Što trebate znati o uzimanju magnezija za bolji san?

by | 28 prosinca, 2020
magnezij za bolji san

Stalno slušamo da je dobar san ključan za psihičko i fizičko zdravlje i ljepotu. Ukratko, za kompletno blagostanje. Ako biste i sami voljeli više i/ili kvalitetnije spavati, ali jednostavno ne možete, dobro bi bilo provjeriti s liječnikom u čemu bi mogao biti problem.

Naime, postoje poremećaji u snu koji zahtijevaju pažnju liječnika. Takvi su pojedini neurološki problemi ili apneja, no, najčešće, razlog za loš san nije nikakvo ozbiljno medicinsko stanje. (Pročitajte: Prema riječima ortopedskog kirurga, ovo su 3 stvari koje će vam donijeti bolji san)

Valja znati kako situacija nije nerješiva. Mogli biste od liječnika dobiti proizvode koji će vam podići razinu melatonina ili bi vam čak mogli prepisati klasične medikamente. Ali zašto ne biste prije toga probali nešto potpuno neškodljivo? Magnezij.

Zašto je važan magnezij?

Unosite li dovoljno magnezija važno je iz više razloga. Prvo, magnezij je neophodan da bi vaše tijelo proizvelo dovoljno energije. On također pomaže razvoju kostiju, a održava i neke osnovne tjelesne funkcije: srčani ritam i kontrakcije mišića. Upravo zato i uzimamo magnezij kad imamo grčeve. (Pročitajte: 7 loših navika koje činite prije spavanja, a koje vam narušavaju san)

Koji su izvori magnezija?

Dobri izvori magnezija su špinat, orašasti plodovi, mahunarke, cjelovite žitarice…

Kako vam uzimanje magnezija može pomoći da spavate?

Važno je znati da magnezij neće učiniti čudo poput tablete za spavanje, njegovo je djelovanje indirektno, stoga niti prepisivanje magnezija za bolji san nije standardna praksa. “Magnezij umiruje središnji živčani sustav. Samim time, on vas opušta i stvara uvjete da lakše utonete u san”, objašnjava dr. Daniel Barone, specijalist za poremećaje sna. (Pročitajte: Kako čvrsto spavati ako imate lak san?)

Prethodne studije potvrdile su da magnezij sigurno pomaže starijim ljudima. U kolikoj mjeri magnezij pomaže kod poremećaja sna mladih ljudi, nije dokazano. “Kad su isključeni neki ozbiljni zdravstveni problemi, a vas muči nesanica, magnezij može biti odlično rješenje. Neškodljiv je, a opušta”, kaže Barone.

Kakav oblik magnezija konzumirati?

Najjednostavnije je da u prehranu uključite namirnice koje su bogate ovim mineralom. Preporučeni dnevni unos magnezija za žene u dobi od 19 do 30 godina je 310 miligrama. Za one starije od 30, preporučeni dnevni unos iznosi 320 miligrama. Druga opcija je da navečer uzmete dodatak magnezija. Najčešće se preporučuju šumeće tablete. (Pročitajte: 10 gadgeta i pomagala koji će vam osigurati bolji san)

Pazite na doze magnezija

Iako je magnezij u načelu neškodljiv i itekako potreban organizmu, ni sa njim se ne smije pretjerati. Ako često premašujete dnevne doze, možete podići razinu magnezija u krvi, što nije bezazleno. “Magnezij u visokim koncentracijama može povećati nivo magnezija u ​​krvi, a to može utjecati na srce”, upozorava dr. Barone. On savjetuje da se pridržavate dnevnih doza navedenih na svakom pakiranju.

Foto: fizkes/Getty Images via Guliver

HEALTH

© 2020 HEALTH MEDIA VENTURES INC. SVA PRAVA ZADRŽANA. PRIJEVOD HEALTH US IZDANJA, OBJAVLJENO UZ ODOBRENJE HEALTH MEDIA VENTURES INC. REPRODUKCIJA NA BILO KOJI NAČIN, NA BILO KOJEM JEZIKU U CJELINI ILI DIJELOM, BEZ PRETHODNE PISMENE DOZVOLE JE ZABRANJENA.