Povremeni post ima velike prednosti za zdravlje, a nijedna (nasreću) nije samo mršavljenje

by | 19 lipnja, 2020

Većina iskušava povremeni post s jednim ciljem – žele smršavjeti. No znanost je dokazala da postoje zdravstvene prednosti jedenja u određenom periodu u danu. 

“Čak i ako ne mijenjate svoju prehranu, kontroliranjem vremena tijekom kojeg konzumirate kalorije tijelu dajete priliku za odmor”, kaže dijetetičarka Carolyn Williams za Men’s Health.

Williams priznaje da je isprva bila skeptična, ali je proučila podatke iz provedenih istraživanja pa je i sama počela gladovati dio dana.

“Očekivala sam da će to utjecati na razinu šećera u krvi, ali ispostavilo se da postoje još neke prednosti”, pojašnjava.

Ona se podvrgnula režimu 16 : 8, što znači da je 16 sati u danu postila (od 19:00 do 11:00), a onda osam sati jela.

“Kad sam se priviknula, doista nisam bila gladna, morala sam se podsjetiti da je vrijeme za ručak”, tvrdi.

Ovo su neke prednosti koje ima povremeni post, a nijedna nije mršavljenje.

Povremeni post pomaže održati mišićnu masu

Ovu tvrdnju potkrijepilo je istraživanje Odjela kineziologije Sveučilišta Illinois. Znanstvenici su usporedili odrasle osobe s prekomjernom tjelesnom težinom koje su podvrgnuli običnoj dijeti i pretile osobe koju su podvrgnuli povremenom postu. Nakon 12 tjedana, među pripadnicima obje skupine došlo je do smanjenja tjelesne težine, ali grupa koja je gladovala dio dana manje je izgubila na mišićnoj masi.

Povremeni post cilja na tvrdoglavo salo na trbuhu

Osobe s prekomjernom težinom koje su jele 10 sati u danu, a preostalih 14 se suzdržavale od konzumacije hrane, smanjile su opseg struka i visceralne trbušne masnoće nakon 12 tjedana, navodi se u časopisu Cell Metabolism.

Povremeni post može smanjiti rizik od dijabetesa

Isto istraživanje pokazalo je da povremeni post može umanjiti rizik od metaboličkih bolesti kao što su dijabetes tipa 2 i bolesti srca.

Povremeni post može smanjiti krvni tlak

Istraživanje objavljeno u časopisu Nutrition and Healthy Aging otkrilo je da su sudionici koji su slijedili princip 16 : 8 značajno smanjili krvni tlak u odnosu na kontrolnu grupu nakon 12 tjedana.

Povremeni post pomaže u borbi protiv upale

Upala je prirodni način obrane tijela od infekcija, bolesti i ozljeda. Ali postoji i druga vrsta upale, kronična, koja može biti okidač za srčane bolesti i dijabetes.

Pušenje, mentalni stres i redovna konzumacija masne, pržene ili slatke hrane uobičajeni su uzroci. Nekoliko studija pokazalo je da povremeni post može imati protuupalni učinak koji smanjuje rizik od metaboličkih bolesti, čak može poboljšati plućnu funkciju kod osoba koje imaju astmu.

Povremeni post može smanjiti oksidativni stres

Do ovog podatka došli su znanstvenici koji su proveli istraživanje među muškarcima s dijagnosticiranim preddijabetičkim stanjem. Nakon pet tjedana oni koji su prakticirali metodu posta 16 : 8 poboljšali su krvni tlak i osjetljivost na inzulin, ali i postali otporniji na oksidativni stres.

IZVOR: INDEX.HR