Vježbanje po hladnom vremenu: Kako izvući korist i sigurno trenirati zimi

by | 28 siječnja, 2021
Vježbanje po hladnom vremenu

Jeste li znali da boravak na hladnoći, bez ijedne jedine vježbe, povećava potrošnju kalorija za pet posto? Evo kako vježbati po hladnom vremenu.

Zimski trening ne samo da je moguć nego ga fitness stručnjaci toplo preporučuju. Treniranje po hladnoći ubrzava potrošnju kalorija, povećava izdržljivost i čini nas zdravijima. Stoga je vrijeme da saznamo što se točno sve događa tijelu kad počnete vježbati na otvorenom pri temperaturi oko/ispod nule.

“Otkrili smo da su ljudi koji na zimu gledaju kao na priliku, a ne limitirajuće doba godine, imaju veće sveopće zdravlje: imaju više pozitivnih emocija, bolje zadovoljstvo životom i veći osobni rast”, objašnjava Kari Leibovitz, Ph. D., psihologinja na Stanfordu koja je proučavala mentalne beneficije prihvaćanja zime u Norveškoj.

Hladnoća povećava potrošnju kalorija
Vježbanje po hladnom vremenu potiče tijelo na oslobađanje jednog poseban proteina, koji se naziva irisin. Ovaj protein, sam po sebi, povećava sagorijevanje masti.

“Dovoljno je 20 minuta vježbanja na hladnom da se počne oslobađati irisin”, kaže Kelly McGonigal, autorica knjige “Radost pokreta”.

Naša tijela za zagrijavanje koriste rezerve tjelesnih masti. Znanstvenici kažu da razgradnja upornih masnih naslaga počinje oko dva sata nakon izlaganja hladnoći. Kad se vratite kući i utoplite, još čitavih sat vremena vaš organizam će raditi a da vi ni ne primijetite. Ukupan učinak: bez ijedne vježbe, samo uz boravak na hladom, povećali ste potrošnju kalorija za pet posto. (Pročitajte: Mrzite vježbati? Donosimo 6 načina kako trening učiniti lakšim)

Hladnoća povećava izdržljivost
Profesionalni sportaši tvrde da hladnoća povećava izdržljivost. Zima je idealna prilika da produžite svoj trening i učinite ga djelotvornijim. Ako na temperaturi iznad 25 °C vježbate 30 minuta, sada je prilika da to produžite na 45 ili čak 60 minuta. Vaše tijelo podnijet će to bez većih problema i bez osjećaja umora. (Pročitajte: Koliko često treba vježbati i što zapravo čini dobru rutinu vježbanja?)

Vježbanje po hladnom vremenu

Kako se pripremiti za trening zimi?

Važna napomena; što češće budete trenirali zimi, to će vam lakše biti podnijeti hladnoću jer će prirodan odgovor vašeg organizma na niske temperature biti sve slabiji i slabiji. To znači da će se prokrvljenost tijela sve više povećavati.  (Pročitajte: Vježba koja zahtijeva samo 10 minuta dnevno aktivirat će cijelo tijelo)

Dok to ne postignete, odlična je priprema za trening na hladnoći dinamično istezanje ili neko drugo zagrijavanje prije nego što izađete van. Tako ćete biti spremni za akciju čim zakoračite van.

Kako se odjenuti za zimske treninge?
Osnovno pravilo: utoplite se taman toliko da vam i dalje bude pomalo hladno kad izađete iz kuće. Za naše podneblje i sve temperature oko nule dovoljna su tanja jakna koja neće sputavati pokret i rukavice. (Pročitajte: 15 jakni idealnih za trčanje po hladnom vremenu)

Najvažnije je da uz tijelo imate sloj prozračne odjeće koja održava toplinu. Savjet: pletena odjeća bolje zadržava temperaturu od tkanina.

Zaštitite oči

Umotat ćete se od glave do pete, to sigurno, ali postoje točke koje su osjetljive, a koje svi zaborave. Oči su jedna od njih. “Zimi je povećana osvijetljenost, osobito za vrijeme snijega. Stoga nije loše imati na sebi polarizirane sunčane naočale”, tvrdi Jim Trick, optičar.

Zaštitite lice

Da biste zaštitili lice, a ovo posebno vrijedi za one koji planinare ili se kreću po snijegu, neophodna vam je krema za sunčanje sa zaštitnim faktorom 30. Nemojte zaboraviti njome zaštititi i uši. Snijeg odbija oko 80 posto UV svjetlosti, stoga je zaštita kože bitna stvar.

Foto: Lifemoment, EHStock/Getty Images via Guliver