Mala promjena čini čuda: Zašto je dobro konzumirati hranu bogatu flavonoidima

by | 5 studenoga, 2020

Zdrava prehrana dobra je za vaš um kao i za vaše tijelo, a ako se sastoji od konzumiranja obilja bobica, jabuka i čaja, za koje kažemo da su – hrana bogata flavonoidima – možemo reći da vaš imunološki sustav ima posebno svijetlu budućnost.

Evo što trebate znati o flavonoidima:

Što su flavonoidi?

Flavonoidi su polifenoli zastupljeni u plodovima, povrću i u nekim biljkama. Flavonoidi su supstance koje se sintetiziraju samo u biljkama, životinje i ljudi nisu ih u stanju sami proizvesti. Oni su bitni sastojci jer sadrže antioksidansna svojstva. (Pročitajte: 4 recepta za miso juhu koja pomlađuje i jača imunitet)

Blagodati flavonoida

Prepuni antioksidanasa, flavonoidi pomažu u smanjenju upalnih procesa u tijelu, što je povezano s bolestima poput dijabetesa, bolesti srca i raka. Također je utvrđeno da flavonoidi imaju antidijabetička svojstva. Naime, u studiji provedenoj na gotovo 30 000 ljudi, oni koji su imali najveći unos flavonoida imali su 10 posto manji rizik od dijabetesa od onih koji su ih najmanje konzumirali.

Osim toga, flavonoidi mogu biti nevjerojatno dobri za rad mozga. Hrana bogata flavonoidima pomaže u zaštiti od Alzheimerove bolesti i demencije.

“Rizik je smanjen za 80 posto kod onih koji su jeli hranu s najvećom količinom flavonoida”, kaže autor studije nutricionist Paul Jacques. Stručnjak kaže da svi, bez obzira na to koliko imaju godina, mogu imati koristi od spomenute hrane.

“Kliničke studije mladih ljudi otkrile su da je veća potrošnja namirnica koje su bogate flavonoidima povezana s boljom kognitivnom funkcijom. Ono što biste trebali zapamtiti je da zdrava prehrana koja započinje rano u životu – čak i ona u srednjim godina – može smanjiti rizik od demencije”, poručuje Paul.

Kako jesti više hrane bogate flavonoidima

Postoji šest kategorija flavonoida, uključujući tri vrste analiziranih u studiji American Journal of Clinical Nutrition: antocijani u borovnicama, jagodama i crvenom vinu; flavonoli u luku, jabukama, kruškama i borovnicama; i flavonoidni polimeri u čaju, jabukama i kruškama. (Pročitajte: 5 namirnica za jačanje imuniteta i sprječavanje gripe i prehlade)

Iako su neki od ovih flavonoida dostupni kao suplementi, bolji način njihovog unosa je kroz prehranu. “Flavonoidi se nalaze u hrani s mnogim drugim hranjivim sastojcima i fitokemikalijama koji mogu stupiti u interakciju i osigurati mnoge blagodati”, kaže stručnjak.

Srećom, ne morate konzumirati ogromnu količinu hrane bogate flavonoidima da biste imali koristi. Samo uživanje u ovim biljkama s vremena na vrijeme može napraviti razliku. Ubacite bobičasto voće, posebno borovnice, jagode i kupine, u svoju prehranu, zajedno s jabukama i kruškama i srknite malo zelenog i crnog čaja tijekom tjedna i to će već imati utjecaj na vaš organizam.

Ako pijete vino, birajte ono crveno, a ako jedete poslasticu, neka to bude tamna čokolada koja sadrži vrstu flavonoida.

Foto: Guliver/Getty Images

SHAPE

© 2020 MEREDITH CORPORATION. SVA PRAVA ZADRŽANA. PRIJEVOD SHAPE US IZDANJA, OBJAVLJENO UZ DOZVOLU KORPORACIJE MEREDITH. ZABRANJENA JE REPRODUKCIJA NA BILO KOJI NAČIN, NA BILO KOJEM JEZIKU U CJELINI ILI DJELOMIČNO, BEZ PRETHODNE PISMENE DOZVOLE.