Na koji način spavanje jača vaš imunološki sustav? Znanost ima odgovor

by | 5 studenoga, 2020

Postoji opravdan razlog zbog kojeg liječnici preporučuju odmor kada ste bolesni. Tada je tijelo najspremnije za borbu protiv virusa i bakterija.

Tijekom sna smanjuje se razina hormona stresa i počinje borba protiv infekcije. Drugim riječima, spavanje i zdravlje su tijesno povezni. Kako onda povećati efekt sna na imunološki sustav? (Pročitajte: 10 gadgeta i pomagala koji će vam osigurati bolji san)

Studija objavljena u časopisu Journal of Experimental Medicine pokazala je da se ključna struktura koja pomaže T-stanicama da se prikače na svoje mete dodatno aktivira tijekom spavanja, što povećava njihovu efikasnost. T-stanice su obrambene stanice koje pronalaze i uništavaju različite patogene.

Istovremeno, hormoni stresa, koji povećavaju upale u tijelu i ometaju rad T-stanica, u snu su na najnižim nivoima. Tijelo tijekom sna također proizvodi više citokina. Oni pokreću imunološki odgovor kada dođe do bolesti, što potvrđuje da san blagotvorno utječe na imunitet.

Da bi došlo do željenog efekta, noćno spavanje treba trajati od sedam do devet sati. Ako ne spavate dovoljno, proizvodnja citokina će biti poremećena. Osim toga, nedostatak sna povećava upalne procese u cijelom tijelu, što vas čini podložnijim kroničnim oboljenjima. Znanstvenici ističu da je upala osnovni uzrok mnogih autoimunih bolesti (artritis, bolesti srca i dijabetes). (Pročitajte: Budite se usred noći? Evo što biste trebali napraviti kako biste što prije zaspali)

Spavanje i zdravlje

Kako poboljšati kvalitetu spavanja?

Prije svega, budite dosljedni. Ustanovite rutinu i idite u krevet i ustajte u približno isto vrijeme. Ovo će postupno pripremiti vaš um i tijelo za san i naučiti vas da se prirodno budite svakog jutra.

Kako vaše navike utječu na imunološki sustav, počnite tako što ćete se adekvatno pripremiti za spavanje. Nemojte gledati u ekran 45 minuta prije nego što se uputite ka krevetu i neka vaša spavaća soba bude hladna i mračna. Ako i uz to imate problema sa spavanjem, pokušajte tijekom popodneva prakticirati neke opuštajuće vježbe kao što su joga i pilates. (Pročitajte: Petominutna jednostavna vježba za otpuštanje stresa)

Foto: Guliver/Getty Images

SHAPE

© 2020 MEREDITH CORPORATION. SVA PRAVA ZADRŽANA. PRIJEVOD SHAPE US IZDANJA, OBJAVLJENO UZ DOZVOLU KORPORACIJE MEREDITH. ZABRANJENA JE REPRODUKCIJA NA BILO KOJI NAČIN, NA BILO KOJEM JEZIKU U CJELINI ILI DJELOMIČNO, BEZ PRETHODNE PISMENE DOZVOLE.