Nakon što se suočila s gubitkom kose, Mateja je stvorila prvi hrvatski brend premium perika


Gubitak kose za mnoge je žene posebno bolno iskustvo – trenutak u kojem se narušava osjećaj ženstvenosti, identiteta i samopouzdanja. Sve je to prošla Mateja Bušić, osnivačica prvog hrvatskog brenda perika i topera od prirodne kose
Kad govori o gubitku kose, Mateja ne priča iz perspektive promatračice, nego žene koja je tu borbu vodila dvaput – prvi put kao tinejdžerica zbog alopecije, a drugi put tijekom liječenja karcinoma. Upravo iz tog osobnog iskustva izrodio se Adeline, brend premium perika i topera od prirodne kose, s naglaskom na realističan izgled, udobnost i estetiku.
Svaki komad pažljivo je izrađen kako bi pružio prirodan izgled i osjećaj bilo da se radi o potpunom ili djelomičnom gubitku kose. No Adeline je puno više od proizvoda: Mateja kroz svoj brend stvara siguran prostor za žene, nudeći podršku, edukaciju i razumijevanje, kako bi se svaka od njih ponovno mogla osjećati lijepo, samopouzdano i slobodno. Sve o brendu, procesu stvaranja perika i misiji koja stoji iza njega, otkrila nam je sama Mateja.
Rekli ste da je inspiracija za Adeline bilo Vaše vlastito iskustvo s gubitkom kose. Možete li ga podijeliti s našim čitateljicama?
Kosu sam prvi put izgubila u srednjoj školi. Mjesecima je opadala i u jednom trenutku shvatila sam da je problem narastao i da moram ošišati svoju jako prorijeđenu dugu kosu. Osjećala sam se potpuno zbunjeno jer nisam nikad čula da nekome samo tako kosa krene opadati. Srećom, ubrzo sam dobila terapije i kosa je ponovno počela rasti. Kasnije sam tek saznala da je to jedna od vrsta alopecije – telogeni efluvij. Godinama kasnije hvatala me panika kad bih vidjela da mi malo više kose opada. No život je donio i neke nove izazove pa sam tako završila na liječenju karcinoma kemoterapijom. Iako mi je bilo rečeno da će mi kosa otpasti, doživjela sam potpuni šok kada je kosa stvarno i počela opadati. Realnost me udarila u glavu i zapravo sam tek tada počela shvaćati što se doista događa. Gubitak kose za mene je značio gubitak nečega što jako volim na sebi, gubitak ženstvenosti, narušavanje samopouzdanja, pa čak i gubitak djela mog identiteta. Osjećala sam se potpuno shrvano i preplavljeno raznim emocijama, tim više jer drugi put gubim kosu koju toliko njegujem i pazim.
Što Vas je najviše motiviralo na to da iz svog osobnog iskustva stvorite ovaj brend?
Osjećala sam veliku želju da drugim ženama pomognem sa svim znanjima i iskustvom koje sam stekla ponajprije kao korisnik. Prošla sam cijeli taj put – šok zbog ispadanja kose, nesigurnosti jer nisam znala gdje tražiti, što odabrati i koje rješenje je za mene najbolje. Čak i kad sam kupila svoju prvu periku, cijelu sam godinu liječenja provela istražujući bolje opcije i pokušavajući razumjeti taj za laika kompleksan svijet alternativne kose. Osnivanjem brenda htjela sam pomoći ženama da ne prolaze kroz tu istu agoniju kroz koju sam ja prošla. Veselila me pomisao da mogu ublažiti njihove muke kroz podršku, razumijevanje i dostojanstven proizvod koji vraća osjećaj samopouzdanja, a ne izaziva nelagodu. S druge strane, u sebi sam oduvijek osjećala poduzetnički poriv i želju da radim nešto svoje. Ova je ideja spojila sve ono što me ispunjava i osobno i profesionalno, tako da sam odmah krenula u realizaciju.
Što mislite da Vaše perike i topere čini drukčijima od svega što se do sada moglo pronaći u regiji?
