10 negativnih strana keto dijete o kojima nitko ne govori

by | 2 studenoga, 2020

Do sada ste vjerojatno čuli sve o ketogenoj prehrani koju odlikuje visok udio masti i nizak unos ugljikohidrata. I dok su blagodati svima dobro poznate (gubitak kilograma i manji apetit), nedostaci se obično prešućuju. Neki ljudi s keto dijetom postižu odlične rezultate, ali koji su njezini dugoročni efekti? Ove posljedice keto dijete natjerat će vas da se zapitate je li ona pravi izbor za vas:

Dugoročni efekti su nepoznati
Ne postoje dugoročna istraživanja o tome što se događa nakon 10, 20 ili 30 godina takvog načina prehrane. Kako će izgledati rezultati? Hoće li osoba povratiti težinu ili imati neke zdravstvene posljedice?

Keto gripa
Kada tijelo ulazi u ketozu i prilagođava se novom načinu prehrane, cijeli organizam je pod velikim stresom. Tada se javlja cijeli niz neželjenih efekata nazvanih keto gripa. To uključuje umor, vrtoglavicu, loš san i zatvor, što je posljedica ograničenog unosa ugljikohidrata. Simptomi se smanjuju i nestaju nakon što se tijelo prilagodi korištenju masnoće kao goriva, što može potrajati od nekoliko dana do nekoliko tjedana.

Posljedice keto dijete

Gubitak elektrolita
Jedna od posljedica ketogene prehrane je smanjena hidratacija. Uz ograničen unos ugljikohidrata, tijelo proizvodi manje inzulina, a zalihe glikogena u mišićima i jetri se troše. Na svaki potrošeni gram glikogena izgubit ćete oko 3 grama vode. To dovodi do toga da je bubrezi izbacuju više, a s njom i elektrolite (magnezij, kalcij, natrij i kalij). Disbalans može dovesti do grčeva u mišićima, nepravilnog rada srca i umora.

Početni gubitak težine je uglavnom voda
Bubrezi izbacuju veliku količinu vode što utječe na drastično smanjenje težine na početku dijete. To znači da ne gubite masnoće, a voda će se vratiti u obliku zaliha glikogena ako i kada ponovo počnete jesti ugljikohidrate. (Pročitajte: Ukusni zalogaji i grickalice koje je dobro jesti nakon treninga)

Loš zadah
Kada tijelo pređe u ketozu, dah počne mirisati na aceton zbog raspadanja određene kiseline.

Problem sa živčanim sustavom
Jedna od privremenih posljedica je i otežana koncentracija, gubitak pamćenja, glavobolja i konfuzija.

Manji unos voća i povrća
Unos voća i povrća je izuzetno ograničen, a svi znamo koliko su vlakna, vitamini, minerali i drugi biljni spojevi važni. Ketogena prehrana je prilično siromašna vlaknima, što dugoročno nije dobro. (Pročitajte: 5 ideja za zdrave proteinske obroke čija je baza grčki jogurt)

Kakvi problemi nastaju?

Slabije sportske performanse
Ketogena prehrana kod nekih ljudi negativno utječe na sportske performanse.

Može izazvati poremećaje u prehrani
Keto dijeta je posebno opasna za one koji su skloni poremećajima u prehrani. Za veliku većinu ljudi, takav način prehrane nije održiv. Odustajanje od dijete i vraćanje starim navikama može izazvati osjećaj krivice i neuspjeha.

Emotivno iscrpljuje
Većina ljudi koji odustanu od keto dijete čine to zbog frustriranosti. Htjeli mi to priznati ili ne, hrana u našem životu igra veliku ulogu i ograničenje vrsta hrane koju možemo jesti uglavnom je opterećujuće. Kratkoročno odricanje od ugljikohidrata nije previše teško, ali pomisao da više nećete moći jesti svoju omiljenu hranu postaje zastrašujuća. Možda ćete izbjegavati slavlja iz straha da nećete naći hranu koja vam odgovara ili da ćete biti u iskušenju uzeti ono što ne smijete. To može dovesti do povećane anksioznosti i stresa.

Foto: Guliver/Thinkstock

SHAPE

© 2020 MEREDITH CORPORATION. SVA PRAVA ZADRŽANA. PRIJEVOD SHAPE US IZDANJA, OBJAVLJENO UZ DOZVOLU KORPORACIJE MEREDITH. ZABRANJENA JE REPRODUKCIJA NA BILO KOJI NAČIN, NA BILO KOJEM JEZIKU U CJELINI ILI DJELOMIČNO, BEZ PRETHODNE PISMENE DOZVOLE.