“Jazz je jezik!” upadljiva je tvrdnja jer definira jazz kao živi jezik, u stalnom razvoju, sa svojstvenim žargonima i njihovim kombinacijama. Ako je jazz, dakle, jezik, može li se nekako – kao govor – pretočiti u pisanu riječ? Uopćeno, svi su beatnici proizašli upravo iz spontane komunikacije svojstvene jazzu, ali jazzom se u značajnoj mjeri nadahnjuju i suvremeni autori poput Harukija Murakamija. U “Jazz Beat antologiji”, prvoj knjizi istoimene biblioteke, istražujemo vezu između jazz glazbe i beat književnosti, njihov međusobni utjecaj, ostvarenja i mogućnosti. (Karlo Ilić, urednik)
“Zvuk i ritam”doista predstavljaju najbitniju značajku u mnogobrojnim i raznovrsnim književnim djelima svih najvažnijih predstavnika Beat generacije – pjesnika Allena Ginsberga, Gregoryja Corsoa, Garyja Snydera, Lawrencea Ferlinghettija, ili prozaista Jacka Kerouaca i Williama S. Burroughsa (…) U proljeće 1957. u San Franciscu su se počele održavati književne jazz večeri. U jazz klubu The Cellar, pjesnici Kenneth Rexroth i Lawrence Ferlinghetti govorili su svoju poeziju u pratnji The Cellar Jazz Quinteta, a nakon velikog uspjeha kod prisutne publike objavili su LP ploču The Poetry Readings in theCellar. Bio je to tek početak suradnje između pojedinih pjesnika Beat generacije i jazz glazbenika. (Vojo Šindolić, prevoditelj)