Rekla bih da Adeline razlikuje spoj realizma, kvalitete i emocije. Kod nas ništa nije prepušteno slučaju – od pažljivog odabira vrhunske kose, preko precizne izrade svakog proizvoda, do samog iskustva kupnje i podrške nakon kupovine. Od samog početka zamišljala sam Adeline ne samo kao trgovinu negoi kao cjelovito iskustvo jer za mene je to dvoje neodvojivo kad su u pitanju ovi proizvodi. Želim da Adeline bude mjesto podrške i razumijevanja, gdje žene mogu pronaći ne samo proizvod nego i savjete, informacije i na neki način osjećaj pripadnosti.
Možete li nam opisati proces izrade jedne Adeline perike?
Sve počinje odabirom najkvalitetnije prirodne, etički prikupljene virgin kose. Nakon pažljivog sortiranja, kosa se ušiva u bazu koja osigurava udobnost i prozračnost. Najvažniji dio, tzv. kruna perike, izrađuje se ručno jer ona određuje realističnost perike. Ušiva se vlas po vlas imitirajući prirodan uzorak rasta kose. Donji dijelovi ušivaju se strojno radi čvrstoće i trajnosti. Na kraju slijedi bojenje i stiliziranje, a svaki komad prolazi kroz završnu kontrolu. Perike i toperi Adeline izrađuju se u suradnji s partnerskom tvornicom specijaliziranom za ručni rad, dok ja osobno određujem estetske smjernice kako bi svaki proizvod nosio prepoznatljiv Adeline potpis.
Koju poruku želite poslati svim ženama koje se suočavaju s gubitkom kose i možda osjećaju sram ili nelagodu?
Želim im poručiti da je potpuno normalno osjećati tugu i nesigurnost kad kosa počne opadati. To iskustvo može biti teško, ali ono nas ne definira, nego nas definira način na koji odgovorimo na taj izazov. Kosa je važan dio nas, ali ipak samo dio, i to nasreću zamjenjiv. Želim da svaka žena zna kako može nastaviti živjeti punim plućima bez obzira na stanje svoje kose jer postoje proizvodi koji mogu nadoknaditi taj nedostatak.
Kako klijentice reagiraju na Adeline perike? Na koji Vas način njihove reakcije motiviraju i inspiriraju?
Reakcije i priče žena ono su što me najviše pokreće i iznova me podsjeća na to zašto sam sve ovo započela. Kad svjedočite tom njihovom preokretu iz početne nesigurnosti, straha, pa čak i tuge, u sigurnost, mir, snagu i radost kad nađu periku ili toper zahvaljujući kojem se dobro osjećaju, za mene je to najveći poklon, i doista me redovito blagoslivljaju time. Puno klijentica javlja se i mjesecima kasnije nakon što kupe proizvod, šalju slike s njima važnih događanja, pišu doživljaje i pozitivne dojmove okoline, pohvale mi se kako su doživjele neke unutarnje promjere itd. Vidjela sam totalne transformacije žena koje su kupnjom perike ili topera kročile u novu i još bolju verziju sebe, žene koje su zablistale i iznutra i na van. I to je ono kad kažem da perika i toper nisu obični proizvodi. To je iskustvo koje mijenja način na koji žena vidi sebe.
Gdje vidite svoj brend u budućnosti?
Adeline ima plan rasti, ali uvijek zadržavajući ono što ga čini posebnim – visoku kvalitetu, osobni pristup i povezanost sa ženama. Želim da postane sveobuhvatno mjesto za žene koje se ova tema dotiče, s posebnim ženskim dodirom i toplinom. Budući da trenutačno radimo samo online, naš sljedeći veliki projekt je otvaranje fizičkog dućana. Također, kroz Adeline želim širiti svijest o tome da perika ili bilo koji oblik alternativne kose nije tabu, nego alat koji ženama vraća lakoću i sigurnost u svakodnevici. U trenucima kad se samopouzdanje poljulja, želim da Adeline bude podsjetnik da ga svaka žena može ponovno pronaći, i doslovno i preneseno, u svojim rukama. Jer upravo to i jest naša poruka: Vaše samopouzdanje u Vašim je rukama!
FOTO: Mario Poje






