Prehrana koja rješava sve probleme s probavom

by | 2 prosinca, 2020

Crijevni mikrobiom je važna karika u cjelokupnom fizičkom i psihičkom zdravlju.

Ponekad je za ublažavanje neugodnih probavnih simptoma dovoljno izbaciti jednu namirnicu koja je okidač, ali nekad je potrebno eliminirati više vrsta hrane. Probavne smetnje nestat će kad u jelovnik uključimo hranu koja pospješuje rast dobrih crijevnih bakterija, a istovremeno izbacimo onu koja potiče rast loših. Zdravlje crijeva utječe na metabolizam, skladištenje energije i hormone gladi. Umjerenost pomaže u kontroli ovih procesa, što na kraju dovodi do gubitka kilograma. Kada loša prehrana, redovna konzumacija alkohola, uzimanje lijekova (uključujući antibiotike) i visoka razina stresa poremete ravnotežu dobrih i loših bakterija u crijevima, javljaju se probavne smetnje. Pored nadutosti i zatvora, često dolazi i do bolova u predjelu trbuha. (Pročitajte: Čaj od đumbira: Vaša probava reći će vam – hvala!)

Hrana koju treba ograničiti i izbjegavati:

Prerađene žitarice
Rafinirani ugljikohidrati (bijeli kruh i tjestenine od bijelog brašna) hrane loše bakterije u probavnom sustavu. To može smanjiti količinu dobrih bakterija i dovesti do upale. Prerađeni ugljikohidrati se teže razgrađuju i češće izazivaju neugodne gastrointestinalne simptome.

Industrijska hrana
Ovim proizvodima nedostaju hranjivi sastojci i predstavljaju idealno okruženje za mikrobe koji izazivaju upale. Prerađena, smrznuta i konzervirana hrana je često skriveni izvor glutena koji mnogima smeta.

Hrana bogata mastima
Iako su masti neophodne, previše masne hrane otežava rad crijeva. Pržena hrana pogoršava simptome kao što su nadutost, mučnina, plinovi i proljev, pa je treba ograničiti.

Mliječni proizvodi
Što se tiče mliječnih proizvoda, važno je biti umjeren. Dijete s malo mliječnih proizvoda (npr. mediteranska dijeta) povećavaju količinu dobrih bakterija, a smanjuju broj onih loših. Izbjegavajte mliječne proizvode s visokim udjelom laktoze na koju je intolerantno 68 % ljudi diljem svijeta.

Crveno meso
Da biste zaštitili crijeva, smanjite upotrebu crvenog mesa poput svinjetine, govedine i janjetine, posebno kad su u pitanju mesne prerađevine. Ne samo da sadrži puno zasićenih masti nego crveno meso također smanjuje razinu dobrih bakterija. (Pročitajte: Kako probava utječe na duljinu vašeg života?)

Umjetni zaslađivači
Oni se ne apsorbiraju u tankom crijevu i gotovo nepromijenjeni stižu do debelog crijeva. Tu narušavaju ravnotežu bakterija, uzrokujući plinove i proljev. Izbjegavajte sokove i gazirana pića koja gotovo uvijek sadrže umjetne zaslađivače.

Hrana za dobar crijevni mikrobiom:

Nezdravu hranu zamijenite zdravijim alternativama.

Voće i povrće bogato vlaknima
Što više jedite svježe voće i povrće koje sadrži probiotička vlakna i supstancije koje stimuliraju dobre bakterije u crijevima.

Integralne žitarice
Integralne žitarice poput zobi i ječma poboljšat će vaš mikrobiom, ali uvijek birajte one bez aroma, koje ne sadrže dodanu sol i šećer.

Namirnice bogate zdravim mastima
Omega-3 i omega-6 masti prisutne u lanenom sjemenu, masnoj ribi, jajima i orašastim plodovima dobre su za crijevnu floru i treba ih svakodnevno konzumirati. Pokraj prehrane, fizička aktivnost i dovoljno sna pomoći će vam zaštititi svoja crijeva.

Foto: Unsplash

SHAPE

© 2020 MEREDITH CORPORATION. SVA PRAVA ZADRŽANA. PRIJEVOD SHAPE US IZDANJA, OBJAVLJENO UZ DOZVOLU KORPORACIJE MEREDITH. ZABRANJENA JE REPRODUKCIJA NA BILO KOJI NAČIN, NA BILO KOJEM JEZIKU U CJELINI ILI DJELOMIČNO, BEZ PRETHODNE PISMENE DOZVOLE.