Tekuće zlato: 5 najvećih zdravstvenih koristi meda

by | 14 listopada, 2020

Više studija pokazalo je da su med i zdravlje usko povezani, stoga ne čudi što ga često nazivaju tekućim zlatom.

On ima toliko zdravstvenih beneficija, a dolazi nam iz prirode, lako je dostupan i relativno je pristupačna opcija za većinu kućanstava. Zato, u nastavku pročitajte istraživanja o moći meda, kako znati koji je dobar i načine kako ga ubaciti u svakodnevnu prehranu.

Med može pomoći u liječenju infekcija gornjih dišnih putova

U novim istraživanjima vezanima za djelotvornost meda u ublažavanju simptoma gornjih dišnih putova otkriveno je da, u usporedbi s uobičajenim tretmanima (poput lijekova koji se prodaju bez recepta i antibiotika), med utječe na učestalost i jačinu kašlja te može poslužiti kao jeftina alternativa antibioticima.

Med pomaže u borbi protiv metaboličkog sindroma

Da bi vam bio dijagnosticiran metabolički sindrom morate imati najmanje tri od pet uvjeta: veliki opseg struka (više od 89 cm kod žena, te više od 102 cm kod muškaraca), odnosno višak tjelesne masti; visok krvni tlak, visok nivo štetnih triglicerida i kolesterola u krvi, kao i šećera.

A kako su medi i zdravlje usko povezani, ne čudi što ovo tekuće zlato utječe upravo na ove probleme. Prvo, med ima nizak glikemijski indeks, tako da ne pokreće skok razine šećera u krvi i razinu inzulina, a pomaže poboljšanje osjetljivosti stanica na inzulin. Također, med sprječava prekomjerno debljanje, poboljšava metabolizam lipida regulirajući trigliceride i kolesterol.

Antioksidativna svojstva meda također pomažu u smanjenju oksidativnog stresa, jednog od centralnih mehanizama metaboličkog sindroma. (Oksidativni stres je stanje koje nastaje kada produkcija slobodnih radikala nadvlada sposobnost tijela da ih neutralizira, odnosno uklanja.)

Baš zbog svega navedenog istraživači su zaključili da med ima golemi potencijal integrirati se u reguliranje metaboličkog sindroma i preventivno i terapijski.

Med pomaže u sprječavanju očvršćavanja arterija

Još jedan nedavni članak o blagodatima meda istražuje njegovu sposobnost borbe protiv očvršćavanja arterija, vodećeg uzroka smrti u svijetu. Autori istraživanja ističu da med sadrži preko 180 supstancija – uključujući prirodne šećere, kao i mnoštvo vitamina, minerala i fitokemikalija. Zaključak je da su antioksidativni i protuupalni spojevi u medu, osim njegove sposobnosti da se bori protiv oksidativnog stresa, ključni faktori odgovorni za njegove zaštitne koristi.

Med pomaže u održavanju zdrave crijevne flore

Ovaj zlatni proizvod posjeduje prebiotička svojstva. Prebiotici pomažu u fermentaciji korisnih bakterija u crijevima koje su usko povezane, odnosno utječu na imunološke funkcije, kao i mentalno zdravlje.

Med daje hranjive sastojke

Osim prirodnog šećera i antioksidanasa, med sadrži i neke hranjive sastojke. Na primjer, iako su količine male po jednoj konzumaciji (žličici), med sadrži 31 mineral, uključujući sve glavne, poput fosfora, kalcija, kalija i magnezija.

Ukratko, med neće osigurati veliki postotak hranjivih sastojaka u vašoj dnevnoj prehrani, ali nikako nije samo prazna kalorija. Istraživači još uvijek uče o njegovim složenim funkcionalnim prednostima.

Kako odabrati najbolji med

Otkriveno je više od 300 vrsta meda koji se razlikuju na osnovi mnogih nektara koje sakupljaju pčele. U jednom nedavnom istraživanju od 90 uzoraka, pokazalo se da med od heljde ima najjače antioksidativno djelovanje. Generalno, tamni med ima bolju antioksidacijsku aktivnost u usporedbi sa svijetlim sortama, izuzev zlatnog meda, koji se visoko pozicionira na ovoj ljestvici.

Međutim, važno je napomenuti da se svaki med ne proizvodi isto, a najbolji način da saznate o sastavu meda i načinu na koji se njime rukuje je razgovor s pčelarom, na primjer na lokalnoj tržnici.

Za razliku od prerađenog meda, sirov med nije podvrgnut grijanju, preradi ili filtriranju i tako zadržava najprirodnija svojstva. Ako se kristalizira, jednostavno zagrijte posudu s vodom na laganoj vatri, maknite je sa štednjaka, stavite staklenu teglicu meda u zagrijanu vodu i miješajte dok se kristali ne razgrade, kako piše Health.

Med i zdravlje: Kako uživati u medu

Postoji više načina kako uživati u medu. Možete ga konzumirati kao slatkiš, jesti ravno iz staklenke, koristiti ga kao zaslađivač čaja i kave ili smoothiesa (čak i u nekim koktelima), a odličan je “začin” kako za slatke tako i za slane recepte.

Foto: Unsplash

HEALTH

© 2020 HEALTH MEDIA VENTURES INC. SVA PRAVA ZADRŽANA. PRIJEVOD HEALTH US IZDANJA, OBJAVLJENO UZ ODOBRENJE HEALTH MEDIA VENTURES INC. REPRODUKCIJA NA BILO KOJI NAČIN, NA BILO KOJEM JEZIKU U CJELINI ILI DIJELOM, BEZ PRETHODNE PISMENE DOZVOLE JE ZABRANJENA.