces obnavljanja oštećenog tkiva uslijed djelovanja UV zračenja. ”Aktivirani” sastojci nova su kategorija u kozmetici i znanstvenici imaju još puno toga za naučiti o ovoj funkciji. S obzirom na to da se naše okruženje drastično mijenja, ovakva znanstvena dostignuća zaista su nam neophodna.

U SLJEDEĆIH 5+ GODINA…

Učinkovitost kozmetičkih preparata mora biti potvrđena
Instantni sjaj! Vidljiv volumen kože! Prije nego što uđemo u 2030. godinu, ove tvrdnje moći će se lako provjeriti. Stručnjaci predviđaju da će se u parfumerijama naći isti oni aparati za analizu kože koji su trenutno dostupni samo u znanstvenim laboratorijima. Postoji mnogo toga što se ne može vidjeti golim okom, a ovim aparatima to će poći za rukom – oni će mjeriti nivo masnoće i vlage u koži, dubinu bora i detektirati pigmente u dubljim slojevima kože, od kojih bi se mogle formirati sunčeve fleke. Na osnovu svih ovih mjerenja, klijent će dobiti preporuku za primjenu različitih preparata (različitih brendova), i to prema individualnim potrebama kože, a namijenjenim njezi određenih dijelova lica. Zatim će koristiti ove preparate nekoliko tjedana, te (što je ključni dio ove priče) otići na provjeru djelotvornosti novog režima njege. (Adekvatno određene formule zaista mogu omogućiti znatno poboljšanje osnovnih parametara kože, poput dubine bora, boje i teksture, sjaja, volumena, nivoa hidratacije, i to nakon samo tri tjedna.) Nove generacije individualnih preparata eliminirat će placebo efekt i subjektivan dojam koji obično ide uz primjenu izabranih preparata, kao i zabludu da isti proizvod odgovara apsolutno svima. Činjenica je da jedan preparat može izazvati maksimalno pozitivne rezultate kod jedne osobe, dok kod druge može biti potpuno nedjelotvoran. I dok ovi aparati za individualnu procjenu kvalitete i potrebe kože ne budu u širokoj primjeni, brendovi kao što je Skinsei preporučivat će preparate na osnovu rezultata samoevaluacije (kroz online upitnik).

U DALJOJ BUDUĆNOSTI…

Željene make-up nijanse nastaju u kućnim uvjetima
Zamislite situaciju u kojoj ćete, umjesto odlaska u parfumeriju i mukotrpnog biranja odgovarajuće palete make up proizvoda, biti u mogućnosti da je sami stvorite u vlastitom domu. Stručnjaci predviđaju da ćemo za 10 godina, čak i manje, sami moći kreirati sjajila za usne i highlightere. Proces printanja u kućnim uvjetima već je u tolikoj mjeri usavršen da uopće nije nemoguće zamisliti da će se uskoro pojaviti i personalni 3D make up printeri. Stvaranje tekućih formula – poput make up podloga ili sjajila – neće biti komplicirano, ali će vam za kreiranje proizvoda gušće konzistencije trebati i vrijeme i strpljenje. Materije koje su viskoznije od mlijeka ne mogu proći kroz printere, zbog čega će biti neophodno da se pomiješaju s razrjeđivačem. Nakon toga, šminka će morati odstajati nekoliko sati – kako bi razrjeđivač ispario. No, čekanje će se sigurno isplatiti: vi ćete birati boju, teksturu i na kraju dobiti zaista personalizirani make up. Širenje ovog trenda znatno će umanjiti količinu otpada, budući da će reducirati, ili u potpunosti eliminirati, potrebu za pakiranjem, kao i transportom. Štoviše, koristit ćete kutije s ugraviranim svojim inicijalima, koje ćete sami puniti, umjesto da bacate plastične ambalaže od potrošenog make upa. Također, za svega nekoliko sekundi, moći ćete isprintati omiljenu nijansu ruža (Doduše, morat ćete prvo skenirati bar-kod i platiti brendu za printanje svoje nijanse, baš kao i prilikom kupovine ruža iz određene palete u parfumeriji). Također, moći ćete dizajnirati i osobnu paletu i, po prvi put u životu, koristite baš svaku nijansu. Trenutno se u parfumerijama viđa previše paleta highlightera koje sadrže i srebrne, i ružičasto-zlatne i zlatne nijanse. Realno, teško je pronaći osobu s tenom kojoj odgovaraju baš sve one.

I njega kose postaje stvar vrhunske tehnologije
Dovoljno je da popunite upitnik – na osnovu vaših odgovora – napravit će unikatne šampone, regeneratore i maske. Brend Prose čak uzima u obzir stupanj zagađenosti okoliša i stupanj tvrdoće vode u zajednici u kojoj živite. No, ova personalizacija ima svoju cijenu. Takve kozmetičke preparate ručno izrađuju kvalificirani kemičari u laboratorijima, što znači da su i skupi. Ipak, zahvaljujući razvoju trenda većeg stupnja personalizacije, industrija traži i načine za masovnu produkciju ručno i individualno izrađenih proizvoda. Predviđanja su da ćete u budućnosti popunjavati upitnik – čak i specijalnim aparatom sami analizirati kvalitetu kose u kućnim uvjetima – nakon čega će se pomoću algoritma generirati najbolja formula za vas. Flašica šampona s generičkom bazom prolazit će kroz različite punktove za punjenje na tvorničkoj traci. Tako ćete, na osnovu potreba vaše kose, dobiti npr. 5 ml iz drugog punkta, 2 ml iz trećeg, a ništa iz četvrtog. Na flašici će biti etiketa s vašim imenom i ona će vam biti isporučena na kućnu adresu u roku od tri dana. Stručnjaci predviđaju da će se i preparati za njegu kože praviti i isporučivati prema istom, digitaliziranom principu, a klasične parfumerije postat će stvar prošlosti. Pomalo tužno za tradicionaliste, ali to nas neminovno čeka u budućnosti!

Foto: Pexels