Koje su zdravstvene prednosti cvjetače?

by | 16 studenoga, 2020

Zahvaljujući bogatom profilu hranjivih sastojaka i neiscrpnom izvoru ideja kako je možete iskoristiti u kuhinji, cvjetača je postala vrlo tražena tijekom posljednjih nekoliko godina, a čini se da njezina popularnost neće prestati tako skoro. Ali, je li ovo povrće, koje pripada porodici kupusa, toliko zdravo koliko svi pričaju? Spoiler: Da!

Koje su zdravstvene prednosti cvjetače, pročitajte u nastavku:

Cvjetača je povrće iz reda divljeg kupusa, podrijetlom iz Male Azije i Mediterana, a koristi se u prehrani u raznim oblicima već nekoliko tisuća godina. Sastoji se od stotina sićušnih nerazvijenih cvjetova.

Postoji razlog zašto je cvjetača doslovno preko noći postala senzacija u supermarketima. Puna je hranjivih sastojaka, minerala i vitamina, uključujući riboflavin, niacin i vitamin C. Također je bogata antioksidansima zahvaljujući vitaminu C i karotenoidima (biljni pigmenti koji se u tijelu pretvaraju u vitamin A).

Ali, evo što čini cvjetaču tako jedinstvenom. Bogata je glukozinolatima, spojevima koji sadrže sumpor, sa snažnim antioksidativnim svojstvima; spojevima koji se ponajprije nalaze u povrću koje pripada povrću križanih vrsta, koje pospješuje detoksikaciju i smanjuju upale u tijelu (“detoksikacija” se u ovom kontekstu odnosi na to da potencijalno štetne spojeve, poput karcinogenih, postanu manje toksična. Glukozinolati igraju ulogu pokretanjem detoksikacijskih enzima potrebnih da bi se to dogodilo, prema istraživanjima iz 2015. godine).

Evo nutritivnog profila 100 grama sirove cvjetače:

27 kalorija
2 grama proteina
<1 gram masti
5 grama ugljikohidrata
2 grama vlakana
2 grama šećera

Koje su zdravstvene prednosti cvjetače?

1. Pospješuje bolju probavu
Vlakna pospješuju pravilno funkcioniranje probavnog trakta. Povrće je jedan od najboljih izvora vlakana, a ni cvjetača se ne razlikuje od ostatka, naprotiv.

2. Može smanjiti rizik od raka
Budući da je puna hranjivih sastojaka, cvjetača i drugo povrće koje pripada porodici križanih vrsta trenutačno se proučavaju zbog njihovih potencijalnih antikancerogenih svojstava.

3. Pozitivno utječe na živce
Kad je riječ o zdravstvenim prednostima cvjetače, ne možemo zaboraviti da sadrži visoku razinu kolina, esencijalnog hranjivog sastojka koji pomaže vašem mozgu i živčanom sustavu da, između ostalog, regulita pamćenje, raspoloženje i kontrolira mišiće.

4. Pomaže kod mršavljenja
Kad se koristi umjesto visokokalorične hrane, cvjetača vam može pomoći da izgubite i/ili održavate težinu. Sto grama cvjetače ima samo 27 kalorija, što je u jelima čini odličnom zamjenom za, primjerice, rižu ili pire krumpir.

Inače, ovo popularno povrće možda nije za svakoga jer sadrži složeni šećer koji se naziva rafinoza i koji neki ljudi teško probavljaju.

Foto: Nadezdha_Nesterova/Getty Images via Guliver

SHAPE

© 2020 MEREDITH CORPORATION. SVA PRAVA ZADRŽANA. PRIJEVOD SHAPE US IZDANJA, OBJAVLJENO UZ DOZVOLU KORPORACIJE MEREDITH. ZABRANJENA JE REPRODUKCIJA NA BILO KOJI NAČIN, NA BILO KOJEM JEZIKU U CJELINI ILI DJELOMIČNO, BEZ PRETHODNE PISMENE DOZVOLE.